Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ramen tinten met raamfolie

This site may earn commission on affiliate links.
In USA wordt de Model S vaak voorzien van glascoating, zeker in de warmere gedeeltes van het land. In NL is het tinten wat minder gangbaar, maar ook hier is het zeker functioneel (tegen warmte instraling en inkijken) en kan het er gewoon mooi uit zien (persoonlijk).
Het wrappen van de voorruit is hier niet toegestaan, en de ramen bij de bestuurder en passagier moeten een bepaald percentage licht blijven doorlaten. De rest van de ramen is vrije keuze.
Nu houd ik niet zo van de compleet zwarte "gepimpte" ramen, maar wilde graag wel wat meer tint in de ramen. Hiervoor ben ik naar Glascoating Someren (ZO Brabant) geweest welke mij uitstekend geadviseerd en geholpen hebben.

De folie is van het merk Llumar. Op de voorportieren zit Bright Neutral 70% licht doorlaatbaar, op de achterportieren en driehoekjes zit Titanium 38% licht doorlaatbaar en op de achterruit zit Alu light en die laat nog ongeveer 20% licht door.

Door gebruik van drie verschillende tinten krijg je een vloeiende overgang van licht (voorzijde) naar donker (achterzijde) en is het resultaat een mooie maar toch niet al te petjes-achtige uitstraling.

Het resultaat:
IMG_6271.JPG
IMG_6274.JPG
IMG_6272.JPG
 
Ik heb een prijsindicatie liggen van 400 ex, dus dat ontloopt elkaar niet zoveel.

Het klaar-terwijl-u-wacht van jouw mensen in Someren spreekt me nog het meeste aan. Maar dat zou betekenen dat ze met een team er gelijktijdig aan werken.
Of is dat marketing prietpraat en moet je in de praktijk toch gewoon een leenauto nemen?
 
Ziet er inderdaad goed uit!
Ik vind die lichtere tint inderdaad een stuk mooier dan dat hele zwarte. Ook de overloop is zo beter door ook de voorste ramen te tinten. Ik hoorde echter wel dat het officieel niet mag om de voorste ruiten te tinten..!
Zeker met tan bekleding vind ik het mooi als het allemaal een wat donkerdere uitstraling heeft (ik ga dus puur voor het optische aspect)
Die van mij gaat dus na levering gelijk door naar Serge (R&S) voor een Modesta coating en het tinten van de ramen.
 
Heel mooi resultaat.
Ik ben er zelf nog steeds niet uit.
Van de ene kant vind ik de helderheid juist fijn achter in de wagen, van de andere kant heeft het getinte glas nou net dat extra "coole" eraan.

Denk dat ik gewoon even afwacht tot nadat ik op vakantie ben gegaan met de auto.
 
Volgens mij mag de voorruit ook tot 50%. Rondom 50% met PhotoSync van Spectra zou ideaal zijn, maar dat draadje is doodgelopen helaas. Het schijnt de beste tint te zijn, maar niet hier op de markt.

Je ziet tegenwoordig elke leasebak met donkere achter(zij)ruiten rondrijden, ik sluit me daar liever niet bij aan. Al vind ik de geleidelijkheid en het niet hele donkere van bovenstaande voorbeelden nog wel te doen.
 
Ik kan het via tapatalk niet voor je vinden, maar er is een Windows Tinting onderwerp in het us forum waar ze dit al hebben uitgezocht.


Helaas ben ik niet succesvol geweest om photosync naar Nederland te krijgen, dat is veruit de beste folie. Jammer maar helaas. Nummer 2 is 3M Chrystaline. Weet iemand of er bedrijven zijn hier due dat gebruiken? Ik heb er een paar gebeld, maar due gebruiken allemaal sungard. Zal best wel goed zijn. Maar het geeft een bruinige schijn die ik minder mooi vind bij een zilveren Tesla.
 
Zo te zien is je folie niet 20% maar 18%. :)
Heb vandaag de identieke behandeling in Someren uit laten voeren. Ouderwetsche vaklieden, daarzo. Klaar terwijl je wacht (of op hun kantoortje je mei-facturatie doet) in welgeteld minder dan drie uur.