Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TIP: Retrofit Titanium accubescherming = Tank Mode [ON]

This site may earn commission on affiliate links.

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,721
6,545
Europe
Jullie lazen vast al over de nieuwe versterkte accubescherming die op nieuwe S'en zit.

Tesla adds Titanium Underbody Shield to Model S

Deze is ook als retrofit te verkrijgen en gaat bij mij 16 april gemonteerd worden. Gratis, trouwens.

Vandaar dit even als tip voor iedereen. :smile:

Ze doen dit tegelijkertijd met nog wat andere punten. Deels upgrade, deels garantie (mistlampen, ruitbediening, gekraste ruiten vervangen, andere afstellingbouten achteras, etc.)

En als ik tegen die tijd nog geen s/w 5.9 heb, natuurlijk die ook.
 
Is hier wel vaker besproken. De elektrische open- en sluitmechanismes van de ramen maken krassen op de buitenkant van de ruiten en moeten afgesteld /aangepast worden.

Als je daar te laat achter komt, zijn de krassen al zo diep, dat de ruiten vervangen moeten worden. Voor garantie, dat dan weer wel.

In mijn geval zijn beide voorruiten te vervangen, de ruiten aan de achterzijde probeer ik niet te gebruiken en hebben ook slechts lichte krasjes.
 
Mistlampen zijn een betaalde retrofit. Materiaal € 750,00 excl BTW, installatie de helft.

Die afstelbouten vervangen is iets uit een technisch service bulletin, zodat het camber van de achterwielen beter afgesteld kan worden.
Dit ter voorkoming van extreme slijtage aan de binnenzijde van de achterbanden bij rijden in (extra) low modus.
TSB.png


Maar het ging me juist om de tip over de titanium accubescherming...:crying:
 
Mistlampen zijn een betaalde retrofit. Materiaal € 750,00 excl BTW, installatie de helft.

Die afstelbouten vervangen is iets uit een technisch service bulletin, zodat het camber van de achterwielen beter afgesteld kan worden.
Dit ter voorkoming van extreme slijtage aan de binnenzijde van de achterbanden bij rijden in (extra) low modus.
View attachment 46294

Maar het ging me juist om de tip over de titanium accubescherming...:crying:

Ja had ik ook al gelezen. Wat weegt die pantserplaat eigenlijk en heeft het consequenties voor de bodemspeling? Dat kon ik er niet uit opmaken.
 
Jullie lazen vast al over de nieuwe versterkte accubescherming die op nieuwe S'en zit.

Tesla adds Titanium Underbody Shield to Model S

Deze is ook als retrofit te verkrijgen en gaat bij mij 16 april gemonteerd worden. Gratis, trouwens.

Vandaar dit even als tip voor iedereen. :smile:

Ze doen dit tegelijkertijd met nog wat andere punten. Deels upgrade, deels garantie (mistlampen, ruitbediening, gekraste ruiten vervangen, andere afstellingbouten achteras, etc.)

En als ik tegen die tijd nog geen s/w 5.9 heb, natuurlijk die ook.
Even mijn verbazing met jullie delen.

5.9 staat er inmiddels op. Voor de zekerheid een paar reboots gedaan, werkt allemaal prima.

Belt Machiel van SC Amsterdam rond theetijd of het goed is dat ze mijn Model S morgenvroeg komen ophalen i.p.v. dat ik 'm naar Amsterdam breng. Zei nog iets over 'toch in de buurt' ofzo.

Ja, prima natuurlijk.

Ik heb niet eens het serviceplan en krijg toch een VIP-behandeling.

Uiteraard een andere S als leenauto.
 
Je krijgt morgen een rode P85+ als leenauto mee. Zwart leer met rood biesje. pm 3000 km op de teller.


Even mijn verbazing met jullie delen.

5.9 staat er inmiddels op. Voor de zekerheid een paar reboots gedaan, werkt allemaal prima.

Belt Machiel van SC Amsterdam rond theetijd of het goed is dat ze mijn Model S morgenvroeg komen ophalen i.p.v. dat ik 'm naar Amsterdam breng. Zei nog iets over 'toch in de buurt' ofzo.

Ja, prima natuurlijk.

Ik heb niet eens het serviceplan en krijg toch een VIP-behandeling.

Uiteraard een andere S als leenauto.