Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het kan verkeren...

This site may earn commission on affiliate links.
f6fde6365f40331e22b07590ad729f77.jpg


Hier stond ik gisteren nog naast. Nog niet zo lang geleden keek ik verlekkerd naar zo'n Fisker Karma. Dat leek de begeerlijkste 'elektrische' auto. En nu is hij behoorlijk naar de achtergrond verdwenen. Voor mij althans...
Wel een gigantische bak zeg. Daar is mijn Model S nog bescheiden bij :)
 
Ja, maar ik vind de lijnen van de MS véél mooier. Ik vind de verhouding van neus/kap t.o.v. de rest van de wagen bij de Fisker echt niet mooi.
Ook een extreem lange wielbasis zeg. Door de aflopende chromen strip van achter naar het midden lijkt het haast of de Fisker in het midden "doorzakt".
 
Ik heb het nooit wat gevonden. Inferieur ontwerp met een lompe 2.0L turbo onder de motorkap. Zeer matige prestaties zowel op snelheid als op verbruik.

Daarnaast zéér klein van binnen en dus totaal niet goed bruikbaar.
 
Het is de auto die mij op het spoor van de Tesla heeft gezet. Eerst Fisker bekeken, maar alleen al het feit dat er geen kinderwagen in past (bagageruimte is ongelooflijk klein) betekende al dat het geen optie was. Toen kwam de Tesla in beeld...
Wel indrukwekkende verschijning, die Fisker.
 
Het is de auto die mij op het spoor van de Tesla heeft gezet. Eerst Fisker bekeken, maar alleen al het feit dat er geen kinderwagen in past (bagageruimte is ongelooflijk klein) betekende al dat het geen optie was. Toen kwam de Tesla in beeld...
Wel indrukwekkende verschijning, die Fisker.

+1 bij mij idem dankzij ongeveer het faillissement van Fisker overgestapt op de Tesla. Na 1 proefritje van 5 minuten was ik al verkocht ;-)
 
Wat me vooral opvalt aan de Tesla op deze foto is dat 'ie zo ontzettend mooi is. Vele malen beter gedesigned dan de Fisker. En in zijn geheel ook een veel betere en completere wagen.

Er zijn zoveel dingen die Tesla goed heeft gedaan, maar die je bijna voor lief neemt. Zoals bijvoorbeeld het centrale scherm. Zie ter referentie deze review van een Fisker eigenaar: Fisker Karma: An Owners Review - YouTube
 
Wat me vooral opvalt aan de Tesla op deze foto is dat 'ie zo ontzettend mooi is. Vele malen beter gedesigned dan de Fisker. En in zijn geheel ook een veel betere en completere wagen.

Er zijn zoveel dingen die Tesla goed heeft gedaan, maar die je bijna voor lief neemt. Zoals bijvoorbeeld het centrale scherm. Zie ter referentie deze review van een Fisker eigenaar: Fisker Karma: An Owners Review - YouTube

Ja dat centrale scherm van de Tesla MS is werkelijk een supervondst! Eén van de specifieke kenmerken van Tesla. Dat scherm is vooruitstrevend, indrukwekkend (groot) en nog praktisch bruikbaar ook. De grootte van het scherm moet het voor de design afdeling niet makkelijk hebben gemaakt om die in de lijnen van het interieur te laten passen. Juist DAT vind ik ook zo goed gelukt.
Wat dat betreft heb ik nog enigszins mijn twijfels over de plaatsing van het scherm in het interieur van de Model X. Zo op het eerste oog vind ik dat iets minder geslaagd dan in de MS.
Maar kan me voorstellen dat de designers iets anders willen. En daarnaast: "over smaak valt niet te twisten".
 
Ik kan er wel niet goed bij waarom men maar blijft hybrides (die Fisker Karma, de BMW i8,...) vergelijken met een Model S???
Als het enkel om het externe design te doen is, dan kan men er zo ongeveer alle Italiaans en ander bling-bling geweld bij sleuren (Maserati, Lamborghini, Aston-Martin,...).
Ik vind vergelijkingen met de nanoFlowCell Quant of de Rimac Concept_One vééél relevanter.
Ik vergelijk ze ook niet echt. Kan ook niet goed, daar heb je een punt. Voor mij was het meer een flashback naar 2 jaar geleden, toen ik met mijn Ampera regelmatig naast een Fisker Karma stond te laden.
Aan de andere kant: een reden om te vergelijken is dat je ernaast kunt staan te laden. En dat is me met die exotische jongens die jij noemt nog nooit overkomen :)
 
Ik kan de gevoelens onderschrijven. Ik reed een jaar in een Karma. Soms zie ik er nog eentje rijden en ja, dan voel ik iets van heimwee, want het blijft een imposante wagen, met een paar erg mooie kleuren ook trouwens (daar heeft Tesla nog werk te doen). Maar daar houdt het wel mee op. Niet erg praktisch, door de lange wielbasis, de belabberde ruimte op de achterbank, de nauwelijks aanwezige bergruimte. Voorin was het lekker toeven, maar het bedieningsscherm had erg veel kuren.

Die vele kuren, met van alles en nog wat, waren de belangrijkste reden dat ik hem twee jaar geleden heb weggedaan (en ben overgestapt op een Volt, in afwachting van de Model S; de Volt heb ik er nog bij nu). De Fisker was gewoon onvoldoende getest; het voelde voor mij alsof de eigenaren de proefkonijnen waren. Het elektrisch bereik vielen bovendien tegen, en het verbruik van de erg lawaaiige 2.0 liter GM-motor nog meer. Ben nu heel happy met mijn Tesla, in vrijwel elk opzicht een veel betere auto.
 
Wat vinden jullie van dit

timthumb.jpg
timthumb2.jpg


Is ook wel iets voor te zeggen.

Ik vergelijk ze ook niet echt. Kan ook niet goed, daar heb je een punt. Voor mij was het meer een flashback naar 2 jaar geleden, toen ik met mijn Ampera regelmatig naast een Fisker Karma stond te laden.
Aan de andere kant: een reden om te vergelijken is dat je ernaast kunt staan te laden. En dat is me met die exotische jongens die jij noemt nog nooit overkomen :)
 

Attachments

  • NCE-Tesla-Model-S-Convertible-001.jpg
    NCE-Tesla-Model-S-Convertible-001.jpg
    26.2 KB · Views: 172