Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashboard Cam (Belgium and Netherlands)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi ik ben nieuw, en ook de gelukkige bezitter van een model s.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een dashcam (liefst verborgen) voor de model s.

Als er eerder over geschreven is, zie ik dat ook graag, maar kan het niet zo snel vinden.

Freek, dit kun je haast niet menen, hoe zoek jij? Als je zoekt op 'dash cam' zijn er talloze hits op dit forum. Zelfs met de door jou gebruikte wat minder voorkomende benaming 'dashboard cam'.
Ik zou adviseren nog eens een zoekpoging te wagen, succes!
 
Ik zit ook al een paar maanden te denken aan de aanschaf van een dashcam. Waar ik echter tegen aan hik is de stroomvoorziening. Alle dashcams die ik kan vinden moeten worden aangesloten op de 12 volt-aansluiting. Maar hoe voorkom je dan dat er een draad voor je neus bungelt? Moet je die helemaal omleiden via allerlei naden langs voorruit, dashboards, etc? Een simpele maar prangende vraag waar ik nog geen antwoord op kon vinden.

EDIT

Nu toch wat topics gevonden over het aansluiten en wegwerken van de draad:

- http://www.teslamotors.com/forum/forums/dashboard-camera-install
- Newer VIN constant 12v power options (dashcam)?)
- Constant 12v source for dashcam -- headliner grill plug gone :( | Forums | Tesla Motors
 
Last edited:
Vrijdag gaat mijne (Blackvue) gemonteerd worden. Zal er bij blijven en foto's schieten. Ter leering ende vermaeck!

Ben erg benieuwd Loek! Ik zat ook al een tijdje aan die Blackvue (met wifi en smartphone replay functie) te denken. Waar laat je die monteren? Of doe je het zelf?

Trouwens nog bedankt voor de snelle levering van de laadkabel (zwart 8m), was net op tijd voor m'n levering afgelopen zaterdag! :biggrin:
 
Loek,

Top! dat was precies ook de gene die ik op het oog had!.
Zie uit naar je foto's en ben benieuwd waar je het hebt laten doen. Speciaal adresje? Of de car-man-om-de-hoek.

deze had ik inmiddels al gevonden ook, ziet er naar uit dat die erg strak ingebouwd kan worden: Dashboard Camera Install | Forums | Tesla Motors

Wxll
PS Kabel werkt super!

Vrijdag gaat mijne (Blackvue) gemonteerd worden. Zal er bij blijven en foto's schieten. Ter leering ende vermaeck!
 
Last edited:
Misschien een rare vraag, maar waarvoor gebruik je zo'n camera precies? Voor de fun, voor schuldvraag bij ongelukken, voor diefstal?

Voor mij is het "All-of-the-above" :)

Heb een keer een auto ongelukje gehad toen ik iemand inhaalde en deze persoon dat ook deed. De schuld vraag was toen of hij tegen mij aan gereden was omdat die ook opzij ging of dat ik tegen hem aanreed omdat ik iets raar deed met sturen..

Met de Tesla en de geruisloosheid waarmee die rijd hebben we een "iets" verhoogd risico ook dat mensen hem niet horen aan komen. Dan wil ik idd ook niet het gedoe hebben of ik niet uitgekeken heb of dat de ander blind oversteekt. Bij mij staat de auto op de oprit met de neus naar de straat, en daar alles wat in en uit het tuinpad komt lopen vastleggen is dan een prettige bijkomstigheid.

En idd meteoriet te filmen LOL LOL dat is idd ook wel een sterk verkoop argument :biggrin: maar wel stoer! (had ik nog niet aan gedacht Loek hahaha of ander verblindende dingen langs de weg hahaha oh humor!)

Loek, laat jij de camera ook aan bij parkeren ? Ik vraag me namelijk af hoeveel batterij power de Tesla heeft op 12V, ik denk niet dat het veel is.
Dank voor het adresje,

Wxll
 
Cam is deze: http://www.ebay.nl/itm/221209229599

Prijs voor inbouw gaat op uurtje factuurtje dus dat weet ik vrijdag, hij schatte 1 uur nodig te hebben.

Het is mijn voorkeur om de cam continu aan te hebben, dus zal even zoeken zijn naar een punt waar continu 12V op staat, schijnt aan zijkant dashboard te zitten bij de diagnostische ingang.
Ik ben benieuwd hoe de camera wordt aangesloten.
Op de amerikaanse website zag ik een heel mooie manier van aansluiten bij het klepje boven de achteruitkijk spiegel.

- - - Updated - - -

Opgelet, Loek: er staat als objectlocatie "Zuid-Korea". Ben je niet bang om met goedkope namaak te maken te krijgen? Uiteindelijk vraagt BlackVue er 270 POND voor! Da's 323 EUR. En die zou nieuw aangeboden worden voor 196 EUR, verzendingskosten inbegrepen??? Sounds too good to be true!
Bij een NL webshop kost de 32 GB versie zo'n € 225 ex btw
 
Work in progress...
Stroom gaat afgetapt worden van de obd poort.
ImageUploadedByTapatalk1386942158.654370.jpg
 
De dollar is geen drol meer waard op t moment, vandaag dat ie wat goedkoper is omgerekend. Amazon: Amazon.com: BlackVue Wi-Fi DR500GW-HD 16GB Car Black Box/DVR Recorder: Car Electronics

Ik zou voor de nieuwe versie gaan. Hier is een dubbele set van (camera voor en achter) voor € 299,- vanuit Frankrijk:
BLACKVUE DR550GW-2ch HD 16 GB Caméra embarquée pour véhicules ou dashcam (GPS) | eBay
Geen gedoe met invoerrechten dan of gewoon via NL importeur bij NL dealer als:
Foto Booms | Blackvue Wifi DR550GW-2CH 16GB | Online Prijs 359.00 | Productinformatie Voor € 359,-