Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe EV-bouwer in Nederland?

This site may earn commission on affiliate links.
Wisten jullie hier al iets van?
Detroit Electric moves production plan from Detroit to Holland [UPDATE] - Autoblog

En onze politiekers maar zoeken voor een herbestemming van de Opel-Antwerpen- en Ford-Genk-terreinen...

NL vestiging wordt gerund door Willem vd Kooi, hij is met zijn zoon Lotus importeur. Tevens bouwde hij de eerste vw golf electric car waar Ruud Lubbers in reed. Ook heeft hij diverse Lotus Elises electrisch gemaakt. Dat was gelijk met toen Tesla de roadster uitbracht. Toen zei Willem dat het met de roadster niets werd, veel te duur ! De historie wees echter uit dat Tesla wel verkocht maar Willem bijna niet. Nu proberen ze een soort Roadster kopie te gaan bouwen echter in de USA krijgen ze geen vergunning. Ik denk dat het mooie praatjes zijn maar dat het project gaat floppen, duurd al te lang en investeerders staan niet te trappelen.
 
NL vestiging wordt gerund door Willem vd Kooi, hij is met zijn zoon Lotus importeur. Tevens bouwde hij de eerste vw golf electric car waar Ruud Lubbers in reed. Ook heeft hij diverse Lotus Elises electrisch gemaakt. Dat was gelijk met toen Tesla de roadster uitbracht. Toen zei Willem dat het met de roadster niets werd, veel te duur ! De historie wees echter uit dat Tesla wel verkocht maar Willem bijna niet. Nu proberen ze een soort Roadster kopie te gaan bouwen echter in de USA krijgen ze geen vergunning. Ik denk dat het mooie praatjes zijn maar dat het project gaat floppen, duurd al te lang en investeerders staan niet te trappelen.

Ach, was dat diezelfde? Dat verhaal herinner ik me inderdaad. Zo'n golf ombouwen kostte iets van een 70.000Euro's geloof ik.
 
Dit modelletje met strakke lijnen is ook Neer'lands fabricaat:
Kopie_van_DSC04284.JPG
 
website: SP:01

Het positieve is dan tenminste nog dat deze SP:01 meer dan 100 kg lichter is dan de Tesla Roadster. Net wat beter in het bochtenwerk.
Ik geeft het nog wel een kansje als de prijs van de SP:01 onder die van een gebruikte Tesla Roadster ligt.
Weet iemand wellicht al wat ie gaat kosten ?
 
website: SP:01

Het positieve is dan tenminste nog dat deze SP:01 meer dan 100 kg lichter is dan de Tesla Roadster. Net wat beter in het bochtenwerk.
Ik geeft het nog wel een kansje als de prijs van de SP:01 onder die van een gebruikte Tesla Roadster ligt.
Weet iemand wellicht al wat ie gaat kosten ?

De oude roadster... Ik ben benieuwd wat die nieuwe roadster binnen 5 jaar gaat doen. Maar de SP:01 houd ik ook wel in het oog.
 
En vergeet Spijkstaal niet http://www.spijkstaal.nl/

Deze foto laat goed zien dat ze klaar zijn om de rommel op te ruimen bij Audi! :)

Spijkstaal zit hier bij mij om de hoek, zijn al jaren bezig met EV... Staat sinds kort ook een Tesla voor de deur... Best mogelijk dat de eigenaar een Tesla nu heeft dus. Staan voldoende type 2 palen voor de deur igg.
 
website: SP:01

Het positieve is dan tenminste nog dat deze SP:01 meer dan 100 kg lichter is dan de Tesla Roadster. Net wat beter in het bochtenwerk.
Ik geeft het nog wel een kansje als de prijs van de SP:01 onder die van een gebruikte Tesla Roadster ligt.
Weet iemand wellicht al wat ie gaat kosten ?

De SP:01 heeft een kleinere accu dan de Tesla Roadster en dus is het gewichtsvoordeel snel verklaart. Ik vind het eerlijk gezegd teleurstellen, want we zijn tenslotte al 6 jaar na de introductie van de Tesla Roadster en je zou een betere, lichtere accu verwachten of een grotere actieradius. Prijs technisch hangt alles af in hoeverre auto zonder aandrijflijn zelf moeten ontwikkelen/produceren. Hoe groter het percentage dat ze zelf moeten doen, hoe hoger de prijs. Ik gok dat de SP:01 niet onder de €80'000,= gaat komen.

Elon Musk heeft de Roadster eigenaren een 400 mi accu beloofd. De prijs die ze daarvoor moeten gaan betalen zou wel eens de prijs van gebruikte Roadsters kunnen gaan bepalen.