Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla friendly garages (lekker breed, liefst met laadpunt) in Europa.

This site may earn commission on affiliate links.
Ha!

Over een aantal maanden wil ik gaan rijden naar Zuid Frankrijk (in de buurt van Nice). Wie weet waar ik info kan vinden over (hotel)-garages die een beetje Tesla friendly zijn? Dus waar je niet bang hoeft te zijn dat je je velgen raakt.
 
Ik weet in ieder geval een garage die NIET Tesla Friendly is: aan de Nieuwe Parklaan in Scheveningen. Gisteren geparkeerd direct naast het Circustheater. Ideale locatie, maar een killer voor je velgen. Hele smalle doorgangen waar ook nog een behoorlijk grote draai nodig is om de bochten te kunnen maken, zeker lastig als de garage ook nog eens vol staat. Ik stond op de 10e (!) verdieping dus heb aardig wat bochtjes gemaakt. Bij het inrijden al peentjes gezweet en de velgen heel kunnen houden. Na de voorstelling eerst maar ergens wat gaan drinken om de grote meute voor te laten gaan. Was een goede keuze want na een klein uurtje was de garage zo goed als leeg en kon ik aan mijn tocht van 10 verdiepingen naar beneden beginnen. Stand op "high" voor de zekerheid. Ging allemaal net goed maar de parkeersensoren hadden het er maar druk mee.
Ik was blij dat ik na een geconcentreerde afdaling zonder schade de garage uit kon rijden. Maar ik heb 19" en betwijfel of me dat met de 21" ook was gelukt :scared:.

Dus een absolute afrader voor onze MS helaas.
 
Iemand een suggestie voor een Tesla friendly parkeerplek in Parijs, bij voorkeur in het centrum met laadfaciliteit en een leuk hotel in de buurt.

Ik heb gratis kunnen laden (type 2) bij Renault rent. 23kW, 4 laders erg grote garage qua plek. Denk dat waar de 4 laders staan het 10 parkeerplekken bij elkaar breed is, ik denk omdat het een plek is waar je ook kunt draaien. De garage is nog geen 15 minuten lopen van champs Elysee. Je kan hem s'nacht binnen laten staan maar dan kan je er niet bij. Is een garage met bewaker. Dacht dat ze tot van 07.00 tot 20.00 uur open zijn iedere dag. Is bij een mooi park en hotels plenty. Maar je kan ook even paar uurtjes laten laden, en dan zit je vol. Is dichter bij jet centrum dan het Tesla SC. Ik heb op de zaak een kaartje van de hoofd verkoop. Als je wilt kan ik je de gegeven via PM sturen. De autolib plaatsen adviseer ik niet. Erg krap en die auto's zitten vol met deuken, dus kans op beschadiging is erg groot.
 
Dit is geen publieke garage ?
if so - heb je het adres ?

Ik heb gratis kunnen laden (type 2) bij Renault rent. 23kW, 4 laders erg grote garage qua plek. Denk dat waar de 4 laders staan het 10 parkeerplekken bij elkaar breed is, ik denk omdat het een plek is waar je ook kunt draaien. De garage is nog geen 15 minuten lopen van champs Elysee. Je kan hem s'nacht binnen laten staan maar dan kan je er niet bij. Is een garage met bewaker. Dacht dat ze tot van 07.00 tot 20.00 uur open zijn iedere dag. Is bij een mooi park en hotels plenty. Maar je kan ook even paar uurtjes laten laden, en dan zit je vol. Is dichter bij jet centrum dan het Tesla SC. Ik heb op de zaak een kaartje van de hoofd verkoop. Als je wilt kan ik je de gegeven via PM sturen. De autolib plaatsen adviseer ik niet. Erg krap en die auto's zitten vol met deuken, dus kans op beschadiging is erg groot.
 
Nee, niet publiek. Je moet bij de portier opgeven dat je mag komen laden. Beste is om even van te voren aan Renault door te geven dat je komt. Ok heb adres en contact gegevens op de zaak, PM ze wel even morgen en zal de gegevens op zeemaps plaatsen.
Hoi Paul, zou graag het adres en de gegevens vd parkeergarage hebben. Kan ik m na t laden daar ook op een niet laadplek laten staan voor t weekend. Gebruik in Parijs meestal de metro of gewoon te voet.