Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het delen van locaties waar de auto op standje "High" moet worden gezet.

This site may earn commission on affiliate links.
Het delen van parkeergarages waar je beter niet met de Tesla in kan (te krap etc)

In deze thread kunnen Tesla-rijders parkeergarages vermelden waar zij "door schade en schande" wijs zijn geworden. Met andere woorden: geef hier de garages op welke mede Tesla rijders beter kunnen vermijden.
 
Last edited:
In deze thread kunnen Tesla-rijders locaties vermelden waar zij "door schade en schande" wijs zijn geworden. Met andere woorden: geef hier de locaties op voor je mede Tesla rijder zodat zij dit in hun voordeel kunnen gebruiken. Ik geef mijn eerste locatie op:

Het pontje bij Kaag-Eiland. Als je van plan bent om dit eiland eens te bezoeken voor het huren van een sloep of lekker te gaan eten in 1 van de restaurants moet je vooral niet vergeten om de auto bij het op en afrijden van de pont op standje "high" te zetten. Doe je dit niet dat raak je 90% van de tijd (hangt ook af van de waterstand) met de onderkant van de wagen de klep van de pont. En dat is geen lekker geluid kan ik je uit eigen ervaring mededelen. :crying:

Bij hoog water moet je bij de pont bij De Woude (eiland in het Alkmaardermeer) beslist op maximaal staan. Ik woon daar en vergat dat weleens. Dat geluid is inderdaad niet fijn. Nu zit het wel in mijn systeem. Stapt ook iets makkelijker uit en in als ie op maximum staat.
 
Meteen maar alle pondjes nomineren?
Ik geloof niet dat dit gaat werken. Ik ga echt niet voor elke rit deze thread doornemen om te zien of ik nog hoogtepunten tegen ga komen.
Was volgens mij ook niet zo bedoeld. Ondanks goede bedoelingen, toch maar verwijderen?
 
Meteen maar alle pondjes nomineren?
Ik geloof niet dat dit gaat werken. Ik ga echt niet voor elke rit deze thread doornemen om te zien of ik nog hoogtepunten tegen ga komen.
Was volgens mij ook niet zo bedoeld. Ondanks goede bedoelingen, toch maar verwijderen?

Kunnen we niet iets zoals zeemaps maken? Of Goolge Maps? Je moet namelijk makkelijk vanuit je auto makkelijk dit kunnen zien
 
Gewoon Points of Interest (POI's) in de navigatie van 6.0 (of nog later).

Daar kun je dan een zelf te kiezen instelling aan hangen. (idd de beoogde rijhoogte-instelling, maar ook max snelheid, max. laadsnelheid, scherm alert van ongelukken/file, sms-bericht alert, code van de toegangspoort/lader/etc..)

Plus de keuze voor delen met andere Tesla's, met je eigen groepje(s) of helemaal niet.

Bedenken is makkelijk genoeg, het wachten erop minder...
 
Nee, nee, het gaat om een kleine vergissing in de titel van de draad.
Bedoeld werd: "Het delen van locaties waar in de auto het standje "High" kan worden uitgevoerd".
En laat ik maar meteen een eerste mogelijke locatie loslaten: de parking langs de E40 in Everberg, na zonsondergang.
 
Meteen maar alle pondjes nomineren?
Ik geloof niet dat dit gaat werken. Ik ga echt niet voor elke rit deze thread doornemen om te zien of ik nog hoogtepunten tegen ga komen.
Was volgens mij ook niet zo bedoeld. Ondanks goede bedoelingen, toch maar verwijderen?
Je hebt het politiek correct verwoord, ik zou zeggen "..wat een onzin zeg, je tijd vooral beter besteden en dan beginnen met opletten waar je rijdt.."
 
Nee, nee, het gaat om een kleine vergissing in de titel van de draad.
Bedoeld werd: "Het delen van locaties waar in de auto het standje "High" kan worden uitgevoerd".
En laat ik maar meteen een eerste mogelijke locatie loslaten: de parking langs de E40 in Everberg, na zonsondergang.

En dan ca 1600 m in die stand blijven rijden, zodat je lid bent van de mile high club?

- - - Updated - - -

Overigens lijkt het draadje achterhaald, nu de locatiespecifieke high stand std in de software door Tesla wordt meegenomen....
Of het zou zo moeten zijn dat de standen van anderen ook kunnen worden overgenomen....
 
Jaja, totdat iemand zijn onderkant aan gort rijd en bedenkt "had ik dit maar geweten" heb hier eerlijk gezegd nuttelozere onderwerpen voorbij zien komen. Prima initiatief alleen moeilijk te gebruiken. Dank Harald!

@pvh bedankt voor je positieve reactie. Wilde bijna al van een brug springen :wink:. Tesla heeft met de nieuwe release al een voorschot genomen op wat gaat komen: alle informatie van alle Tesla rijders inzake hoogtes doorgeven aan alle overige Tesla rijders zodat de wagen dan zelf omhoog gaat zonder dat je ooit op die plek bent geweest.
 
Jaja, totdat iemand zijn onderkant aan gort rijd en bedenkt "had ik dit maar geweten" heb hier eerlijk gezegd nuttelozere onderwerpen voorbij zien komen. Prima initiatief alleen moeilijk te gebruiken. Dank Harald!
Bij mij is de onderkant inderdaad al aan gort gereden (en inmiddels alweer gerepareerd). Zetten jullie de oprit naar de parkeerplaats van de bibliotheek aan de Allerheiligenweg in Breda maar op de zwarte lijst. @Maurice: bij jou om de hoek.
 
Hahaha. Ja, laten we het vooral gezellig houden hier. Persoonlijk zag ik ook zo gauw de zin niet van dit draadje, maar dat geldt voor wel meer op dit forum. En ik stoor me er ook niet aan. :biggrin:

Bij nalezen eigenlijk een onduidelijk bericht. Maar mijn boodschap was ook: maak vooral dit soort draadjes. Niemand is verplicht het te lezen, sommigen vinden het zinnig anderen niet. Maar ga niet iemand afzeiken als je het zelf niet zinvol vindt. ;-)
 
Bij mij is de onderkant inderdaad al aan gort gereden (en inmiddels alweer gerepareerd). Zetten jullie de oprit naar de parkeerplaats van de bibliotheek aan de Allerheiligenweg in Breda maar op de zwarte lijst. @Maurice: bij jou om de hoek.
Ik zou wel behoefte hebben aan zoiets voor parkeergarages. Waar kun je wel zonder schade in- en uitrijden en waar niet? Een rood scherm met waarschuwing voor het inrijden, "LET OP, grote kans op schade.