Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De E-rally (powered by Athlon) op 17 mei 2014

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Zoals velen van jullie weten, is een groepje TMC members bezig met voorbereiding van een tourtocht/rally voor volledig elektrische auto's.
Eerder hebben we een poll uitgevoerd op deze site, en uiteindelijk is gekozen voor zaterdag 17 mei 2014.

We hebben inmiddels meer dan 70 aanmeldingen, en kunnen om logistieke redenen maximaal 100 deelnemers toelaten. Mocht je mee willen rijden, wees er dan dus snel bij!
Meer informatie, en de mogelijkheid tot inschrijven vindt je op de website: E-rally 2014 - Een tourtocht voor volledig elektrisch aangedreven voertuigen
Vandaag is er een mail verstuurd naar inschrijvingen die via het tijdelijke inschrijfformulier zijn ontvangen. Deze voorlopige inschrijvingen dienen via de nieuwe site bevestigd te worden!

Onze hoofdsponsor is Athlon car lease. En de opbrengsten gaan naar de stichting Just digg it (Just Digg It)
Om ervoor te zorgen dat we Just Digg it echt verder helpen, hebben we behoefte aan meer sponsoren. Bij deze dus de oproep aan iedereen die een steentje wil bijdragen: neem even contact op ([email protected]). Er is nog ruimte voor Gold en Silver sponsoren, maar we hopen via dit forum ook vele business sponsors te vinden.

Het business sponsor pakket omvat:
- Vermelding met bedrijfsnaam en logo op de website (E-rally 2014 - Een tourtocht voor volledig elektrisch aangedreven voertuigen)
- Vermelding met bedrijfsnaam en logo in het routeboek
- De mogelijkheid om een item (geen folders) aan te leveren voor in de goody bag
- Een goed gevoel door de bijdrage aan de activiteiten van justdiggit en ondersteuning van dit evenement
En dat alles voor slechts € 1.500,-

Dus kom op, laat zien dat de Tesla rijdende ondernemers hart hebben voor dit goede doel! Aanmelden als business sponsor kan via email naar [email protected]

Bij voorbaat dank,
Seth, Philip, John, Wouter, Hans, Paul, Dirk, Sander, Daniel en Maurice
 
Mooi initiatief, maar ik vind eerlijk gezegd 200 euro om mee te mogen rijden wel erg veel, ook al is het inclusief koffie, broodjes en diner en natuurlijk een mooie donatie. Voor mij een reden om het helaas niet te doen! Bovendien, een diner hoeft van mij helemaal niet. Ik rijd dan liever lekker naar huis na afloop!
 
Mooi initiatief, maar ik vind eerlijk gezegd 200 euro om mee te mogen rijden wel erg veel, ook al is het inclusief koffie, broodjes en diner en natuurlijk een mooie donatie. Voor mij een reden om het helaas niet te doen! Bovendien, een diner hoeft van mij helemaal niet. Ik rijd dan liever lekker naar huis na afloop!
€ 200,00 voor twee personen, vindt ik wel meevallen.
leuke dag, en je steunt er een goed doel mee.
ik zou zeggen, mee doen.:cool:
 
En je wilt niet weten hoeveel kosten zo'n evenement met zich meebrengt. Die € 200,- dekt de werkelijke kosten niet eens. We zijn dus echt afhankelijk van sponsoren om het mogelijk te maken en ervoor te zorgen dat we een fatsoenlijke bijdrage aan het goede doel kunnen leveren.
En dat etentje is m.i. een belangrijk deel van de dag, waarbij je in de gelegenheid bent om ervaringen met anderen te delen.
Maar ieder maakt natuurlijk zijn eigen keuze...
 
Mooi initiatief, maar ik vind eerlijk gezegd 200 euro om mee te mogen rijden wel erg veel, ook al is het inclusief koffie, broodjes en diner en natuurlijk een mooie donatie. Voor mij een reden om het helaas niet te doen! Bovendien, een diner hoeft van mij helemaal niet. Ik rijd dan liever lekker naar huis na afloop!


Sorry Maurice, maar ik ga ook afhaken. Had een dagje gezellig met wat andere tesla fans in gedachten, ritje rijden met broodje kroket tussen de middag, 200 euro gaat ook mij te ver. Daarnaast steun ik reeds vele andere doelen dus dat is voor mijn geen doel op zich... Next time!
 
Misschien is het verstandig nog eens uit te leggen hoe zo'n rally in elkaar steekt. Denk niet dat iedereen er ervaring mee heeft - als ik zo de reacties zie. Dan nog kun je 200 te veel vinden (hel legitiem natuurlijk) - maar dat weet je iig wat er tegenover staat.
 
