Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Omruilen Lacewood dashboard panelen voor Carbon, anyone?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het Lacewood (bruin, ruw hout) dashboard. Bij een non-P leek dit het beste van alle 4 toenmalig beschikbare kwaden (ik vond alle opties niet zo mooi). Carbon was toen nog geen optie om tegen meerprijs te bestellen.

Ik heb al de vraag uitstaan bij Tesla wat het kost om dit te vervangen. Maarrrrr... wellicht is hier iemand die juistzijn Carbon dashbord wil omruilen naar Lacewood?

Het gaat dan om de panelen op het dashboard en onder de armsteunen. Wellicht is dit per saldo goedkoper dan het bestellen van nieuwe panelen en die door Tesla te laten vervangen.
Wellicht kan dit ook makkelijk zelf losgehaald en vervangen worden. Of door een handig autobedrijf die iets minder geld rekent dan Tesla?
 
Ik vond de beschikbare opties ook niet mooi. Ik wilde geborsteld (nep) aluminium, zoals de Premium Duitsers hebben, maar dat was er niet. Uit alle kwaden - 4 soorten nep hout en nep carbon - had ik dus ook maar Lacewood gekozen. Maar op het allerlaatste moment heb ik dat nog laten veranderen in carbon. Ik ben nu wel redelijk tevreden met mijn keuze. Sorry Onno...
 
Ik vond de beschikbare opties ook niet mooi. Ik wilde geborsteld (nep) aluminium, zoals de Premium Duitsers hebben, maar dat was er niet. Uit alle kwaden - 4 soorten nep hout en nep carbon - had ik dus ook maar Lacewood gekozen. Maar op het allerlaatste moment heb ik dat nog laten veranderen in carbon. Ik ben nu wel redelijk tevreden met mijn keuze. Sorry Onno...

lol wrijf het maar in :tongue:
 
Ik vond de beschikbare opties ook niet mooi. Ik wilde geborsteld (nep) aluminium, zoals de Premium Duitsers hebben, maar dat was er niet. Uit alle kwaden - 4 soorten nep hout en nep carbon - had ik dus ook maar Lacewood gekozen. Maar op het allerlaatste moment heb ik dat nog laten veranderen in carbon. Ik ben nu wel redelijk tevreden met mijn keuze. Sorry Onno...

Is het Carbon nep? Was mij niet opgevallen, ziet er in mijn optiek behoorlijk echt uit.

Carbon was voor mij een makkelijke keuze, het hout (dat er - in mijn ogen - wel echt nep uit ziet) was nooit een optie. Ik verwacht niet dat veel mensen met Carbon daar anders over denken.
 
lol wrijf het maar in :tongue:

Dat was niet mijn bedoeling :redface:.

Is het Carbon nep? Was mij niet opgevallen, ziet er in mijn optiek behoorlijk echt uit.

Volgens mij wel. Het is schandalig duur om het in al die specifieke vormen te produceren en de specifieke eigenschappen als het lichte gewicht en de stijfheid doen er in deze toepassing niet eens toe. Het is puur cosmetisch, dus ligt het voor de hand om een goedkoper alternatief te zoeken.

Zelf associeerde ik carbon vaak met goedkope aftermarket kitsch voor auto 'tuners'; Je moet er eigenlijk neonverlichting onder je bodem en blauw verlichtte ruitensproeiers bij hebben om het compleet te maken. Die opties waren niet leverbaar, dus vandaar dat ik lang getwijfeld heb.

Maar achteraf gezien ben ik er tevreden mee; Tesla heeft voor een mooie kwaliteit gekozen. Je ziet de 3d structuur erin en de matte afwerking geeft het een stijlvolle look.
 
Volgens mij wel. Het is schandalig duur om het in al die specifieke vormen te produceren en de specifieke eigenschappen als het lichte gewicht en de stijfheid doen er in deze toepassing niet eens toe. Het is puur cosmetisch, dus ligt het voor de hand om een goedkoper alternatief te zoeken.

Ik betwijfel of het nep is, ik zie het in ieder geval niet. Het ziet er bijzonder echt uit en heeft dezelfde look and feel als de achterspoiler, waarvan door schade al is aangetoond dat deze echt is. Kijk maar eens naar deze foto's en let met name op de licht- en schaduwwerking:

REAL interior shots
 
Ik zou het toch eens proberen bij een wrapper. Ik denk dat dit zeker een optie is. Ze hebben daar ook een dikke kwaliteit carbon folie met matte afwerking die nauwelijks van carbon te onderscheiden is. Je krijgt daarmee dezelfde look & feel als de originele tesla carbon (look).