Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Krijg zojuist de 1e foto's van SuC Nîmes binnen.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Views: 1,356
  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Views: 1,313
Ik hoop dat het goed vastzit.. Het ziet er eruit alsof je er een heftruck onder zet, en meeneemt. :)

Ook de opstelling is interessant. Ik had elders al gelezen dat er ook twee type2 aansluitingen zouden zijn, die kun je dan gebruiken als je moet wachten. Uit deze foto's kan ik niet opmaken hoe je het voor elkaar moet krijgen om zowel de twee SuC plekken, als ook de twee type-2 te gebruiken. Het is wel een heel erg klein plekje.... Is er elders ruimte omdat naar 4 of 8 stalls uit te breiden?
 
Mijn zwager is op dit moment op vakantie in de buurt van Nîmes. Toen ik van deze SuC hoorde heb ik hem gevraagd even langs te rijden en wat foto's te mailen. We zijn beide Tesla eigenaar, ik van de model S en hij van wat aandelen:biggrin:.

Alle SuC's in Frankrijk hebben op dit moment nog dezelfde (semi-mobiele)configuratie. 1 SuC stall, 2 aansluitingen en een aparte paal met 2x type 2 aansluiting. De huidige opstelling ziet er naar mijn mening ook niet handig uit, er lijkt ook nog volop gebouwd te worden in de achtergrond. Maar wat klagen we, er staat toch maar mooi een SuC, ik ben er blij mee zo vlakbij ons familiehuis.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Waarom zijn er 2 type 2 aansluitingen...? Dat gaat gegarandeerd bezet worden gehouden door Outlanders, Zoees ed... En die staan er dan niet een half uurtje, maar meteen de hele nacht.

Een Zoe is aan een 22 kW paal in een uurtje vol. Bovendien lees ik hier op het forum dat menig Tesla zich al heeft gelaafd aan de laadpalen bij de Renaultdealers. De liefde kan niet van 1 kant komen en voor mij is het logisch dat de service in beide richtingen gaat.
Ik ga ervan uit dat deze type 2 aansluitingen door de Franse of lokale overheid worden opgelegd als voorwaarde bij de vergunning voor de SC.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Die 22 kW punten zijn ook mooi voor als de laadsnelheid aan de SuC onder de 100 km/h daalt, want dan kun je net zo goed aan de 22 kW paal verder laden.
Dan kan iemand met een minder vol accu pack aan de SuC op hogere snelheid laden.

Alleen jammer dat het display de gemiddelde laadsnelheid per sessie in km/h aangeeft.
Dan zou je dus moeten kijken naar daling onder een bepaalde laadstroom en DC voltage, rechtsonder in het laadscherm..
Dat zal wel niet precies bij de 32A bij 400V voor wisselstroom zijn. Dat laat ik even over aan de wortel-uit-drie rekenkundigen.
 
Echte Fransen hebben natuurlijk alleen maar een type 3 - type 2 kabel in de auto liggen. Dus die kunnen toch niet aan de paal.:wink: Houden we een verdwaalde Leaf over.

Opstelling is inderdaad belabberd. Ook omdat je de herrie en de warmte van de transformator direct naast de auto hebt.
Dat krijg je als je Amerikaanse functionaliteit combineert met de Franse slag.
(modulaire idee is aardig, maar de uitvoering...)

Bij de weg, zijn ze daarnaast nu nog een toiletblok aan het aanleggen?
 
Die 22 kW punten zijn ook mooi voor als de laadsnelheid aan de SuC onder de 100 km/h daalt, want dan kun je net zo goed aan de 22 kW paal verder laden.
Dan kan iemand met een minder vol accu pack aan de SuC op hogere snelheid laden.

Alleen jammer dat het display de gemiddelde laadsnelheid per sessie in km/h aangeeft.
Dan zou je dus moeten kijken naar daling onder een bepaalde laadstroom en DC voltage, rechtsonder in het laadscherm..
Dat zal wel niet precies bij de 32A bij 400V voor wisselstroom zijn. Dat laat ik even over aan de wortel-uit-drie rekenkundigen.

Gewoon display instellen op kW ipv km/uur, die kW waarde update wel realtime dacht ik. Dus zodra die onder de 22kW zakt afkoppelen en doorschuiven.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Omdat pas 2 dagen voor ons vertrek de SuC in Auxerre open ging en we van de andere nog niets wisten, zijn we maar met het autootje van mijn vrouw (Mazda MX5 ook leuk in het zuiden) naar ons huis in La Tour sur Orb (omgeving Montpellier - Beziers) gereden. Zij blijft daar 6 weken en ik ben nu even 2 weken thuis om wat bij te werken. Maar ik heb nu wel de Tesla:biggrin:

Onze eerste reis naar daar met de Tesla zal in de herfstvakantie zijn, tegen dan zal ook de afstand naar Auxerre of Macon te overbruggen zijn met SuC's
 
  • Like
Reactions: job-lek
Er missen inderdaad nog wat SuC in Frankrijk/België.
We zijn net terug van vakantie en het was inderdaad even puzzelen om de routes de rijden.
Je zou kunnen zeggen, dat we de vakantie hebben afgestemd op Tes. Op de meeste locaties hebben we een paar dagen gestaan.
Dat is meer vakantie gevoel en je kunt op je gemak laden voor de volgende etappe.
Ik heb een blogje bijgehouden hoe de reis gegaan is. In omgekeerde volgorde is deze te lezen op : biokatoen.wordpress.com
 
  • Like
Reactions: job-lek