Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16

Thread: Aanleggen openbaar laadpunt 22kW

Member
    Quote Originally Posted by widodh View Post
    Nee, dat is niet zo. Ik heb dit bij EV-Box ook na gevraagd.

Bij ons datacenter speelt de zelfde situatie. Daar hebben we twee kabels van 10mm2 (Ja, overdreven) naar buiten liggen met daar een B32 Automaat voor.

We hebben nu één 2x11kW laadstation en gaan een tweede plaatsen. Ik kwam dus bij EV-Box met de zelfde vraag, maar dat gaat dus niet.

Je moet dan een 2x22kW paal kopen waar twee 6mm2 kabels naar binnen moeten. Dan zit er een controller voor die zorgt dat die twee aansluitingen bij elkaar nooit meer dan 22kW afnemen.

Redelijk complex en dus niet in één paal te regelen. EV-Box zelf kan hier meer over vertellen.

Wij kiezen daarom nu voor 2x11kW omdat we nog maar één kabel naar buiten hebben liggen.
    Dat is wel een teleurstelling zeg. Ik ga volgende week even met evbox bellen. Kun je bij die 2x 22kw niet gewoon doorlussen? Snap dat dat niet de bedoeling is, maar als je er een 40A automaat voor zet kan er toch weinig gebeuren?

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by Dylan View Post
    Dat is wel een teleurstelling zeg. Ik ga volgende week even met evbox bellen. Kun je bij die 2x 22kw niet gewoon doorlussen? Snap dat dat niet de bedoeling is, maar als je er een 40A automaat voor zet kan er toch weinig gebeuren?
    Daar dacht ik dus ook aan, maar dat raadde ze (logisch) niet aan.

Aangezien het bij het datacenter allemaal goed geregeld moet zijn speel ik nu op safe en gaan we voor 2x11kW.

Ben wel benieuwd wat ze jou vertellen, wellicht krijg jij een ander verhaal te horen.

Maar nog voor gelden: Ik adviseer een EV-Box voor een (semi-)publiek 22kW punt. Graag wel op oplaadpalen.nl plaatsen! Hebben wij er ook wat aan.
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

535d L@urens's Avatar
    Daar dacht ik dus ook aan, maar dat raadde ze (logisch) niet aan.
    Raar. Wij hebben 1x 5G6 naar buiten lopen over een (~40A) automaat naar de dubbele 22kW EV-Box.
    De totale paal zal nooit meer dan 3x35A leveren en kan dus 2x (3x16A) of 1x (3x32A) leveren.

Als ik een Volt en Tesla aansluit krijg je dus 3x16 op de Tesla en (ik gok) 1x16 op de Volt.
    Met alleen een Tesla krijg je 3x32 (effectief 26A) voor je kiezen.
    S85 | P25917 | Black | 19" | Tan Nappa | Obeche Matte | Tech | Sound Studio | Parking Sensors | Twin Chargers | Parcel Shelf

Junior Member
    EV-Box laadpalen zijn kwalitatief gewoon erg goed, maar ik kan je ook niet vertellen waarin een EV-Box beter zou zijn dan een Keba (afgezien van backoffice).

Die keuze zal je zelf moeten maken. Want de 700 euro die je bijv niet uit geeft, daarvoor kan je 12.000kWh (0.06 cent per kWh) weggeven aan klanten.
    Ik neem aan dat die kWh prijs excl. energiebelasting en excl. BTW is of ben je grootverbruiker?

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by L@urens View Post
    Raar. Wij hebben 1x 5G6 naar buiten lopen over een (~40A) automaat naar de dubbele 22kW EV-Box.
    De totale paal zal nooit meer dan 3x35A leveren en kan dus 2x (3x16A) of 1x (3x32A) leveren.

Als ik een Volt en Tesla aansluit krijg je dus 3x16 op de Tesla en (ik gok) 1x16 op de Volt.
    Hmm, dat is wel interessant. Ik ga daar dan tóch nog eens naar kijken.

Quote Originally Posted by rvanderveer View Post
    Ik neem aan dat die kWh prijs excl. energiebelasting en excl. BTW is of ben je grootverbruiker?
    Groot verbruiker (datacenter, 1.8MW). Een kantoorpand wat veel verbruikt zakt ook snel naar dat tarief toe.
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

Member
    Quote Originally Posted by L@urens View Post

Goed om te lezen, lijkt mij een ideale setup! Zal ze volgende week eens bellen. Wil het liefste dit jaar nog bestellen, ivm de MIA

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)