Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De beste tips van het forum

This site may earn commission on affiliate links.
Tussen de tienduizenden reacties op dit forum staan vele tips die mij enorm helpen bij mijn dagelijkse rijplezier. Wat is jullie top 3? Ik zal een aftrap doen:

1. Zorg indien mogelijk voor een type 2 laadstation aan huis zodat je altijd "vol" van huis weg kunt
2. Laad dagelijks ('s nachts) op tot 80% en laad vlak voor vertrek bij tot 100% wanneer je je daar veiliger bij voelt (eventueel in combinatie met voorverwarming interieur)
3. Rij op de snelweg zo veel mogelijk met CC aan en zet de regen op de snelweg op "low"

Aanvullingen:

Een hoop tips staan ook in deze PDF

En aanvullingen vanuit deze thread:

...Laden als je laden kunt

1. Stel de rustpunten onder je achterklep, zodat de auto stiller wordt.
2. Keyfob tasje om je sleutel.
3. Koop een verlengkabel van 25 meter van 2,5mm doorsnee, zodat je ook op lastige plaatsen (zoals een vakantiehuisje oid) kan laden.

- neem een Frunk netje
- rubberen matten voor de vieze schoenen

Mijn beste tip: neem niet de boot van Portsmouth naar Bilbao. Mijn op een na beste tip: zorg dat er een forumgenoot met een type 2 naar type 3 laadkabel in noord Frankrijk op vakantie is op het moment dat je de voorgaande tip negeert. Zorg er bovendien voor dat die forumgenoot zijn kabel wil uitlenen en een behoorlijk grote afstand wil afleggen om jou de kabel te bezorgen.
 
Last edited:
Hoe zit

1. De bewaking de auto waar het is
2. Rijden op zonlicht
3. Snelste, meest vloeiende, stilste versnelling van een auto 4 deur!

Ook, ben ik met behulp van de Bing vertaler voor dit! Hoop ik niet zeggen iets raar als "Hoeveel hout zou een woodchuck chuck als een woodchuck kon chucks hout?"

Hoe zit

1. De bewaking de auto waar het is
2. Rijden op zonlicht
3. Snelste, meest vloeiende, stilste versnelling van een auto 4 deur!

Ook, ben ik met behulp van de Bing vertaler voor dit! Hoop ik niet zeggen iets raar als "Hoeveel hout zou een woodchuck chuck als een woodchuck kon chucks hout?"

 

Hoe zit

1. De bewaking de auto waar het is
2. Rijden op zonlicht
3. Snelste, meest vloeiende, stilste versnelling van een auto 4 deur!

Ook, ben ik met behulp van de Bing vertaler voor dit! Hoop ik niet zeggen iets raar als "Hoeveel hout zou een woodchuck chuck als een woodchuck kon chucks hout?"

Hoe zit

1. De bewaking de auto waar het is
2. Rijden op zonlicht
3. Snelste, meest vloeiende, stilste versnelling van een auto 4 deur!

Ook, ben ik met behulp van de Bing vertaler voor dit! Hoop ik niet zeggen iets raar als "Hoeveel hout zou een woodchuck chuck als een woodchuck kon chucks hout?"

Hi Ducky,
suggestion from our side : please add also the original text in English (or German, French or whatever..), that will make it easier on us.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dit is toch een relevante vraag: Hoeveel hout zou een woodchuck chuck als een woodchuck kon chucks hout?

De beste tip vóór de aanschaf was voor mij dat een Performance me niets van waarde zou brengen ten opzichte van de al ongelooflijk waardevolle 85.

De beste tip nu: laden als je laden kunt, dan heb je altijd 300+ range.
 
  • Like
Reactions: job-lek
1. Stel de rustpunten onder je achterklep, zodat de auto stiller wordt.
2. Keyfob tasje om je sleutel.
3. Koop een verlengkabel van 25 meter van 2,5mm doorsnee, zodat je ook op lastige plaatsen (zoals een vakantiehuisje oid) kan laden.

Die rustpunten ga ik eens bekijken, ik heb rond de 120 wel een trilling, maar volgens mij geen brom. De keyfobcondoom heb ik wel, maar toch besloten het niet te gebruiken. 25 m kabel ligt gewoon standaard in de Frunk, achter het net.

Tips:
- neem een Frunk netje
- rubberen matten voor de vieze schoenen
 
Ik weet niet hoe je een thread moet starten, maar ik ooit al eens geopperd voor een soort 'known-issues' thread. Zoals het resetten van je scherm, geluid verminderen door de rustpunten in te stellen, laadsnelheden die beperkt blijven om bepaalde redenen, problemen herkennen met de 12V accu, gedrag bij een firmware update en weet ik veel welke kinderziektes of eigenaardigheden er hier besproken zijn. Het kan zeer waardevol zijn voor wanneer je onverwacht tegen een probleem aanloopt en snel de oplossing kunt vinden in een centrale thread, vooral wanneer die kort en bondig on topic gehouden wordt . Misschien nauw verwant met deze tips, dus desnoods maar onder de categorie tips scharen.
 
Mijn beste tip: neem niet de boot van Portsmouth naar Bilbao.

Mijn op een na beste tip: zorg dat er een forumgenoot met een type 2 naar type 3 laadkabel in noord Frankrijk op vakantie is op het moment dat je de voorgaande tip negeert. Zorg er bovendien voor dat die forumgenoot zijn kabel wil uitlenen en een behoorlijk grote afstand wil afleggen om jou de kabel te bezorgen. ;)
 
Mijn beste tip: neem niet de boot van Portsmouth naar Bilbao.

Mijn op een na beste tip: zorg dat er een forumgenoot met een type 2 naar type 3 laadkabel in noord Frankrijk op vakantie is op het moment dat je de voorgaande tip negeert. Zorg er bovendien voor dat die forumgenoot zijn kabel wil uitlenen en een behoorlijk grote afstand wil afleggen om jou de kabel te bezorgen. ;)

Graag gedaan ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ben wel benieuwd hoe dit deel van de transitie gaat verlopen. Ik verwacht dat de benzine prijzen door verdere monopolisering (lees sluiting van steeds meer kleine spelers die het afnemend aantal ICE niet overleven, c.q. het uitdunnen van hun netwerk) nooit meer laag worden ook al gaat de olieprijs uiteindelijk langzaam maar zeker richting nihil (geen vraag naar olie). Het is het omgekeerde van "ons" aanvankelijke probleem "waar kan ik laden". Dat wordt "waar kan ik nog tanken"
 
  • Like
Reactions: Klaas