Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model S met extender motor

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi!

PastedGraphic-4.png
 
Frank,

zoals elders geschreven : het verbaast mij niet dat je je auto zo kan opladen. We komen dus op deze manier door de lange donkere winter zonder kerncentrales.


Maar wat niet werkt :eek:: deze oplossing als range extender. Je kan je S niet 'starten' als de laadkabel ingeplugd is.
Je moet stilstaan om te laden.
 
Ik heb het filmpje niet kunnen zien (wegens prive-afscherming).
Maar ik heb toevallig afgelopen weekend op een echte groep (12kVA) eens proberen laden. Zowel op het 400V als op het 230V-stopcontact (met en zonder F/N-omwisseler) en niets...

Ik moet er wel bij vertellen dat er geen terre was aangesloten (ook geen pin in de grond.
 
Ik heb het filmpje niet kunnen zien (wegens prive-afscherming).
Maar ik heb toevallig afgelopen weekend op een echte groep (12kVA) eens proberen laden. Zowel op het 400V als op het 230V-stopcontact (met en zonder F/N-omwisseler) en niets...

Ik moet er wel bij vertellen dat er geen terre was aangesloten (ook geen pin in de grond.

oplossing lijkt mij ook hier : de neuter met de aarde verbinden.
 
Gaaf, Frank!
(Filmpje doet het bij mij overigens niet)

en nu?

- - - Updated - - -

Hoeveel brandstof verstookt zoiets per uur? Grappig om eens uit te rekenen wat het rijden op een aggregaat kost :)

7 liter op 6 uur,is dus zo'n 19.5 liter per 100km :smile:(zoals een goede oude Amerikaanse slee)

- - - Updated - - -

Ik heb het filmpje niet kunnen zien (wegens prive-afscherming).
Maar ik heb toevallig afgelopen weekend op een echte groep (12kVA) eens proberen laden. Zowel op het 400V als op het 230V-stopcontact (met en zonder F/N-omwisseler) en niets...

Ik moet er wel bij vertellen dat er geen terre was aangesloten (ook geen pin in de grond.

hier was ook geen aardpin aangesloten. alleen in de stekker een brug gelegd tussen de fase en de aarding.

- - - Updated - - -

Frank,

zoals elders geschreven : het verbaast mij niet dat je je auto zo kan opladen. We komen dus op deze manier door de lange donkere winter zonder kerncentrales.


Maar wat niet werkt :eek:: deze oplossing als range extender. Je kan je S niet 'starten' als de laadkabel ingeplugd is.
Je moet stilstaan om te laden.

ik sta toch veel meer stil dan dat ik rij.