Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Firmware 6.0 maar 5.9

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was zojuist in Tilburg en werd zoals altijd erg vriendelijk geholpen. Natuurlijk vroeg ik naar de planning van de nieuwe software update en er werd me verteld door de medewerker dat deze vanochtend is gestart met uitrollen en of ze hem meteen naar mijn auto moesten uploaden. Het is versie 5.9 met kennelijk een aantal grote aanpassingen zoals volledige controle over de luchtvering en streaming audio via Rdio. Helaas geen navigatie update :(

Hij is nu bezig met installeren, heb nog niet zelf kunnen testen, maar zou dus kunnen dat bovenstaande niet geheel correct is.
 
Ik heb nog niet mogen meemaken dat de auto in low stand gaat, behalve als ik even 160km/u rijdt.

Nu ontstaat een nieuwe vraag... Op welke snelheid stel je de LOW stand op in ?
80 ? 100? 120 ?

Hangt een beetje af wanneer hij weer terug gaat naar standaard... wil niet op de snelweg zitten en de auto non-stop standart-low gaat omdat ik de hele tijd 100-80-100-120-80 moet rijden vanwege traag verkeer etc...
 
Ik heb nog niet mogen meemaken dat de auto in low stand gaat, behalve als ik even 160km/u rijdt.

Nu ontstaat een nieuwe vraag... Op welke snelheid stel je de LOW stand op in ?
80 ? 100? 120 ?

Hangt een beetje af wanneer hij weer terug gaat naar standaard... wil niet op de snelweg zitten en de auto non-stop standart-low gaat omdat ik de hele tijd 100-80-100-120-80 moet rijden vanwege traag verkeer etc...

Goede vraag, ik rijd momenteel veel door groenehart met enorm veel 80KM N-wegen met af en toe een drempel.... ik denk dat ik 80+ ga hanteren. En dan kijken of ik geen problemen ga krijgen met obstakels ;-)
 
Eindelijk. Eerste wat ik ga doen is altijd in LOW zetten.
Hoe werkt dit? Ga ik nou van 5.6 direct naar 5.9?
Irritant eigenlijk dat je niet kunt zien wélke update er voor je klaarstaat.

Ik denk dat je update na update gaat moeten installeren. Maar misschien nog even wachten tot iedereen al geupgrade is, zodat je zeker bent dat je alle updates sequentieel kan draaien.

Maar heel dit antwoord begon met 'ik denk' ... :)
 
Ik heb nog niet mogen meemaken dat de auto in low stand gaat, behalve als ik even 160km/u rijdt.

Nu ontstaat een nieuwe vraag... Op welke snelheid stel je de LOW stand op in ?
80 ? 100? 120 ?

Hangt een beetje af wanneer hij weer terug gaat naar standaard... wil niet op de snelweg zitten en de auto non-stop standart-low gaat omdat ik de hele tijd 100-80-100-120-80 moet rijden vanwege traag verkeer etc...

Je kunt instellen bij welke snelheid Low ingaat. Geen idee wat er gebeurd als je rond die snelheid fluctueert. Ik zou verwachten dat er

- - - Updated - - -

Je kunt instellen bij welke snelheid Low ingaat. Geen idee wat er gebeurt als je rond die snelheid fluctueert. Ik zou verwachten dat er
een vertraging in zit.
 
Plus lager betekent minder luchtweerstand.

Mij lijkt 80 km/h een mooie grenswaarde. Buiten de bebouwde kom, geen drempels en stoplichten.

Dan maar wat meer de power erop houden (dan Wido) in de bochten. :biggrin:
 
Op die manier er niet direct naar gekeken. Ik weet niet zeker of dat zo is?

Als ik zo naar dit plaatje kijk denk ik dat het snel gebeurd is met de banden.


Afbeelding 193.jpg


.. maar alle gekheid op een stokje, in het begin was er in de VS veel te doen om slijtage van de binnenzijde van de banden.
Dat had volgens mij met te veel negatief camber te maken.
 
Vanmorgen gesproken met Technical helpdesk van Tesla.
De update gaat volgens hem direct van 5.6 naar 5.9.
Kan wel iets langer duren dan normaal. Hoeveel langer wist hij niet.
Alle nieuwe auto's hebben 5.9. Uitrol naar reeds rijdende auto's nu nog niet. Wel binnenkort. Wanneer wist hij niet.
Gevraagd of hij wist wanneer SC Duiven openging. Wist hij ook niet.
Veel vragen - één antwoord.
Maar ik wacht toch eerst op jullie ervaringen :cool: