Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ben ik de enige met de behoefte aan een (type2) SPIRAAL laadkabel?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik laad altijd op in een publieke garage, dus via een type 2 kabel.
Zoals ik parkeer zit er misschien één of maximaal 1,5 meter tussen laadklep en muuraansluiting. Om de dagelijkse 'hassle' van het opladen zo makkelijk mogelijk te houden, denk ik dat ik geholpen met met een krul/spiraal kabel (16A, liefst 3fasen).

Ze zijn practisch niet leverbaar, alleen (lelijke) groene van Ratio.nl met daarop witte stekkers. Heeft niet mijn voorkeur.
Die van LAPP leken me fantastisch als product, maar na diverse bestel- en contactpogingen (zacht gezegd verloopt comunicatie met LAPP benelux enigszins horkerig) moet ik vernemen dat die kabels vooralsnog nergens in de wereld te bestellen zijn, en pas zodra er iemand 50 wil afnemen.

(en neen, Loek/lucky heeft ze ook niet leverbaar)

Ben ik dan echt de enige die deze kabels wil bestellen?
 
Zo ver ik weet bestaan die spiraalkabels alleen in 1-fase 16/20A, verder heb ik ze nooit gezien.

Wel heb ik begrepen dat die kabels op termijn best wel een probleem kunnen worden met in de knoop raken en gebroken aders, maar dat weet ik niet zeker.
 
Ik heb ze van Lapp wel eens in handen gehad, een 32A versie. Ik wilde ook graag een spiraal, in de Smarts van Car2go werken ze geweldig. Maar nadat ik de Lapp in handen had gehad was ik daar een beetje vanaf, het is echt een beest van een kabel, zeer zwaar en heel dik. Kwaliteit, maar met zes meter heb je de halve frunk vol liggen voor mijn gevoel. Wellicht dat de 16A wat handelbaarder is. Forumlid Hans http://www.teslamotorsclub.com/member.php/12321-Hans-(Amsterdam) heeft contacten bij Lapp, ik zou hem even PM-en.
 
Zo ver ik weet bestaan die spiraalkabels alleen in 1-fase 16/20A, verder heb ik ze nooit gezien.

Wel heb ik begrepen dat die kabels op termijn best wel een probleem kunnen worden met in de knoop raken en gebroken aders, maar dat weet ik niet zeker.

Bij de Mercedes A-Klasse E-Cell van Enexis die ik vorig jaar een keer meehad, zat ook zo'n krulsnoer en die moet minstens 2fasen gehad hebben want er zit een 2fasen lader in.
 
Hi guys (no girls here?)

De 32A krulsnoeren kunnen inderdaad behoorlijk zwaar worden, bij de 16A valt volgens mij wel mee.
Ik ben ondertussen nog verder aan het zoeken. Als ik er uiteindelijk eentje heb zal ik m'n ervaringen hier wel delen.

groeten
onno
 
Hi guys (no girls here?)

De 32A krulsnoeren kunnen inderdaad behoorlijk zwaar worden, bij de 16A valt volgens mij wel mee.
Ik ben ondertussen nog verder aan het zoeken. Als ik er uiteindelijk eentje heb zal ik m'n ervaringen hier wel delen.

groeten
onno

Ik had de Mennekes Home Charger Comfort C22 besteld met krulsnoer. Kreeg een mail dat Mennekes van de krulsnoeren op het apparaat is afgestapt omdat ze kennelijk snel kapot gingen en storingen veroorzaakten. Ze leveren hem nu alleen nog maar met een normaal snoer.