Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gekraak in stuurkolom

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een 2-tal weken heb ik gekraak in de stuurkolom op het moment dat de wielen uiterst rechts/links staan. Iemand zelfde probleem ?

Ik heb ook sinds kort een rare klik bij lage snelheden en ook alleen indien je het stuur helemaal naar recht/links draait. A.s. donderdag heb ik een service afspraak voor meerdere issues en zal dan dit ook adresseren.

Ik kwam ook dit tegen:

Steering "Click" at stop and low speed--normal or not
 
Ik had precies hetzelfde. Kraken bij grotere stuuruitslag en lage snelheid (bijv tijdens parkeren). Werd steeds erger: bij kleinere uitslag en steeds hogere snelheid. SC Amsterdam heeft het verholpen. Was een stuurstang die te scheef was gemonteerd en daardoor begon te kraken. Nu ca 2 mnd geleden hersteld en geen probleem meer gehad.

Dus ik raad aan even te laten repareren.
 
Het was gerepareerd zoals eerder gepost maar merkte vandaag dat er toch weer een kraak optreed bij grote stuuruitslag. Zal maar weer een afspraak gaan maken. Blijkbaar is de fix niet meteen de definitieve oplossing.

Volgens mij is een oplossing om niet helemaal door te draaien. Ik draai tegenwoordig niet verder dan 360* en een keertje meer steken. Gekraak is nu vrijwel weg...:rolleyes:
 
Hans,
ervaar het zelfde probleem, het is niet de stuur huis die knakt of kraakt.
zodra je wielen uiterst links staan Komt er een wrijving tussen 2 stangen bij je wiel ass.
wat ik wel merk zodra de luchtveren op standaard staat is het geluid niet zo hard, hoe hoger de stand hoe erger het geluid.