Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Android APK

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een maand heb ik een blackphone (blackphone.ch) in mijn bezit. Deze telefoon is ontworpen met privacy en security als uitgangspunt. De telefoon wordt geleverd zonder Google Play. Nu heb ik alle applicaties kunnen installeren (meestal via de Amazon Store), maar kan geen werkende Tesla APK vinden.

Vandaag een mail gehad van Tesla Motors dat ze de APK alleen distribueren via Google Play en de Apple Store. Wel typisch, aangezien de Google Play store ook niet werkt bij Chinese Android Telefoons. Hoe gaan ze dat oplossen :)

De Tesla app gebruik ik vrij vaak, zonder deze app kan de Blackphone weer op marktplaats.

Kan iemand bij helpen aan een werkende APK? Of kan ik de APK uit mijn huidige telefoon 'extracten'?
 
VisibleTesla bevat een java variant van de APK (en die verwijst naar draadjes op dit forum)

Het zou voor een doorgewinterde programmeur (zoals ik, maar dan eentje die tijd over heeft :cool:) vrij simpel moeten zijn om de Tesla app als web app te programmeren, dan kun je die op alle telefoons en computers met een browser gebruiken... De interface met de auto/tesla servers is gedocumenteerd op Tesla Model S JSON API—by apiary.io

Wie o wie heeft er zin en tijd...?
 
Er zijn diverse apps in de Play Store die een apk kunnen maken van een geïnstalleerde app. Als je zo'n app op je 'oude' device met de Tesla app erop installeert kun je daarna het aangemaakte apk bestand hopelijk overzetten op je blackphone. Zelf niet getest, maar probeer bijv. eens APK extractor.

Overigens vind ik het vreemd dat je op een phone waar security zo'n belangrijke feature is, je zonder problemen APK's zou kunnen sideloaden, lijkt mij toch een veiligheidsrisico.
 
Ja en daar zit de Autobahn update in die 300+ km/h mogelijk maakt! :biggrin:

Ja, hoe zit dat nou eigenlijk? In 2013 gaf ElonM zelf aan dat er gratis een upgrade voor Duitse Tesla rijders zou komen om harder te kunnen op de Autobahn... Kan er niets meer over vinden dan alleen die belofte uit 2013, en gezien Alain zijn cynistische (ga ik vanuit) opmerking denk ik dat het érg stil is en blijft hieromtrent... Iemand?
 
Heeft Elon nog herhaald / bevestigd in Januari 2014 in Amsterdam.

Ok, maar wat zou dat betekenen dan? Speedlimit eraf? Met de 85P+ zou je 210 moeten kunnen halen. Ga je dan 230 halen oid? En verbruik schiet dan omhoog met???? Gratis upgrade... klinkt hardware... of gewoon software, net als supsercharging enabelen?

btw, hoe komen we zo in dit draadje hierop? Ging over Android APK.... Sorry, off topic dit stuk dus...
 
Last edited:
off topic inderdaad. Maar toch even kort een reactie: Elon heeft nooit gezegd dat de Autobahn package betekent dat je harder kunt rijden. Waarschijnlijk gaat het om verbetering van de wegligging op hoge snelheid.

Ja, idd.. dat viel mij dus ook op. Niets over hogere snelheden... Maar toch zou ik niet weten wat naast de huidige luchtvering etc dan verbeterd zou moeten worden.
 
Ja, hoe zit dat nou eigenlijk? In 2013 gaf ElonM zelf aan dat er gratis een upgrade voor Duitse Tesla rijders zou komen om harder te kunnen op de Autobahn... Kan er niets meer over vinden dan alleen die belofte uit 2013, en gezien Alain zijn cynistische (ga ik vanuit) opmerking denk ik dat het érg stil is en blijft hieromtrent... Iemand?
Het is inderdaad erg stil op dat gebied. Maar Elon heeft wel duidelijk gezegd dat het geen snelheids-update is maar een weggliging-update. En aangezien ik volgens mij 1 van de weinige ben die vindt dat de P85+ best nog wel slap is, zit ik met smart te wachten op die autobahn update!
 
Er zijn diverse apps in de Play Store die een apk kunnen maken van een geïnstalleerde app. Als je zo'n app op je 'oude' device met de Tesla app erop installeert kun je daarna het aangemaakte apk bestand hopelijk overzetten op je blackphone. Zelf niet getest, maar probeer bijv. eens APK extractor.

Heb 'm geprobeerd... maar ook hierbij geeft de telefoon aan 'App not installed'. Heel vreemd, want alle andere apps krijg ik zonder problemen over op deze manier.

Overigens vind ik het vreemd dat je op een phone waar security zo'n belangrijke feature is, je zonder problemen APK's zou kunnen sideloaden, lijkt mij toch een veiligheidsrisico.

Dat denk ik inderdaad ook. Toch zit de security best goed in elkaar. Whatsapp installeren gaat niet zomaar, omdat WA eerst een SMS wil versturen. De telefoon vraagt of het daadwerkelijk mag. Daarna werkt het nog niet, omdat WA geen toegang heeft tot de inkomende SMSjes. Hetzelfde geldt voor de telefoonnummers en namen aan WA, de camera en GPS locatie.

Nu de Tesla app nog :)

- - - Updated - - -

VisibleTesla bevat een java variant van de APK (en die verwijst naar draadjes op dit forum)
Krijg JAVA niet installed :). Moet toch lukken met de Tesla app...

- - - Updated - - -

Ik heb geprobeerd de APK voor je te extracten: https://dl.dropboxusercontent.com/u/69843783/Tesla_com.teslamotors.tesla_1.1 46_46.apk


Weet niet of het werkt, heb het via een VM gedaan

Dylan, bedankt hiervoor! Werkt helaas niet...., krijg dezelfde error. App not installed. Lijkt er op dat Google Play perse op de telefoon moet staan. In het scherm staat er 'Installing', maar daarna snel: App not installed...