Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Een oproep aan alle huidige & toekomstige Model S eigenaars:

Zouden jullie in deze thread willen vermelden: land, de besteldatum en de werkelijke leveringsdatum (of leeg indien nog niet geleverd).

Vb:
Nederland
- besteld:
- geleverd:

Zo krijgen we hopelijk een beter idee van de werkelijke wachttijd.


M.
PS. heb gezocht naar gelijkaardige thread maar geen gevonden.
 
Een oproep aan alle huidige & toekomstige Model S eigenaars:

Zouden jullie in deze thread willen vermelden: land, de besteldatum en de werkelijke leveringsdatum (of leeg indien nog niet geleverd).

Vb:
Nederland
- besteld:
- geleverd:

Zo krijgen we hopelijk een beter idee van de werkelijke wachttijd.


M.
PS. heb gezocht naar gelijkaardige thread maar geen gevonden.

Dan moet je duidelijk beter zoeken. Kijk in de Relevante lijstjes thread maar. Als ik me niet vergis staat daar een link naar een Google Drive document met leverdata...

- - - Updated - - -

Welkom trouwens Marc. Vertel eens wat meer over jezelf. Heb je eentje in bestelling staan?
 
Compleet gemist!!! Had nochtans de zoekfunctie gebruikt.

Ik ben Belg en sinds oktober 2013 autoloos "dankzij" een (slechte) straat/rally racer in wording.

Ben al geruime tijd (2 maanden) aan het overwegen om een Model S aan te schaffen, maar bevind me momenteel op het "nog 2 jaar wachten of nu kopen?"-punt.

- Redenen om 2 jaar te wachten: nieuw model & nieuwe batterij, Belgische overheid, gebrek laadpunten (België ver achter op Nederland)

- Redenen om nu te kopen: geen auto (maar momenteel niet echt probleem), levering deze zomer :biggrin:


M.
 
Compleet gemist!!! Had nochtans de zoekfunctie gebruikt.

Ik ben Belg en sinds oktober 2013 autoloos "dankzij" een (slechte) straat/rally racer in wording.

Ben al geruime tijd (2 maanden) aan het overwegen om een Model S aan te schaffen, maar bevind me momenteel op het "nog 2 jaar wachten of nu kopen?"-punt.

- Redenen om 2 jaar te wachten: nieuw model & nieuwe batterij, Belgische overheid, gebrek laadpunten (België ver achter op Nederland)

- Redenen om nu te kopen: geen auto (maar momenteel niet echt probleem), levering deze zomer :biggrin:


M.

Het laden aan openbare laadpalen heb ik tot nu toe kunnen vermijden. De enige keer dat ik het heb gedaan is om eens gewoon te testen.
Het berijk dat de MS heeft, is in veel gevallen ruim voldoende om gewoon thuis te kunnen laden.
 
Compleet gemist!!! Had nochtans de zoekfunctie gebruikt.

Ik ben Belg en sinds oktober 2013 autoloos "dankzij" een (slechte) straat/rally racer in wording.

Ben al geruime tijd (2 maanden) aan het overwegen om een Model S aan te schaffen, maar bevind me momenteel op het "nog 2 jaar wachten of nu kopen?"-punt.

- Redenen om 2 jaar te wachten: nieuw model & nieuwe batterij, Belgische overheid, gebrek laadpunten (België ver achter op Nederland)

- Redenen om nu te kopen: geen auto (maar momenteel niet echt probleem), levering deze zomer :biggrin:


M.

Er worden de eerste 5 jaar geen spectaculaire verandering in de batterijtechnologie verwacht zei Elon in Amsterdam
Ik weet niet of je zelfstandige bent, maar indien dat het geval is zijn er nu al fiscale incentives voor zelfstandigen (120% aftrekbaar en ecologiepremie)
Het rijbereik is voldoende groot om zonder laadpalen door België te rijden. Maar als je meer dan 200 km/dag rijdt kan je best nog even wachten.

Ik zou hem gewoon bestellen Marc!!!
 
  • Helpful
Reactions: TaoJones
inderdaad Marco, gewoon bestellen ;-)

- - - Updated - - -

bij de weg, vanmorgen bij Tesla Brussel geweest
de man aldaar gaf aan dat ze net deze week van laatste week mei naar eerste week juni gegaan waren wat betreft leveringen...
 
Een oproep aan alle huidige & toekomstige Model S eigenaars:

Zouden jullie in deze thread willen vermelden: land, de besteldatum en de werkelijke leveringsdatum (of leeg indien nog niet geleverd).

Vb:
Nederland
- besteld:
- geleverd:

Zo krijgen we hopelijk een beter idee van de werkelijke wachttijd.


M.
PS. heb gezocht naar gelijkaardige thread maar geen gevonden.

bestelling en finalisatie juli 13
eerste leverdatum december 13
tweede leverdatum ten laatste 24 februari 14
nu mondeling 1 maart 14
per mail geen bevestiging te krijgen, wel dat alle data die ze doorgeven louter indicatief zijn.
alle data zijn pas gegeven na herhaaldelijk aandringen van mijn kant, geen communicatie van de Tesla kant.
 
bestelling en finalisatie juli 13
eerste leverdatum december 13
tweede leverdatum ten laatste 24 februari 14
nu mondeling 1 maart 14
per mail geen bevestiging te krijgen, wel dat alle data die ze doorgeven louter indicatief zijn.
alle data zijn pas gegeven na herhaaldelijk aandringen van mijn kant, geen communicatie van de Tesla kant.

been there, done that!
op het eind komt alles goed en de wachttijd is snel vergeten!
de S is net gekuist, nu ga ik wat "nutteloos" rond rijden.:wink:
 
de man aldaar gaf aan dat ze net deze week van laatste week mei naar eerste week juni gegaan waren wat betreft leveringen...
Oeh, zou mijn P+ daar ook tussen zitten ? :eek: Order confirmed 19 januari, maar wel nog wat aanpassingen gedaan sinds dan.

nu ga ik wat "nutteloos" rond rijden.:wink:
Was jij dat daarstraks op e17 rond Lokeren ? :) In dat geval, ik was het in die rode Mégane die er in Lokeren af reed :) Zo jaloers op dat Signature Red!
 
Oeh, zou mijn P+ daar ook tussen zitten ? :eek: Order confirmed 19 januari, maar wel nog wat aanpassingen gedaan sinds dan.


Was jij dat daarstraks op e17 rond Lokeren ? :) In dat geval, ik was het in die rode Mégane die er in Lokeren af reed :) Zo jaloers op dat Signature Red!
ja Vincent, dat was ik. Ik heb de Megane gezien.
BTW het is multicoat red! maar ziet er bij momenten als signature red uit.

ik ben om poetsproducten gereden naar de car detailer in Sint Lievens Houtem (waarom ze ergens dichtbij gaan halen als je ze verder weg ook kan vinden:wink:)
 
He xfrank.

Zijn dat standaard achterlichten of zijn ze donkerder?
ik heb standaard achterlichten
IMG_3833.JPG
 
been there, done that!
op het eind komt alles goed en de wachttijd is snel vergeten!
de S is net gekuist, nu ga ik wat "nutteloos" rond rijden.:wink:

Frank. Heb je morgen zondag zin om naar Scherpenheuvel te rijden? Ik heb net mijn laadpaal aan de praat, maar vermits ik geen wagen heb dacht ik, als Frank nu eens langs komt dan kunnen we testen of het laden werkt en kan ik daar weer gerust in zijn. Dus, laat even weten of je daar zin in hebt. Grtz. Herman
 
Frank. Heb je morgen zondag zin om naar Scherpenheuvel te rijden? Ik heb net mijn laadpaal aan de praat, maar vermits ik geen wagen heb dacht ik, als Frank nu eens langs komt dan kunnen we testen of het laden werkt en kan ik daar weer gerust in zijn. Dus, laat even weten of je daar zin in hebt. Grtz. Herman

Hoi Herman,
op zich is dat geen probleem. Scherpenheuvel ligt binnen mijn actieradius (ongeveer 90km enkel)ik moet terug geraken in geval uw lader niet werkt he!
Zondag voormiddag zit ik met de MTB en heb geen idee wanneer ik morgen thuis ga zijn. Ik verwacht ergens tussen 14 en 15 uur maar om 17 uur krijgen we bezoek. Dus denk ik dat het wat nipt gaat zijn.
stuur me anders een email met uw gegevens ([email protected]). wanneer het morgen niet kan, kan het misschien wel volgende week zaterdag of zondag.
 
Frank. Heb je morgen zondag zin om naar Scherpenheuvel te rijden? Ik heb net mijn laadpaal aan de praat, maar vermits ik geen wagen heb dacht ik, als Frank nu eens langs komt dan kunnen we testen of het laden werkt en kan ik daar weer gerust in zijn. Dus, laat even weten of je daar zin in hebt. Grtz. Herman

Als Frank er niet geraakt wil ik wel eens komen testen. Ik moet binnenkort nog eens naar Diest...