Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de A27, afslag Oosterhout-Zuid komt een Tesla Supercharger. Dit is op de parkeerplaats achter het AC restaurant.
Adres: Beneluxweg 1, 4904 SJ Oosterhout

Er is daar ook een McDonalds en een Golden Tulip hotel. Eerder waren er al foto's gepost met het vermoeden hierover, maar vanmorgen trof ik een installatiemonteur van BAM die de hoogspanningskast aan het afmonteren was. Hij bevestigde dat Tesla de opdrachtgever is. Er komen 8 laadplekken!
Wanneer alles klaar is kon deze monteur me niet melden, er is nog een andere ploeg betrokken. Aanleg van de elektriciteit rond hij deze week af.

Verder wist hij me te melden dat hij de zelfde klus ook ging uitvoeren bij de AC in Zevenaar.

Hierbij wat foto's, helaas wat onscherp - maar dat is een overblijfsel van een iPhone in de regen...
.
foto 1.JPG
foto 2.JPG
foto 3.JPG
foto 4.JPG
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ben tevreden met deze locatie, was beter geweest als het Eindhoven was, maar je kan niet altijd alles krijgen wat je wilt. Hoe lang zou de bouw duren, denken jullie?
Ik had altijd eerder Zuid-Breda (Hazeldonk) en ergens aan Maastricht in gedachte. Zevenaar is dan weer uiterst logisch.

Met een radius van 150km rond de superchargers:
SuperChargers.PNG

gemaakt met http://www.freemaptools.com/radius-around-point.htm
 
Last edited:
Aan de 'geraamtes' van de laadzuilen is inderdaad duidelijk te zien dat het om Superchargers gaat. Die zie je ook op foto's van Amerikaanse Supercharger-locaties in aanbouw.

Ik hoop dat er behalve bij Oosterhout en Zevenaar ook nog minimaal een Supercharger midden in het land komt, op het kruispunt van oost-west en noord-zuid routes (rond Utrecht?). Die zou voor veel mensen ideaal zijn voor net iets te lange binnenlandse ritten.
 
Aan de 'geraamtes' van de laadzuilen is inderdaad duidelijk te zien dat het om Superchargers gaat. Die zie je ook op foto's van Amerikaanse Supercharger-locaties in aanbouw.

Ik hoop dat er behalve bij Oosterhout en Zevenaar ook nog minimaal een Supercharger midden in het land komt, op het kruispunt van oost-west en noord-zuid routes (rond Utrecht?). Die zou voor veel mensen ideaal zijn voor net iets te lange binnenlandse ritten.

Utrecht zou perfect zijn!!! Maar goed, ben al blij met deze twee.
 
Ik vrees dat er België zelfs geen SC zal komen.
View attachment 36120
Eentje rond Lille (FR) en eentje rond Luxemburg (LUX) en België is gedekt.
Of misschien dat er toch nog eentje in Brussel komt, maar dan ga je toch veel tijd verliezen rond de ring.

Hoe groot zijn die cirkels die je daar toont? Ik lees dat je met een supercharger 320km kunt laden in een half uur, misschien wel iets meer omdat we in Europa iets meer vermogen er door heen duwen.
Maar weet iemand of dat een 'Rated Range' of een 'Ideal Range'? Het is niet zo leuk om achter een vrachtwagen al 'hypermilend' van supercharger naar supercharger te rijden :(

Mijn eerste gedachte hierbij was: Hoezo is je iPhone aan het regenereren? Mooie, nuttige lokatie. Ben erg benieuwd waar de rest komt.

LOL! Ik heb het omgekeerde ook wel eens gehad, iemand die hier in het forum aan het mopperen was over het gedrag van de regen. Ik dacht in eerste instantie even dat dit over de banden ging!
 
Eentje in het noorden van Nederland zou ook prettig zijn. Afgelopen zondag moest ik op en neer Zoetermeer - Oudega. Had ik met de Tesla niet gehaald. Knooppunt Heerenveen zou dan misschien handig zijn.

- - - Updated - - -

Hoe groot zijn die cirkels die je daar toont? Ik lees dat je met een supercharger 320km kunt laden in een half uur, misschien wel iets meer omdat we in Europa iets meer vermogen er door heen duwen.
Maar weet iemand of dat een 'Rated Range' of een 'Ideal Range'? Het is niet zo leuk om achter een vrachtwagen al 'hypermilend' van supercharger naar supercharger te rijden :(
Mag toch hopen dat ze rekening houden met de 60kw versies en het toekomstige E-model wat wellicht een kleinere actieradius zal hebben.
 
Eentje in het noorden van Nederland zou ook prettig zijn. Afgelopen zondag moest ik op en neer Zoetermeer - Oudega. Had ik met de Tesla niet gehaald. Knooppunt Heerenveen zou dan misschien handig zijn.

- - - Updated - - -

Mag toch hopen dat ze rekening houden met de 60kw versies en het toekomstige E-model wat wellicht een kleinere actieradius zal hebben.


Ik woon in Groningen en zal veelvuldig het traject Groningen-Zwolle rijden. Dan zijn Zevenaar en Oosterhout niet echt op de route... en ja, een Noordelijke Supercharger, hopelijk! Ergens op het traject Zwolle-Meppel is het meest logisch voor Noord-Nederland. :cool: