Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Keba Comfort C22 en release 5.9 - even opletten.

This site may earn commission on affiliate links.
Mennkes Comfort C22 en release 5.9 - even opletten.

Afgelopen nacht is 5.9 geïnstalleerd. Gevolg was dat het laden werd onderbroken. Allemaal geen groot issue - maar is wel even handig als je weet dat dit kan gebeuren. Er zijn voor zover ik mij herinner meer mensen met dezelfde configuratie zoals ik die heb,

Ik gebruik een Mennekes Comfort C22 - in de meterkast afgezekerd op 16A. (En ja ik weet dat dit formeel niet zo hoort.., die discussie hebben we al eens gevoerd hier..). Auto heb ik eenmalig ook op 16A ingesteld. Installatie 5.9 stond gepland op 2:00 vannacht. Effect van 5.9 is een zodanige reset dat de auto op 26A wilde gaan laden. Gevolg was dat de zekering z'n werk deed en het laden gestopte werd. Had voor vandaag nog voldoende capaciteit - maar kan lastig zijn. Vandaar bij deze de informatie voor mede Keba gebruikers. Kwestie van 5.9 installatie anders inplannen.


Update - in eerste instantie noemde ik per abuis "Keba" , het gaat dus om een Mennekes. Excuses voor mogelijke verwarring.
 
Last edited:
Afgelopen nacht is 5.9 geïnstalleerd. Gevolg was dat het laden werd onderbroken. Allemaal geen groot issue - maar is wel even handig als je weet dat dit kan gebeuren. Er zijn voor zover ik mij herinner meer mensen met dezelfde configuratie zoals ik die heb,

Ik gebruik een Keba Comfort C22 - in de meterkast afgezekerd op 16A. (En ja ik weet dat dit formeel niet zo hoort.., die discussie hebben we al eens gevoerd hier..). Auto heb ik eenmalig ook op 16A ingesteld. Installatie 5.9 stond gepland op 2:00 vannacht. Effect van 5.9 is een zodanige reset dat de auto op 26A wilde gaan laden. Gevolg was dat de zekering z'n werk deed en het laden gestopte werd. Had voor vandaag nog voldoende capaciteit - maar kan lastig zijn. Vandaar bij deze de informatie voor mede Keba gebruikers. Kwestie van 5.9 installatie anders inplannen.

Ik heb een Keba C22. Dus, thanks Edi99. Kijk daar is zo'n forum nu voor :smile:
 
Stel je Keba correct af is eigenlijk het verhaal. Je pilot signaal hoort gewoon niet meer te adverteren dan de infra er achter aan kan :)

(En ja ik weet dat dit formeel niet zo hoort.., die discussie hebben we al eens gevoerd hier..).

Widoh would say so, wouldn't he -;)


Ik zal daar (die afstelling) nog eens achteraan gaan.. de installateur kwam er bij de installatie niet uit hoe dit te doen.
En misschien is een andere conclusie wel dat je laden en updates per definitie beter gescheiden kunt laten plaatsvinden.


 
(En ja ik weet dat dit formeel niet zo hoort.., die discussie hebben we al eens gevoerd hier..).

Widoh would say so, wouldn't he -;)


Ik zal daar (die afstelling) nog eens achteraan gaan.. de installateur kwam er bij de installatie niet uit hoe dit te doen.
En misschien is een andere conclusie wel dat je laden en updates per definitie beter gescheiden kunt laten plaatsvinden.


Lijkt me nochtans de juiste suggestie van Wido.

Nochtans geen rocketscience. Die DIP switches zijn makkelijk te gebruiken. Maar ik moet niet veel zeggen, bij mij staat hij ook nog op 32A terwijl 25A beter op zijn plaats zou zijn.
 
nu je het zegt.. je hebt helemaal gelijk !

het is inderdaad een Mennekes C22 ! Zal kijken of ik de topic kan aanpassen -;)
IMG_5023.jpg


Overigens had ik de avond na de installatie van 5.9 het al eerder ergens benoemde 12V batterijprobleem. De wagen is gisteravond naar Amsterdam gebracht - wilde geen meter meer rijden.. Het eerste echte serieuze probleem na 28.000 km.. Beetje trieste afgang die de nodige hilariteit onder de omstanders teweeg bracht... Ik was al lang blij dat het niet bij die bekende importeur in Leusden gebeurde, kwam daar net vandaan..