Misschien is het verstandig nog eens uit te leggen hoe zo'n rally in elkaar steekt. Denk niet dat iedereen er ervaring mee heeft - als ik zo de reacties zie. Dan nog kun je 200 te veel vinden (hel legitiem natuurlijk) - maar dat weet je iig wat er tegenover staat.
+1. Ik heb er iig totaal geen ervaring mee, en weet niet goed wat ik moet verwachten. Als ik 100 auto's hoor, denk ik dat we allemaal achter elkaar aan tuffen en dat alleen de voorste de weg hoeft te weten. Maar blijkbaar is dat niet hoe het gaat? :redface:
 
Filmpje van de E-rally in 2011 waar ik met mijn Nissan Leaf aan mee heb gedaan.
Er waren flink wat BN-ers uitgenodigd. De rit zelf was bol-pijl navigeren (altijd leuk) en bevatte diverse quizvragen/opdrachten, waaronder een tijdtraject.
Aan het eind van de rit waren er prijzen te verdelen. In totaal deden er ca. 100 auto's mee.

Official movie Electric Rally - YouTube

- - - Updated - - -

en met een flink parkeerterrein, een brandweerauto en een paar pylonen zouden we dit kunnen doen.

http://www.youtube.com/watch?v=-bOyenxFbx0
 
Dag allemaal,

Niet iedereen heeft een juist beeld bij de e-rally. De e-rally is - in de basis - een toerrit in etappes, waarbij je de juiste weg moet zien te vinden door goed navigeren. Een navigator naast de bestuurder is daarom absoluut noodzakelijk. Als je de juiste route rijdt dan kom je langs de kant van de weg letters en cijfers tegen die je moet noteren (en om het lastiger te maken: ook als je niet de juiste route rijdt kun je cijfers en letters tegenkomen, die dus fout zijn!). Op basis van de genoteerde cijfers en letters kan de wedstrijdleiding bepalen of de juiste route is gereden. Is dat niet hetgeval, dan worden strafpunten toegekend. Het gaa dus om het behalen van de minste strafpunten.

Het bovenstaande klinkt wellicht niet heel spannend, maar neem van mij aan dat het bovenstaande in de praktijk buitengewoon leuk is!

De toerrit vormt dus de basis, maar de e-rally is meer. Het is een compleet verzorgde dag voor twee personen. Bij de start in Oosterhout word je ontvangen met een kop koffie en een croissantje. Je maakt kennis met de overige deelnemers, je ontvangt het routeboek en we krijgen een gezamenlijke uitleg van de wedstrijdleiding. Mensen die van ver komen (> 100 km) kunnen hun auto bijladen aan de supercharger. Dan volgt de start: met tussenpozen (1 minuut) starten de deelnemers aan de e-rally. Van een gezamenlijke optocht is geen sprake. Natuurlijk kom je elkaar onderweg wel tegen, maar soms in de tegenovergestelde richting, waardoor de twijfel weer toeslaat over de juistheid van de gekozen route.

Dan is er de lunchpauze op een nu nog geheime lokatie, die zeker de moeite waard zal zijn. Daarna weer op weg voor de volgende etappe. Tussendoor is er nog een koffiebreak, wederom op een zeer aansprekende lokatie. Na deze stop de laatste etappe, die eindigt in Tilburg bij een bekende fabrikant van elektrische auto's (die ook de technische ondersteuning verzorgt en er voor zorgt dat iedereen ook weer voldoende lading heeft om thuis te geraken). Daar is de borrel, gevolgd door een geheel verzorgd diner. Hier kun je met de overige deelnemers je ervaringen delen. Ook voor muziek wordt gezorgd. En dan: de prijsuitreiking!

De kosten die wij gemaakt moeten worden voor deze geheel verzorgde dag zijn fors. Per deelnemend equipe zijn deze aanmerkelijk hoger dan de bijdrage die wij vragen. De bedoeling is om de kosten geheel te dekken door sponsoring. Daarmee moet de deelnemersbijdrage volledig ten goede kunnen komen aan het goede doel "Just Digg It".

Of iemand € 200 uit wil geven moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen. Voor hetgeen je daarvoor terug krijgt is het in ieder niet teveel. Overigens zullen velen deze kosten als zakelijke kosten kunnen boeken.

Ik hoop dat ik hiermee enigszins de opzet van de dag heb verhelderd.

Met vriendelijke groet,

Daniel