Page 1 of 19 1234511 ... LastLast
Results 1 to 10 of 184

Thread: Vakantie - Frankrijk

Member Maarten's Avatar

Vakantie - Frankrijk

Frankrijk blijft voor veel Nederlanders het vakantieland bij uitstek. De uitrol van superchargers in Frankrijk lijkt nu (begin augustus 2014) eindelijk van de grond te komen.
    De routes ontwikkelen zich op dit moment via de supercharger in Oosterhout en vervolgens via Belgie naar het zuiden, of langs de supercharger in Zevenaar via Duitsland en Zwitserland.
    Een aparte plek over de ervaringen naar/in Frankrijk op het forum is handig. Het wordt dan gemakkelijker om in de toekomst een reis met de Tesla te plannen naar het douce France!

RN 098747
    De 16e vertrek ik voor 4 weken met vakantie: eerst een weekje zuid Duitsland en dan van daaruit via Zwitserland 3 weken naar zuid Frankrijk (Agde).
    Het is allemaal een beetje "tricky" met de SC: ik hoop dat die van Egerkingen (CH) binnen een paar dagen operationeel is.. En die in Frankrijk? Chasse sur Rhone & Nîmes lees ik niet veel positiefs (slechts 2 laders en maar landen met 40kw)...
    Ik heb als tussenstop een aantal B&B's ingepland om met gewone schuko te kunnen bijladen, kwestie van zekerheid. Eens ter plaatse: geen probleem meer: gewoon tijd genoeg om Schuko te laden!
    Hart vast houden dus!

Member filip@dijkenduin's Avatar
    Quote Originally Posted by karlvhilst View Post
    De 16e vertrek ik voor 4 weken met vakantie: eerst een weekje zuid Duitsland en dan van daaruit via Zwitserland 3 weken naar zuid Frankrijk (Agde).
    Het is allemaal een beetje "tricky" met de SC: ik hoop dat die van Egerkingen (CH) binnen een paar dagen operationeel is.. En die in Frankrijk? Chasse sur Rhone & Nîmes lees ik niet veel positiefs (slechts 2 laders en maar landen met 40kw)...
    Ik heb als tussenstop een aantal B&B's ingepland om met gewone schuko te kunnen bijladen, kwestie van zekerheid. Eens ter plaatse: geen probleem meer: gewoon tijd genoeg om Schuko te laden!
    Hart vast houden dus!
    Karel,
    Ik breng dinsdag de franse 3C kabel mee......
    S-85, Bestel: 16/4/14->Levering 1/8/14-12 uur (107 dagen) / 42483 / Blauw metallic lak / Glazen panoramisch dak / 19" velgen / Stoelen geelbruin Nappaleer / Piano zwart decor / Duolader / Tech pakket / Luchtvering / Parkeersensoren / Beveiligingspakket.

Member pvh's Avatar
    Ik vertrek de 22ste naar Parijs. Na een Shopping Spree voor de dames, overnachting de 23ste naar Saint-Tropez. Nimmes kan ik overslaan, moet wel die van Aix-en-Provence meepikken. Ben benieuwd hoe die SuC erbij staat. Na het lezen van de (mogelijke) problematiek bij de SuC richting het zuiden, heb ik al aardig wat alternatieven in kaart gebracht. Frankrijk heeft echt wel een goed netwerk van 22kW laadpunten, en vaak nog gratis ook. Het is echter wel een must om een Type 2 naar type 3c kabel mee te nemen.
    S P85+ | March 2014| Black | Tan Performance Leather Seats | Extended Nappa Leather Trim | Sound Studio Package | Winter Package | Fog Lamps | Obeche Wood | Premium Interior Lighting | Parc Sensors | Glass Roof | Security Package | Tech Package | 21" Grey | Yacht Floor | Duo Charger

Member pvh's Avatar
    Tip voor mensen die van plan zijn bij Parijs in de buurt te gaan laden, IKEA of Tesla Service Center of vanuit Nijvel (Nivelles SuC) via IKEA Reims te gaan laden richting het Zuiden. In plaats van 1-2 uur (afhankelijk van 11/22kW lader in je Tesla) meubeltjes kijken (met een groter risico dat de laders allemaal bezet zijn) en je vol te proppen met goedkope Zweedse balletjes en broodjes worst met onbeperkt frisdrank bij IKEA, kan je beter naar de splinternieuwe shopping Mall Aeroville-Roissy, naast Parijs bij het vliegveld Charles de Gaulle gaan. Redelijk goede eetgelegenheden ook nog. (Link)
    Ze hebben 14! 22kW (Wel Type 3c) gratis laadpunten en 14 Schuko: http://chargemap.com/points/details/aeroville-roissy

Scheelt ook nog eens km als je onderweg naar het Zuiden bent. Je hoeft niet Parijs in, en de route Nijvel - Reims is ongeveer gelijk (over snelweg maar 5km minder).

Het is nog géén 250km van Nijvel naar Rossy. Daarna is het niet eens 200km naar de Auxerre SuC, dus als je bij Nijvel tot zo een 80% geladen hebt, ben je na een uurtje of wat laden op 22kW (met 32a fix dan) voldoende bijgeladen om de SuC bij Auxerre te halen.
    Last edited by pvh; 2014-08-03 at 01:34 AM.
    S P85+ | March 2014| Black | Tan Performance Leather Seats | Extended Nappa Leather Trim | Sound Studio Package | Winter Package | Fog Lamps | Obeche Wood | Premium Interior Lighting | Parc Sensors | Glass Roof | Security Package | Tech Package | 21" Grey | Yacht Floor | Duo Charger

Junior Member
    Quote Originally Posted by pvh View Post
    Ik vertrek de 22ste naar Parijs. Na een Shopping Spree voor de dames, overnachting de 23ste naar Saint-Tropez. Nimmes kan ik overslaan, moet wel die van Aix-en-Provence meepikken. Ben benieuwd hoe die SuC erbij staat. Na het lezen van de (mogelijke) problematiek bij de SuC richting het zuiden, heb ik al aardig wat alternatieven in kaart gebracht. Frankrijk heeft echt wel een goed netwerk van 22kW laadpunten, en vaak nog gratis ook. Het is echter wel een must om een Type 2 naar type 3c kabel mee te nemen.
    vorige week was ik in st tropez, prima te doen vanaf de suc in aix, deze staat achter een hek. Als het sec dicht is, dan het teslanummer bellen voor de pincode van het hek.
    laden ging met 200 km/h, als enige aan de suc. Ze haalden de demo weg zodat wij sneller konden laden. Vriendelijk ontvangen daar, heb nog nieuwe firmware gekregen en de auto is gewassen, helemaal top.

Member
    Hele korte update vanuit Frankrijk. Wij zijn via Duitsland en Zwitserland naar Frankrijk gereden via de Supercharger route. Ging perfect. Klein puntje was dat de 22 kW lader bij EuropaPark stuk is. Daar hebben we 4 km verderop een alternatief voor gevonden en met het avondeten gecombineerd. Chambéry is echt een mooie plek. 400 km/u en groot winkelcentrum. Chasse sur Rhône daarentegen ligt strategisch, maar buiten het hotel viel er weinig te beleven. We zijn dan ook na 20 mins aftoppen doorgereden. (400 km/u geladen)
    Ander puntje is de gratis laders bij E.Lerclerc. Ze werken prima (106 km/u zelfs), maar het kostte de dames achter de balie een goed uur om een pasje te regelen. Mede omdat er van een Frans kenteken en adres uitgegaan wordt. Ook moeten ze dit bij elke vestiging apart doen. Houd hier dus rekening mee. Ook hebben ze hier 3c, type2 en schucko en soms ook type1.
    Wij hebben overigens op de hele route nog geen moment hoeven "wachten" op het laden, door dat we het shoppen/eten/terrasje etc. combineren.
    Kids vinden het geweldig. Ook krijgen we ontzettend veel bekijks. Met name op de weg is het oppassen met de inmiddels gebruikelijke dodehoek rijders en abrupte rem acties van geïnteresseerden.

Al met al heel geslaagd tot nu toe. Uitgebreider verslag volgt.

Ps. Excuus voor typos en opmaak van de tekst. Vanuit GSM etc. is wat lastig.
    MS85 | Nappa | Mat Obeche | 19” Cyclone | 32A Twin | Pano | Tech | UHF | Air | Park | Shelf | Security
    Ordered: 9 March 2014 | Confirmed: 10 March 2014 | Production: 2 May 2014 | Delivered: 18 June 2014

Member
    Leuk om te lezen!

Speedjunkie HWS's Avatar
    Tof al die vakantieavonturen te lezen. Begin al te balen dat ik het vliegtuig naar Split heb geboekt. Met de herfstvakantie misschien toch nog maar een weekje Z-Frankrijk doen. Zal tegen die tijd wel helemaal een eitje zijn
    EU P2846 P85 performance, blue, tan, 21", pano, tech, air, sound, park, light, sub-zero, 3rd row, delivered: 29 nov
    EU P1904 S85, MC red, textile, 19", pano, tech, air, park, light, delivered 14 nov

Junior Member selsrog's Avatar
    Leuk om lezen inderdaad!
    Zelf hebben we nog steeds plannen voor tweede week september...
    Twijfel nog voor auto naar Zuid Frankrijk, of vliegtuig Tenerife...
    S85 | Grey Metallic | 19" | Black Nappa | Pano | Tech Pack | Twin charger | Park Sensors | Parcel Shelf | Sound
    Ordered: 6 mar 2014, Delivered: 20 june 2014 | VIN #40117

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)