Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schokkerig optrekken tijdens rustig rijden koude motor

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik 's ochtends wegrij voel ik bij rustig 50 rijden dat de auto schokkerig rijdt, het lijkt wel alleen bij koude motor/accu.
Wie heeft dit zelfde al eens ervaren? Enig idee of het over tijd heen erger wordt? Het lijkt minder/weg bij warme motor, maar ik ga eens op letten wanneer en hoe lang het duurt...
Ik heb geen brom, maar of dit ook iets van de drive unit is??
 
Als ik 's ochtends wegrij voel ik bij rustig 50 rijden dat de auto schokkerig rijdt, het lijkt wel alleen bij koude motor/accu.
Wie heeft dit zelfde al eens ervaren? Enig idee of het over tijd heen erger wordt? Het lijkt minder/weg bij warme motor, maar ik ga eens op letten wanneer en hoe lang het duurt...
Ik heb geen brom, maar of dit ook iets van de drive unit is??

Absoluut geen last van hier, maar lijkt me niet normaal. Zou zeker even bij een SC van Tesla melden en naar laten kijken.
 
Heb hetzelfde probleem (rond de 50,als je die snelheid aan wilt houden schokt de auto), maar bij mij trilt en schokt alles al een tijdje, dus dacht dat het een gevolg van was (banden en uitlijn probleem). Ben aan het wachten op een nieuwe achterband en zodra die er onder ligt gaan we de andere problemen weer eens analyseren.
 
Klinkt herkenbaar, echter ik heb het nog niet vaak/duidelijk genoeg gevoeld om het al aan te kaarten bij Tesla. Ik verdenk ook de banden nog een beetje (bijvoorbeeld vlakke stukken door het stilstaan :confused:).
Stil staan!? Dat kan echt niet met een Model S. Die moet rijden!

Afijn, ik heb dit nog nooit gehad. Gaat altijd soepeltjes van zijn plek af.
 
Ja hier ook herkenbaar. De range waarin het gebeurt is heel klein. Alleen merkbaar tijdens het rijden op zeer strak asfalt. Vind het tot op heden niet makkelijk reproduceerbaar om ermee naar het SC te gaan.
Idem hier. Is bij mij maar van korte duur. Na een kilometer is het al weg en heb me er daarom ook nog niet druk om gemaakt.
 
Idem hier. Is bij mij maar van korte duur. Na een kilometer is het al weg en heb me er daarom ook nog niet druk om gemaakt.
Goed om te weten dat het in elke auto zit... overigens werd ik gebeld vanwege deze thread door sc den haag. Erg proactief! As vrijdag toch voor armour plate en andere punten naar sc amsterdam, dus misschien ook even kijken of ik het schokken kan laten nakijken.
 
Ja hier ook herkenbaar. De range waarin het gebeurt is heel klein. Alleen merkbaar tijdens het rijden op zeer strak asfalt. Vind het tot op heden niet makkelijk reproduceerbaar om ermee naar het SC te gaan.

De remmen wellicht ?
Bij mij zitten de remblokken met enige regelmaat aan de remschijven vastgeplakt als ik 's ochtends wegrijd.
Wellicht dat de remmen daardoor in het begin wat aanlopen en een schokkerig effect geven.
 
Goed om te weten dat het in elke auto zit... overigens werd ik gebeld vanwege deze thread door sc den haag. Erg proactief! As vrijdag toch voor armour plate en andere punten naar sc amsterdam, dus misschien ook even kijken of ik het schokken kan laten nakijken.

Zo, dat jij gebeld werd door SC Den Haag n.a.v. dit bericht vind ik wel heel alert!
 
De remmen wellicht ?
Bij mij zitten de remblokken met enige regelmaat aan de remschijven vastgeplakt als ik 's ochtends wegrijd.
Wellicht dat de remmen daardoor in het begin wat aanlopen en een schokkerig effect geven.
Het schokkerige rijden met koude motor is voor zover ik weet bij mijn auto niet aanwezig (en met 50.000km op de teller had ik dat wel een keertje moeten merken denk ik).
Verder, die plakkerige remmen, dat heb ik soms ook, maar alleen als het de dag ervoor regende. Dus als de remblokken / remschijven nat waren en gedurende de nacht opgedroogd.
 
Ondertussen is mijn auto bij sc geweest en zijn naast vervangen regensensor en underbody protection ook de wielen opnieuw uitgelijnd. Het schokken is nu wat minder, maar nog wel voelbaar. Was overigens in de winter erger, dus even afwachten of het weer erger wordt... misschien zelfs wachten tot het najaar dus.
 
Probleem bij mij doet zich voor tussen de 50 en 60 km/u met 'koude' motor. Na minuut of 10 is het grotendeels verdwenen. Geef je 'gas' of rem je af dan is het weg, maar probeer je een constante snelheid aan te houden dan schokt de auto. Bijzonder irritant. Dit valt echter alleen op op een asfaltweg, rijd je op ander, minder vlak wegdek, dan heb je het niet in de gaten?? Heb, zoals al eerder vermeld, heel veel problemen gehad met trillingen door uitlijning, hoogteslag (zowel bij originele Tesla 21" turbine velgen als de nieuwe Vossen) en kan helaas niet zeggen dat de auto inmiddels helemaal trillingvrij is, maar het 'schokken bij 55 km/u' heeft naar mijn idee niets te maken met velgen of banden. Dus mocht er iemand hier iets over gehoord of gelezen hebben dan houd ik me aanbevolen. Zo niet, dan zal ik zelf binnenkort weer eens contact opnemen met het SC.
 
Last edited: