Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TeslaPDF.com: open PDF documenten op Model S scherm

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Tijdens de E-rally op 17 mei heb ik een nieuwe dienst geintroduceerd: Teslapdf.com
Aangezien het vreemd is om in een auto met een 17"scherm door een routeboek op papier te bladeren, ontstond het idee om het routeboek (ook) digitaal beschikbaar te maken. Een PDF is echter niet te openen op het scherm in de Model S. De PDF moest dus worden omgezet naar jpg of gif.
En aangezien mijn bedrijf software ontwikkelt, heb ik ervoor gekozen een tool te laten bouwen die deze conversie automatisch uitvoert.

Dit is hoe het werkt:
Je kunt een PDF document uploaden vanaf je pc (en sommige smartphones) via teslapdf.com
Daarbij geeft je een naam op (shortcut) waarmee je vervolgens op het scherm in de Model S het document kunt oproepen. Voor de E-rally had ik gekozen voor de shortcut 'erally' waardoor het routeboek te bekijken is via teslapdf.com/erally
Maar stel dat je een pdf ontvangt per mail en je zit in de auto. Uploaden vanuit de Tesla is niet mogelijk... Daarvoor bestaat de mogelijkheid om documenten per mail aan te bieden: Forward het document (attachment) naar [email protected] en zorg ervoor dat het subject alleen de shortcut bevat. Wacht 1 minuut en je kunt op dezelfde manier de pdf openen in de browser van de Model S. Je krijgt trouwens een email met de juiste link als bevestiging van de upload.

Als je het document in beeld hebt in de auto, kun je direct naar een pagina springen door bovenin op het paginanummer te drukken. Bladeren kan met de pijltjes linksboven of (veel eenvoudiger) door op de linker of rechterhelft van een pagina te drukken.

Deze dienst wordt jullie gratis ter beschikking gesteld door Deep Blue software. Ik hoop dat jullie het handig vinden.

Groet,
Maurice.

ehebebu3.jpg
 
Nice! (Had het gisteren al even zitten bekijken.)
Vroeg me nog af wat er gebeurt als de shortcut al in gebruik is en of het ook mogelijk is een einddatum op te geven waarna het document weer verwijderd wordt (vaak hoef je maar eenmalig iets te bekijken).
 
Input is welkom. Er was weinig tijd om dit te bouwen dus functionaliteit is beperkt. En ik heb het bewust simpel gehouden. Werkt vaak het beste. Maar ik sta open voor input en maak dan nog wel een update.
Privacy: ik zou alleen documenten uploaden die niet geheim zijn (denk aan overzichten van laadpunten, instructies hoe te laden, bericht aan valet parking, handleiding van je smartphone, boodschappenlijstje voor je vrouw...). Als je de url niet deelt zal er niet snel iemand naar kijken, maar het is niet uit te sluiten.
Verwijderen: we weten het emailadres van degene die de upload deed (bij upload via de site wordt dat ingevoerd, ik weet dus niet zeker of dat het werkelijke adres is. We sturen er alleen een bevestiging naartoe). Ik heb overwogen om verwijderen mogelijk te maken door een commando te mailen vanaf datzelfde adres. Weet iemand hoe veilig dat is? Ik wil voorkomen dat iemand via 'e-mail spoofing' een veel gelezen document van een ander kan verwijderen...
En als een url al in gebruik is, krijg je daarvan per email een bericht (wordt dus niet overschreven).

Mocht iemand interessante documenten uploaden, dan kun je hier de url delen.
 
Update: het is nu ook mogelijk om een pdf te converteren met als bron een on-line pdf document.
Dit zijn nu dus de mogelijkheden:
1. upload vanaf je pc (of mobiel)
2. geef een url in van een pdf die al ergens online staat (menukaart van restaurant dat je wilt bezoeken...)
3. mail de pdf naar [email protected]

Tips voor verdere verbetering zijn welkom.
 
Update: het is nu ook mogelijk om een pdf te converteren met als bron een on-line pdf document.
Dit zijn nu dus de mogelijkheden:
1. upload vanaf je pc (of mobiel)
2. geef een url in van een pdf die al ergens online staat (menukaart van restaurant dat je wilt bezoeken...)
3. mail de pdf naar [email protected]

Tips voor verdere verbetering zijn welkom.

hoe lang blijven die omgezette documenten staan? is er ook een mogelijkheid om ze er terug af te halen (om te vervangen door een nieuwe versie bv)
 
Best wel een mooie tool, maar zou het mogelijk zijn om ofwel de pijltjes ofwel de bladnummers op een iets grotere knop te zetten? In een rijdende auto is het nogal moeilijk om naar de volgende / vorige of een andere bladzijde te gaan (bijvoorbeeld met een document met route beschrijving).
 
Best wel een mooie tool, maar zou het mogelijk zijn om ofwel de pijltjes ofwel de bladnummers op een iets grotere knop te zetten? In een rijdende auto is het nogal moeilijk om naar de volgende / vorige of een andere bladzijde te gaan (bijvoorbeeld met een document met route beschrijving).
Daar is over nagedacht: je kunt bladeren door op de linker (terug) of rechter (vooruit) helft van de pagina te drukken.
 
Daar is over nagedacht: je kunt bladeren door op de linker (terug) of rechter (vooruit) helft van de pagina te drukken.

aha bedankt, hidden features, dat ga ik zeker kunnen gebruiker :)

Ik heb nog wel een probleem als ik een bestand van mijn pc wil uploaden, ik kies een bestand, geen een shortcut en mijn email-adres, druk dan op Upload

en krijg dan volgende fout :

500 - Internal server error.


kan je dat ook eens bekijken?