Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Eerlijk zeggen: Laat je je vrouw er in rijden?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wel. Dat wil zeggen; Als ik er bij ben. Maar dan wil ze nooit. Jah, dat kleine stukje van mijn ouders naar mij thuis heeft ze een keer gereden, maar daarna zei ze steeds: "Rijd jij maar."

Maar over twee weken ga ik naar de Embedded World in Duitsland. En de kans dat ik dat met de Tesla ga doen wordt steeds kleiner. Dus staat de Tesla werkeloos thuis, bij mijn vrouw. Ze heeft al gevraagd om ze er dan mee naar d'r werk mag. In princiepe wil ik geen 'nee' zeggen, maar ik wil ook liever niet dat dat d'r eerste echte ritten gaan worden, op de drukke A58 naar Eindhoven, 's ochtends en 's avonds in de spits. Dilema's, dilema's...

Wat doen jullie? Of hebben jullie thuis gewoon niets te zeggen? Ik wel: Als ik zeg dat ik afwas, dan was ik ook af!
 
  • Funny
Reactions: Superendo
Na een beetje valse start de eerste avond vertrouw ik de auto haar wel toe, ook als ze alleen rijdt.
En het levert nog wat op ook, zij krijgt voor haar zakelijke ritjes (toch al snel paar honderd km per maand) een km vergoeding van rond de 40 cent.
Ik ben verder nogal anti-bob (wordt ik chagrijnig van) dus ik laat me na een avondje tafelen en/of borrelen heerlijk door haar naar huis rijden ;) Heerlijk!

En ze is zelfs al op de foto gezet en op autogespot te vinden ;)

epudatap.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Mijn vrouw wilde er in eerste instantie niet in rijden, maar doordat haar auto het begaf, moest ze noodgedwongen wel. Na twee dagen wil ze niets anders meer. Als ik hem niet nodig heb, is hij van haar.
Heb er ook geen enkele moeite mee. Het is en blijft maar een auto en is om te gebruiken. En daarbij is het de meest veilige auto ter wereld. Zie mijn meest waardevolle bezit dan toch liever daarin, dan in een of ander koekblik. Heb die mannen dan ook nooit begrepen, die zelf in een grote bak rijden en hun gezin in een koekblik laten rond tuffen.
Vandaag is ze vanuit Venlo naar Ede geweest. Scheelt dan ook nog aardig in de kosten ten opzichte van haar V70.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Was eigenlijk de bedoeling dat zij er in ging rijden, maar om lang verhaal kort te maken, vorige week een fiat 500 gehaald, letterlijk een boodschappenwagentje. Ze durfde niet in de parkeergarage of te parkeren in de stad (waar ze overigens met de suv geen problemen mee had) nadat ik ze had verteld hoe vervelend ik het zou vinden (understatement) als ze de velgen zou beschadigen. En nu is ze daar niet meer uit te slaan.
 
Wat een idiote vraag als je het mij vraagt... Mijn vrouw mag in al mijn auto's rijden, of dat nu een 530 pk Porsche is, of een 750 pk RS6... Lukt haar allemaal prima en ze vindt het nog leuk ook om vol te accelereren, dus ze rijdt niet echt als een natte krant. Ik zie niet in waarom je je daar zorgen om moet maken.

En omgekeerd mag ik dan weer in haar Tesla rijden. Wat ik ook de gewoonste zaak van de wereld vind...
 
  • Like
Reactions: OttoR
Wat een idiote vraag als je het mij vraagt... Mijn vrouw mag in al mijn auto's rijden, of dat nu een 530 pk Porsche is, of een 750 pk RS6... Lukt haar allemaal prima en ze vindt het nog leuk ook om vol te accelereren, dus ze rijdt niet echt als een natte krant. Ik zie niet in waarom je je daar zorgen om moet maken.

En omgekeerd mag ik dan weer in haar Tesla rijden. Wat ik ook de gewoonste zaak van de wereld vind...

+1
Ik vind het ook een vreemde vraag. Sterker nog, als mijn vrouw zou zeggen dat ze liever niet in de Tesla (of in een van onze oldtimers) zou willen rijden, zou ik gaan twijfelen of ik wel de juiste (vrouw, niet auto) had gekozen. :tongue:
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ze mag erin rijden, maar ze durft (nog) niet. Ze vindt de auto te breed en voor haar smaak heeft ze liever een kleine wagen... zolang die maar pit heeft...zegt ze..

Ik houd mijn hart vast als ze erin zou gaan rijden. Mijn vriendin heeft, ongeacht welke auto, een echte digitale (gas)pedaal. Het is 0 of 1, 0% of 100% ingedrukt.

Het verbaast me nog steeds hoeveel geluk die heeft met flitspalen (die toevallig uitstaan als ze langskomt vliegen).

Heb al vaker gezegd tegen haar, ze had Indy 500 moeten gaan rijden...
 
Mijn schoonvader heeft vorige week een hartaanval gekregen (gaat al weer beter nu) en mijn vrouw nam de Tesla om naar hem toe te gaan.
Via de app zag ik hoe ze met 185 over de A12 reed, toen ze thuis kwam zei ze dat ie best lekker rijdt. Ze had er overigens al veel vaker in gereden (Panamera diesel gek gemaakt bv).
 
Last edited:
Wat een idiote vraag als je het mij vraagt...
Jammer dat je de humor er niet van inziet.

- - - Updated - - -

Mijn vrouw rijdt er liever niet in en ik doe er heel weinig aan om dat te veranderen.
Hier is het eigenlijk hetzelfde. Natuurlijk mag ze er in rijden, maar ze doet het zelf liever niet. Ik heb niet gestimuleerd dat te veranderen, maar voordat ze er over twee weken in druk verkeer mee naar d'r werk gaat, zou ik het wel fijn vinden als ze er al een beetje aan gewend is. Want 400pk op de achterwielen is wel even wat anders dan een Peugeot 307CC (wat overigens ook een erg leuke auto is). Je hoeft ze natuurlijk niet all 400 te gebruiken, maar dat is ook maar saai, dus ik geef d'r groot gelijk als ze het eens wil proberen.
 
Ja hoor. Ze rijd er gewoon in wanneer ze wil.

Laatst is ze even naar de Ikea in Breda gereden om wat spullen te halen. Ik lig er allemaal niet zo wakker van. Hij is volledig verzekerd, dus als haar maar niets overkomt vind ik het prima.

Uiteindelijk is het een auto hé!
 
Tuurlijk mag ze erin rijden. Alleen 4 a 5 dagen in de week is die onderweg met mij......
En nadeel is hier in de buurt zijn de parkeerplekken in de garages (incl betonnenpalen) erg klein uitgevallen dus ze neemt liever haar eigen V50. En daarnaast is de kleine (2,5 jaar) lastig vast te zetten gezien de vorm van de achterdeur icm met zwangerschapsbuik.

En daarbij is het de meest veilige auto ter wereld. Zie mijn meest waardevolle bezit dan toch liever daarin, dan in een of ander koekblik. Heb die mannen dan ook nooit begrepen, die zelf in een grote bak rijden en hun gezin in een koekblik laten rond tuffen.
Mee eens, ik betaal liever wat meer MRB dan dat een vrachtwagen de achterbank op rijd.