Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.

Maarten

Active Member
Nov 2, 2013
4,100
13,047
Hilversum
Ik denk dat elke eigenaar er meerdere van heeft meegemaakt.
Je wordt aangesproken door mensen die de auto nog niet eerder hebben gezien, je neemt mensen voor de eerste keer mee in de MS, etc.
Mooie verhalen over de Tesla-grijns, de ongelooflijke versnelling zonder geluid, voor elke bezitter herkenbaar en leuk om te lezen.
Afgelopen week weer enkele mensen voor de eerste keer meegenomen en ze waren compleet overdonderd.
Precies het gevoel dat ik zelf de eerste keer had tijdens de proefrit in Eindhoven.
Dus: verhalen graag voor de verslaafden aan deze bijzondere auto....?
 
Deze dan maar hier posten: Verslag van Ferrari (430 spider) rijder die vandaag met mijn Tesla kennis heeft gemaakt (gekopieerd van Ferrari forum):

"Vandaag dus een ritje gemaakt en er waren er meer die jeukende banden hadden blijkt. Leuk eens gezichten te kunnen plaatsen bij wat namen Ben & Marco ;)



Een meer bekende is Maurice, de Tesla verkoper ;) die de TVR liet staan en met de ......Tesla kwam. Netjes opgeladen (+300km actieradius) en voorzien van leuke gadgets (zoals een giga display met touch bediening)

Ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben van die auto qua prestaties en afwerking. Niet het amerikaanse wat ik ken maar echt degelijk. Het rekenwerk achter deze auto is ook zeer boeiend bleek na de uitleg van Maurice.

Zelf ook even aan het sturen geweest (heel direct en goed gevoel) en dus zelf ondervonden hoe snel die zware auto is, indrukwekkend...

Afijn een droge (zonnige) middag op een voor mij onbekende lokatie. Wel weer wat opgestoken van deze leuke middag.



Ook de video (iPhone) even aan gehad een tunneltje is, dat kan een Tesla dus niet: muziek maken :D:D:D

tunneltje - YouTube

tunneltje - YouTube


Wat de Tesla wel kan is 4 pertol heads stil krijgen :p

tesla testrit - YouTube
tesla testrit - YouTube
"
 
Last edited:
Ik kreeg onlangs een uitnodiging om mee te doen aan een enquête over aankopen op het internet.
Op de vraag "Wat kostte het duurste dat u ooit al online heeft gekocht?" waren de mogelijke antwoorden:
(a) Minder dan 50 euro
(b) Tussen 50 en 100 euro
(c) Meer dan 100 euro

Juist, ja...
 
Ik had de auto nog geen week, het was in September, heerlijk weer, dak helemaal open, mijn dochtertje en een vriendinnetje op de achterbank, toen ik aan kwam rijden bij een rotonde en ik voorrang gaf aan een heer in pak die te voet overstak. Midden op het zebrapad kreeg hij in de gaten waar hij voorlangs liep, bleef stokstijf staan kijken, zag na een seconde of 10 mij zitten, duimen omhoog, nog steeds op zijn gemak zijn ogen over mijn auto laten gaan... En toen realiseerde hij zich opeens weer dat hij midden op een heel drukke rotonde stil stond, en haastte hij zich naar de overkant, om me daar nog tot voorbij de volgende bocht na te staren.

Ik hoop dat hij er inmiddels zelf ook een rijdt :)
 
Die aandacht is wel leuk, maar op de snelweg toch ook wel lastig. Zo vaak als ik al niet gehad heb dat een inhalende auto ineens vertraagt en naast me komt hangen. Ze rijden je klem om maar een langere blik op de Model-S te kunnen werpen...:)

Maar, wedstrijdjes met een motorfiets blijven het leukst. Als ze goed wakker zijn blijven ze voor, maar in alle andere gevallen... :)
 
  • Love
Reactions: Karel
Ik heb meerdere keren gehad dat ik niet door had dat er iemand een wedstrijdje met me aan het doen was. Verder gapende mond van verbazing van een oudere man toen ik bij de AH mijn boodschappen aan het inladen was.
Zelfde ervaring toen ik laatst bij de wasstraat met de stofzuiger even de frunk onder handen nam:biggrin:...
 
Die aandacht is wel leuk, maar op de snelweg toch ook wel lastig. Zo vaak als ik al niet gehad heb dat een inhalende auto ineens vertraagt en naast me komt hangen. Ze rijden je klem om maar een langere blik op de Model-S te kunnen werpen...:)
Deze herken ik ook. Meest extreme variant.
VW transporter rijd voor me in drukke avond spits. Plots vol in de ankers en gooit zijn bus van linkerbaan naar middelste baan in een weinig soepele stuurbeweging. Ik zag niet waarom hij remde maar toen ik hem inhaalde wel......
De bestuurder en passagier verdraaide hun nek om de S even te bewonderen.....

Daarnaast is het leuk om bij het stoplicht te kunnen liplezen in de achteruitkijkspiegel..... "T...E...S...L..A....M....O...T...O...R....S, hmmmmmm???"
 
Deze herken ik ook. Meest extreme variant.
VW transporter rijd voor me in drukke avond spits. Plots vol in de ankers en gooit zijn bus van linkerbaan naar middelste baan in een weinig soepele stuurbeweging. Ik zag niet waarom hij remde maar toen ik hem inhaalde wel......
De bestuurder en passagier verdraaide hun nek om de S even te bewonderen.....

Daarnaast is het leuk om bij het stoplicht te kunnen liplezen in de achteruitkijkspiegel..... "T...E...S...L..A....M....O...T...O...R....S, hmmmmmm???"

Ik heb alles al een keer gehad van duimen omhoog tot mensen die de frunk in duiken maar het lezen bij het stoplicht blijft echt prachtig. Erg gaat geen dag voorbij zonder dat de auto aandacht trekt, blijft mooi!
 
analyse in de achteruitkijkspiegel aan een stoplicht!
-eerst zie je de man naar voor buigen en zijn nek rekken
-dan begint de mond van de man te bewegen.
-daarna komt de vrouw naar voor gebogen en rekt de ook nek uit.
-ook haar mond begint te bewegen!

volgende zinnen kan men in "spiegelbeeld liplezen" waarnemen.

"Welk merk is dat"
"Dat is een tesla"
"dat is zo een elektrische auto"
"die heeft geen uitlaat"