Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Nu er zoveel MS-en op de weg zijn is ook dit onvermijdelijk. Ik zal het spits afbijten. Nog nooit zoveel schade gehad aan een auto van nog geen 3 maanden oud....

Stoeprandje. Eigen stomme schuld

image.jpg



Op snelweg stuk hout op motorkap. Domme pech

image.jpg




Krassen op bumper en mistlamp. Geen idee wie, wat, wanneer...

image.jpg
 
Last edited:
Nu er zoveel MS-en op de weg zijn is ook dit onvermijdelijk. Ik zal het spits afbijten. Nog nooit zoveel schade gehad aan een auto van nog geen 3 maanden oud....
Stoeprandje. Eigen stomme schuld

tja, 21".. alloygators absoluut noodzakelijk..

Op snelweg stuk hout op motorkap. Domme pech

ouch...

Krassen op bumper en mistlamp. Geen idee wie, wat, wanneer...

maar dit vind ik echt verschrikkelijk. Als je dan toch een 'Delhaizeke' doet, zeg het dan ! Ik kan maar niet begrijpen dat er mensen zijn die gewoon verder rijden...

('Delhaizeke' = tegen iemand zijn auto rijden op de parking van de supermarkt)
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Kijk, zo zie je maar, alles heeft voordelen! Nieuw Vlaams woord geleerd :)

Ben voor de "motor"kap al bij schadeherstelbedrijf geweest. Er zitten ook een paar deukjes in. Schuren, plamuren, spuiten: ca. 500€. We waren van plan om dit zonder verzekering te laten maken. Ff heroverwegen na ontdekking van het Delhaizeke vandaag...
 
Om die rede zet ik de auto al zo ver mogelijk weg van alle andere auto's, althans ik probeer het.

Echter vandaag bij het sporten, moest van alle 5-6 lege parkeerplaatsen zowel aan de linker als rechter kant dan toch een audi A3 naast mijn auto parkeren...:cursing:
De brutaliteit !
 
Yep de auto is groter dan je gewend bent.

Ik reeds Passat en gisteren een parkeerplaats ingereden die groot genoeg leek te zijn.
Links zo strak mogelijk aangehouden maar toch met mijn bumper een geparkeerde auto geraakt.
Ik kon het gewoon niet geloven dat ik iets kon raken.
Nu enkele krassen op de bumper.
Met wat spot repair is dit te fixen.
zucht........
 
Om die rede zet ik de auto al zo ver mogelijk weg van alle andere auto's, althans ik probeer het.

Echter vandaag bij het sporten, moest van alle 5-6 lege parkeerplaatsen zowel aan de linker als rechter kant dan toch een audi A3 naast mijn auto parkeren...:cursing:
De brutaliteit !

Ik ken het. Wanneer er nog veel plaatsen vrij zijn, gaat iemand hem toch gewoon pal naast je neerzetten. Ik hoef geen portier in mijn portier, dus daar doe ik niet aan mee. Ik neem altijd (mits er veel plaatsen zijn) in mijn eentje gewoon twee parkeerplaatsen in beslag. Dan gaat er niemand vlak naast je staan. Dat deed ik al bij mijn even brede Karma en nu dus ook bij de Model S.

- - - Updated - - -

tja, 21".. alloygators absoluut noodzakelijk..

Tjsa, die had ik wel willen hebben toen ik gisteren twee velgen tegelijk beschadigde. Dat had me waarschijnlijk wel gered. Dat geldt trouwens niet voor 19 inch versus 21 inch. De stoep was zo hoog dat er bij 19 inch ook velgschade was ontstaan. Dus wie om die reden 19 inch neemt kiest deels voor schijnveiligheid.

- - - Updated - - -

Yep de auto is groter dan je gewend bent.

Ik reeds Passat en gisteren een parkeerplaats ingereden die groot genoeg leek te zijn.
Links zo strak mogelijk aangehouden maar toch met mijn bumper een geparkeerde auto geraakt.
Ik kon het gewoon niet geloven dat ik iets kon raken.
Nu enkele krassen op de bumper.
Met wat spot repair is dit te fixen.
zucht........

Kreeg je geen alarmsignaal van de park assist? Of was die alleen maar aan het piepen de hele tijd? De sensoren geven nogal snel alarm in krappe situaties.
 
Maar Fred, over twee vakken parkeren kan echt niet. Ik kan je alvast verklappen dat ik in dergelijke gevallen m er zo krap mogelijk naast zet met mijn passagierskant

Beter is: zoek een hoekvak zodat je aan max 1 kant een auto te gast hebt.
 
Gisteren vlug even de garage uitrijden om de auto te wassen , draai ik te vlug het stuur om.
K.t de bumper tegen de deur aan. Gelukkig een lip waar de bumper aan bevestigd zit terug
Kunnen buigen en de bumper opnieuw vast kunnen schroeven.
Na wat poetswerk is er niets meer te zien.

Viel me wel op hoe goedkoop alles bevestigd was.
Veel klikken en parkers. Geen bouten en moeren gebruikt.

Maar goed, ons vrouw heeft niets gemerkt :)
 
En morgen wordt de auto al gerepareerd.:smile:
het wordt met spotrepair gefixed

As vrijdag komt er opticoat op, dus gelukkig voor die tijd weer in orde.:cool:


Yep de auto is groter dan je gewend bent.

Ik reeds Passat en gisteren een parkeerplaats ingereden die groot genoeg leek te zijn.
Links zo strak mogelijk aangehouden maar toch met mijn bumper een geparkeerde auto geraakt.
Ik kon het gewoon niet geloven dat ik iets kon raken.
Nu enkele krassen op de bumper.
Met wat spot repair is dit te fixen.
zucht........
 
Maar Fred, over twee vakken parkeren kan echt niet. Ik kan je alvast verklappen dat ik in dergelijke gevallen m er zo krap mogelijk naast zet met mijn passagierskant

Beter is: zoek een hoekvak zodat je aan max 1 kant een auto te gast hebt.

Alléén als er veel lege vakken zijn én veel lege vakken blijven. Ik ken bijvoorbeeld de situatie bij mijn sportschool en bij het winkelcentrum inmiddels zodanig dat ik weet wanneer het terrein maar deels bezet zal zijn. Alleen dan parkeer ik in twee vakken. Want zelfs als een parkeerterrein half leeg is en je netjes in een parkeervak staat, zijn er altijd lullo's die ondanks dat half lege parkeerterrein gewoon pal naast je gaan staan en hun deur in je zijkant open gooien (of bij voorkeur kun kinderen dat laten doen). Als je in twee vakken parkeert, blijven ze op veilige afstand. Maar zoals gezegd: alleen als ik zeker weet dat er nog 30-40 andere vakken vrij zijn en blijven.