Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Keba P20 updaten

This site may earn commission on affiliate links.
I.v.m. laadproblemen en het wachten op een monteur heb ik zelf de firmware update en handleiding voor updaten maar gedownload... (het laden via gewoon stopcontact is gewoon te langzaam in de praktijk)

Nu heb ik op dipswitch bank twee 2.1 t/m 2.6 op off gezet, zodat dhcp geactiveerd wordt. Mijn laptop ziet een netwerk, maar er wordt geen IP toegekend... het laadpunt kan dus niet gevonden worden...

Iemand al succesvol zelf de Keba geupdate? Wat doe ik fout?

(Ik heb de Keba zonder uitbreidingen, dus 1 eth poort...)
 
Alsof er meegekeken is... vanmorgen telefoon en een monteur is ruim een uur bezig geweest met de update.... Ook is het hele systeem nagekeken en ok bevonden. Top service overigens.

En vanavond eindelijk weer op 15a (ik durfde 16 nog niet aan vanwege eerdere issues) geladen zonder fouten...

@martinve: thx voor de reactie, de vlg keer wil ik het zelf zeker ook uitproberen!
 
geen dank :)
Je kunt gewoon maximaal laden, mag geen probleem zijn.
Indien wel, dan weet je dat er iets aan de hand is en moet je het laten repareren.

Bij staat de wagen gewoon op 26A terwijl de Keba vast gezet is op 16A. Schakelt meteen terug naar 16A laden, geen enkel probleem.
 
geen dank :)
Je kunt gewoon maximaal laden, mag geen probleem zijn.
Indien wel, dan weet je dat er iets aan de hand is en moet je het laten repareren.

Bij staat de wagen gewoon op 26A terwijl de Keba vast gezet is op 16A. Schakelt meteen terug naar 16A laden, geen enkel probleem.

Ik heb een 3X25A aansluiting, de KEBA staat op 20A en de auto op 16A (locatiegebonden).
In noodgevallen (en na een firmware update van de S als de auto weer naar 26A schiet) laad ik op 20A, nog nooit problemen mee gehad. Maar dan moet je niet gaan strijken, inductiekoken, wassen en drogen...
 
Ik heb een 3X25A aansluiting, de KEBA staat op 20A en de auto op 16A (locatiegebonden).
In noodgevallen (en na een firmware update van de S als de auto weer naar 26A schiet) laad ik op 20A, nog nooit problemen mee gehad. Maar dan moet je niet gaan strijken, inductiekoken, wassen en drogen...

Wij laden ook op 20A (3fase) en geeft geen enkel probleem. Ik start het laden ook wel 's nachts, dan is strijken e.d. zeker geen probleem :)
 
'beperkt' aansluitvermogen : dit is nu eens een probleem dat we B niet meteen kennen. (in zoverre het vermogen beschikbaar is 'in de straat')
naast een eenmalige kost voor de aansluiting-die wel toeneemt met het vermogen-, betalen we enkel het verbruik - geen vast recht.

ik ben heel happy met mijn 3*63A. volle snelheid laden met de S, tegelijk met alle mogelijke huishoudelijke handelingen.
 
  • Like
Reactions: shoot72
Hoi Kneh,
En welkom op het forum !
Ja, gaat gewoon goed met een laptop met een Ethernetkabel. De instellingen staan in het manual dacht ik, even je IP-nummer op je laptop instellen voor de verbinding. Laat even weten of het is gelukt.