Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Verzekering via Centraal Beheer Dealer Services

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,
Dit is een vraag voor de Belgische Tesla rijders/eigenaars.
Bij de bestelling van een Model S werd mij de "Tesla Verzekering via Centraal Beheer Dealer Services" voorgesteld.

Hoeveel van de Belgische collega's hebben hun Model S op deze manier verzekerd?
  • bij Centraal Beheer schrijft men de constant over de Nederlandse voorwaarden en verwijzing ze steeds naar de Nederlandse Wetgeving
  • Tevens staat in de offerte geen waarde van het voertuig vermeld. Het lijkt me toch zeer belangrijk dat in het verzekeringscontract dit wel wordt opgenomen aangezien niet elke Tesla op dezelfde manier is uitgerust

Ik heb nog geen verzekering voor de Model S en ben een beetje sceptisch, vandaar de vraag naar ervaringen.

Cheers,
Pascal
 
Hoeveel van de Belgische collega's hebben hun Model S op deze manier verzekerd?
  • bij Centraal Beheer schrijft men de constant over de Nederlandse voorwaarden en verwijzing ze steeds naar de Nederlandse Wetgeving
  • Tevens staat in de offerte geen waarde van het voertuig vermeld. Het lijkt me toch zeer belangrijk dat in het verzekeringscontract dit wel wordt opgenomen aangezien niet elke Tesla op dezelfde manier is uitgerust

l

Pascal,

Cijfers over exact aantal Tesla's in België zijn +/- onbekend. Laat staan over waar de verzekeringen afgesloten worden.

Over de Nederlandse voorwaarden, heb ik een eigen mening, maar die ga ik hier niet nogmaals opdringen. Stuur mij PM of contacteer mij 056/666349 als je hierover meer wil weten. Mijn algemene site is -zoals Xfrank reeds melde- momenteel wegens werken offline.

Centraal Beheer houdt geen rekening met de waarde van uw voertuig voor berekening van verzekeringspremie. Maar dit moet niet noodzakelijkerwijze tot paniek of rechtsonzekerheid leiden. U kan steeds zelf die waarde of uw specifieke configuratie bewijzen aan de hand van de aankoopfactuur.
 
Ik ga mijn verzekering daarbij afsluiten. Had een -letterlijk- ongelofelijk goeie offerte & voorwaarden ontvangen, waar ik heel wat vragen bij had, die ik hen per mail gesteld heb. Hier deze vragen en hun antwoorden (in het rood) hierop. Ik garandeer niet dat het antwoord op elk van deze vragen nog steeds hetzelfde is.

Algemeen



1. Kan ik deze verzekering ook gebruiken wanneer ik de auto aanschaf via financiële leasing bij Athlon Carlease (partner van Tesla voor leasing in België) ? Wijzigt dit iets aan de voorwaarden of zijn die voor mij (als bestuurder en 'economische eigenaar' van de wagen) precies dezelfde ?
2. U kunt dan inderdaad ook deze verzekering via ons afsluiten, er komt dan wel een boekwaardeclausule op de polis, zodat de afschrijving gelijk loopt met de afschrijving die Athlon hanteert.



3. Welke bijkomende kosten (opstartkosten, administratie,...) mag ik verwachten, naast de jaarlijkse premies ?

4. Naast de taksen komt er verder niets meer bij.





Voorwaarden Bedrijfswagenverzekering (WBW 08)



3. Zijn deze voorwaarden ook van toepassing wanneer ik de auto aankoop op mijn éénmanszaak (50% beroepsgebruik) ?Ja die zijn gewoon van toepassing.




4. In de documenten wordt af en toe verwezen naar 'Nederland' en Nederlandse wetsartikelen. Mag ik ervan uitgaan dat ik een gelijkwaardige service en gelijkwaardige voorwaarden kan verwachten in België ?Uiteraard



5.a. Welk type omnium is van toepassing in de offerte - 'beperkt' of 'uitgebreid' ? Indien 'beperkt', valt 'vandalisme' hieronder (zijn dit de "relletjes" beschreven in Artikel 20.3.a) ? Uitgebreid

5.b. Welke verzekeringen zijn daarnaast nog van toepassing: 'hulp- en dienstverlening', 'rechtsbijstand', 'ongevallen inzittenden', 'pechhulp België', 'pechhulp buitenland', 'schade bestuurder', 'schadeverzekering voor inzittenden' ?Helaas hebben wij voor de Belgische klanten geen mogelijkheden om de aanvullende dekkingen aan te bieden.




Document 'Clausuleblad Tesla België'



6. "De eigen risico’s voor schade aan uw auto, zijn niet van toepassing als u uw auto laat repareren via de op de groene kaart vermelde reparateur <...>"



Is dit eender welk service center van Tesla, of zijn dit andere reparateurs ? Zoja welke ? Ja, dit is het service center van Tesla



7. "<...> ook in geval van totaal verlies is er geen risico van toepassing, indien gebruik gemaakt wordt van de occassionregeling of nieuwleveringsregeling."



Waar vind ik meer informatie over deze occationregeling of nieuwleveringsregeling ? Is dit standaard of optioneel ? Dit is standaard, maar in geval van lease is de boekwaardeclausule van toepassing en dus niet de nieuwwaarderegeling.



8. "Artikel 11 en bijlage A van de voorwaarden WBW-BE-11 zijn niet van toepassing"



a. Begrijp ik goed dat de premie van de omniumverzekering volledig los staat van mijn aantal schadevrije jaren en eventuele voorgaande schadegevallen ? Dat klopt inderdaad

b. Hoe wordt de premie vervolgens beïnvloed door schadegevallen (bonus-malus systeem) ? Hoe moet ik de tabel in Artikel 11 lezen ? Artikel 11 is niet voor u van toepassing. Bij schade heeft dit geen invloed op de premie.



9. "De reparatiekosten: Bedragen de reparatiekosten 2/3 of minder van de dagwaarde dan vergoedt de maatschappij de reparatiekosten."



a. Hoe wordt de dagwaarde bepaald ? Door middel van het inschakelen van een expert

b. Wat indien de reparatiekosten meer dan 2/3 van de dagwaarde bedragen en de wagen meer dan 36 maanden oud ? Begrijp ik het goed dat deze schade dan hoegenaamd niet vergoed kan worden ?Voor u is de boekwaardeclausule van toepassing, dus volgt deze de afschrijving van de leasemaatschappij.



Tesla Verzekering van offerte naar inschrijving



10. Hoe lang duurt het effectief nog tussen het moment van levering en het bekomen van een nummerplaat en alle nodige documenten om te mogen rijden (groene kaart) ? Zodra het kenteken bij ons bekend is en de auto aan u is afgeleverd door Tesla kunt u met de auto rijden.
 
Ik zou niet akkoord gaan met de boekwaardeclausule bij financial lease. Is onjuist, dit geldt bij operational lease. Je hebt zelf het economisch eigendom en hier ligt het afschrijvings- en restwaarde risico bij jou. Een financial lease is niets anders dan een zakelijke financiering. Dat heb ik CB toen ook uitgelegd en toen was de clausule van de baan.
 
Voor deze reden ga ik mij niet laten verzekeren bij CB maar bij Patrick Claerhout (Coverbel) De prijs is gunstiger én bestuurder en passagiers zijn ook verzekerd. Enkel spijtig van de vrijstelling, die was bij CB niet aanwezig.

5.b. Welke verzekeringen zijn daarnaast nog van toepassing: 'hulp- en dienstverlening', 'rechtsbijstand', 'ongevallen inzittenden', 'pechhulp België', 'pechhulp buitenland', 'schade bestuurder', 'schadeverzekering voor inzittenden' ?Helaas hebben wij voor de Belgische klanten geen mogelijkheden om de aanvullende dekkingen aan te bieden.