Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 27 of 27

Thread: Wie heeft er al bericht gehad van zijn energiemaatschappij?

  1. #21
    Member
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    nuenen
    Posts
    859
    Dat scheelt behoorlijk veel!
    Donkerblauwe lak, Pano, 21" zilver, Tan interieur, piano black, performance+, Tech pack, Parkeersensoren, Subzero winterpakket, Sound studio package, Verlichtingspakket, Hoedenplank, duochargers, 21" pirellis sottozero 3 245/35 96 w XL winterbanden. Delivery appointment op 16 december 14.00

  2. #22
    Member rickkusters's Avatar
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    Lierop
    Posts
    195
    Haha, arme Rick; Nu lijkt het net alsof we d'r met tweeën bovenop springen. Het is niet zo bedoeld hoor Rick!

    Thanks mannen!
    Ben blij met jullie antwoorden want werd op een dwaalspoor gebracht door iemand die het zeker wist en dus fout had!!
    Ik was al bang dat de investering in zonnepanelen dan niet de beste investering was die ik de laatste jaren heb gedaan
    VIN21365 (est.delivery 21 november)-85-Grey-19"-Black Leather-Tech-Parking-Sound-Pano Roof

  3. #23
    Model S R231 EU widodh's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Middelburg, The Netherlands
    Posts
    3,658
    Quote Originally Posted by Edi99 View Post
    Dan het toch maar even opgezocht.. Overigens zie je dus het voordeel van thuisladen zodra je boven de 10K uitkomt. Publiek laden is doorgaans pakweg 28 cent of zoiets. IK kom gemiddeld op 15 cent per kWh uit. Met een beetje kilometers haal je de kosten van een laad-installatie er snel uit.

    aan de 50K verbruik zullen weinigen komen met hun Tesla..
    bron: belastingdienst
    Daar heb ik nog eens een gast artikel over geschreven op Groen7: We betalen meer belasting over stroom dan over brandstoffen - Groen7

    Trouwens ook goed te zien hoe hard de energiebelasting gestegen is de laatste jaren! Maar daar hoor je niemand over zeuren.

    Laden bij datacenter blijft leuk, verbruiken daar 16 Miljoen kWh per jaar Super goedkoop laden dus! Al verbruikt een groot bedrijfspand ook al snel die 50.000kWh
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

    85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

  4. #24
    Junior Member Flippo's Avatar
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Betuwe, The Netherlands
    Posts
    40
    Quote Originally Posted by widodh View Post
    Daar heb ik nog eens een gast artikel over geschreven op Groen7: We betalen meer belasting over stroom dan over brandstoffen - Groen7

    Trouwens ook goed te zien hoe hard de energiebelasting gestegen is de laatste jaren! Maar daar hoor je niemand over zeuren.

    Laden bij datacenter blijft leuk, verbruiken daar 16 Miljoen kWh per jaar Super goedkoop laden dus! Al verbruikt een groot bedrijfspand ook al snel die 50.000kWh

    Gaaf artikel, dus er zit al veel belasting op stroom en dus op de auto (er van uit gaande dat niet veel particulieren boven de 10.000 kWh zitten).
    Achten jullie de kans groot als de EV's meer mainstream zijn dat het belastingstelsel er omheen veranderd? In de zin van een aparte stroom meter voor de auto(of dergelijke)?

  5. #25
    Member
    Join Date
    Apr 2013
    Location
    De Woude NL
    Posts
    379
    Quote Originally Posted by Flippo View Post
    Gaaf artikel, dus er zit al veel belasting op stroom en dus op de auto (er van uit gaande dat niet veel particulieren boven de 10.000 kWh zitten).
    Achten jullie de kans groot als de EV's meer mainstream zijn dat het belastingstelsel er omheen veranderd? In de zin van een aparte stroom meter voor de auto(of dergelijke)?
    Alleen particulieren, waaronder ik, die hun huis verwarmen met een elektrische warmtepomp, zullen boven 10.000 kWh uitkomen.
    Je kunt er vergif op innemen dat de overheid het belastingstelsel verandert als er heel veel elektrische auto's komen. Zo gauw het huishoudboekje van vadertje Staat niet klopt wordt gekeken waar snel de gaten mee gedicht kunnen worden. Dat zie je bijv. met zonnepanelen. Nu er steeds meer mensen kunnen salderen kost het teveel belastinggeld. Minister Kamp heeft nu al aangekondigd dat ie in 2017 deze regeling zal aanpassen.
    Reken maar dat het ongelimiteerd salderen dan beperkt gaat worden.
    Zo lang er echter geen grote aantallen elektrische auto's zijn, zal het belastingsysteem niet drastisch veranderen.
    Wij zullen er nog wel een aantal jaren van profiteren.
    Last edited by Wim S.; 2013-12-27 at 02:13 PM.
    85kWh - 21" Silver - Black - Air suspension - Tech Package - Sound Studio - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Nappa Leather - Piano black - R594 - Vin7182, delivery 25-11-2013

  6. #26
    Petrolhead Electrified PeterSZ's Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Netherlands, Deventer
    Posts
    856
    Geld gratis VAN ons lenen vinden ze prima.
    Geld gratis AAN ons lenen vinden ze héél vervelend.
    Maar wij niet
    Model S P852/VIN18985 delivered 15 november 12.15uur.
    P85, Grey, Tan, Obeche matte, Pano, 21" silver, Perf.Plus, SpoilerT, Tech, Sound, Park, Winter, Security
    Former daily driver: Fourdoor Fiat with Trident-logo

  7. #27
    Bite my shiny metal ass MindBender's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    Tilburg, The Netherlands
    Posts
    387
    Dat mag dan misschien wel zo zijn (ik heb het artikel niet gelezen), naar mate processen groter worden, worden ze (meestal) ook efficiënter. Zo zijn onze energiecentrales blijkbaar zo efficiënt dat je ondanks de lagere belasting op brandstof en het wegvallen van de (belachelijke) transportkosten, je nog steeds flink duurder uit bent met je eigen aggregaat.

    Ik heb de volgende tabel gevonden met het brandstofverbruik van verschillende aggregaten bij belastingen van 100%, 75%, 50% en 24%:
    Genpower aggregaten | Stroom doet leven - Verbruik

    Ik heb die tabel even in Excel gezet en uitgebreid met kolommen voor liters/kVAh (voor het gemak even aangenomen dat 1kWh == 1kVAh) en €/kVAh:
    Name:  Screen Shot 2013-12-27 at 19.21.50 .png
Views: 114
Size:  148.7 KB
    Aangenomen dat je blanke diesel gebruikt, omdat rode landbouwdiesel per mei dit jaar is komen te vervallen dankzij het 'lente'-akkoord, zit je nog steeds rond de 40ct/kWh. Als je aan rode visserijdiesel kunt komen, gaat daar zo'n 15% van af, dus dat maakt het verschil ook niet.

    Wat niet wegneemt dat het natuurlijk über-cool is om zelf een aggregaat te hebben... En voor €7.500 heb je een hele fatsoenlijke:
    Cummins-Stamford Aggregaat 40 kva- 60 kva Cummins-Stamfor... - Te koop | Tweedehands.nl
    En voor nog geen €5.000 heb je een mooie V8 in je garage:
    Deutz Piller 100 kva - Te koop | Tweedehands.nl

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Wie was / wie waren het?
    By PaulusdB in forum Belgium and the Netherlands
    Replies: 1021
    Last Post: 2014-10-16, 01:59 AM
  2. Replies: 13
    Last Post: 2013-12-24, 06:44 AM
  3. Welke IP nummer heeft je Auto? Spaanse Telefonica?
    By warspite in forum Belgium and the Netherlands
    Replies: 9
    Last Post: 2013-12-05, 06:39 AM
  4. Help, ik moet van m'n auto af
    By ebullio in forum Belgium and the Netherlands
    Replies: 58
    Last Post: 2013-11-24, 08:06 AM
  5. Red #301 - Van Nuys
    By TEG in forum Tesla for Sale
    Replies: 1
    Last Post: 2010-03-08, 12:56 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •