Page 1 of 52 123451151 ... LastLast
Results 1 to 10 of 517

Thread: Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

Model S R231 EU widodh's Avatar

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

For the international readers: FastNed has started installing 200 Fast Charging stations throughout the Netherlands. Currently all the stations will be equipped with 50kW CHAdeMO and 63A 43kW (where Model S can charge with 3x32A 22kW).

For more information, see: ABB deploys over 200 Fast Chargers in The Netherlands

The rest of this topic will be in Dutch where locals can discuss locations and exchange experiences.

Het leek me inmiddels wel handig hiervoor een eigen topic te maken want dit gaat wel groot worden.

In dit topic kunnen we in de gaten houden waar FastNed aan het bouwen is, wat foto's plaatsen e.d.
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

Kan ik de mennekes stekker gebruiken op deze palen?

*****Driver PaulW5's Avatar
    Quote Originally Posted by bill1971 View Post
    Kan ik de mennekes stekker gebruiken op deze palen?
    Ik heb op 28-10 onderstaande email aan FastNed gestuurd maar tot op heden GEEN reactie:
    In december krijg ik een Tesla Model S. Op de impressie foto’s op de website staat ook de Tesla Model S vermeld.
    Kunt u aangeven wat de snellader voor de Tesla Model S gaat betekenen? Ik neem nml niet aan dat FastNed voor de Tesla Model S ook “binnen 20 minuten” weer weg kan. Dit ivm de veel grotere accu capaciteit dan bij de andere elektrische auto’s die momenteel in NL rondrijden.
    Is er iets aan te geven wat voor type laders en type aansluitingen er gerealiseerd gaan worden?

Wellicht dat er meer personen al info hebben gevraagd bij FastNed??
    85kW - 21" (S) and Pirelli 21" (W) - Black - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - TAN Leather - Sound Package - Mat Obeche - Subzero weather - Air Suspension - Premium Interior Lighting - Security - Shelf - Tinted Windows - Tinted Rear Windows - Green Brake Calipers. www.kryoictdetachering.nl

EU P 1662 JoeNe's Avatar
    Je kan op dit moment met een Type 2 kabel (in de volksmond Mennekeskabel) opladen bij Fastned aan 22 kW wat overeenkomt met ongeveer 100 km/u aan oplaadsnelheid.

In de toekomst als Tesla zijn CHAdeMO adapter ter beschikking stelt zal je ook aan 50 kW kunnen opladen (dus een dikke 200 km/u).
    Waarom niet de volledige 63 kW die CHAdeMO beschikbaar heeft? Omdat het batterijpack van de Tesla op een lager voltage staat.
    Wat heb je nodig om met je Tesla aan een CHAdeMO laadstation te laden :
    - Een CHAdeMO adapter
    - Een Tesla Model S die supercharging enabled heeft (default voor alle 85 kWh modellen)

Voor een CHAdeMO adapter neem je best contact op met je Service Center. Ze zijn op dit moment nog niet beschikbaar, maar naar wat ik gisteren vernomen heb zullen ze via de Service Centers verdeeld worden.
    EU Reservation #1662 - VIN 23175 Reservation Made : November 16th 2012- Order confimed : May 28th 2013 - In Production : October 2nd 2013 - Production Complete : October 12th 2013 - Delivered : November 26th 2013

Quote Originally Posted by JoeNe View Post
    Je kan op dit moment met een Type 2 kabel (in de volksmond Mennekeskabel) opladen bij Fastned aan 22 kW wat overeenkomt met ongeveer 100 km/u aan oplaadsnelheid.

In de toekomst als Tesla zijn CHAdeMO adapter ter beschikking stelt zal je ook aan 50 kW kunnen opladen (dus een dikke 200 km/u).
    Waarom niet de volledige 63 kW die CHAdeMO beschikbaar heeft? Omdat het batterijpack van de Tesla op een lager voltage staat.
    Wat heb je nodig om met je Tesla aan een CHAdeMO laadstation te laden :
    - Een CHAdeMO adapter
    - Een Tesla Model S die supercharging enabled heeft (default voor alle 85 kWh modellen)

Voor een CHAdeMO adapter neem je best contact op met je Service Center. Ze zijn op dit moment nog niet beschikbaar, maar naar wat ik gisteren vernomen heb zullen ze via de Service Centers verdeeld worden.
    Duidelijke info! Dank!

Member Merijn's Avatar
    Quote Originally Posted by PaulW5 View Post
    Ik heb op 28-10 onderstaande email aan FastNed gestuurd maar tot op heden GEEN reactie:
    In december krijg ik een Tesla Model S. Op de impressie foto’s op de website staat ook de Tesla Model S vermeld.
    Kunt u aangeven wat de snellader voor de Tesla Model S gaat betekenen? Ik neem nml niet aan dat FastNed voor de Tesla Model S ook “binnen 20 minuten” weer weg kan. Dit ivm de veel grotere accu capaciteit dan bij de andere elektrische auto’s die momenteel in NL rondrijden.
    Is er iets aan te geven wat voor type laders en type aansluitingen er gerealiseerd gaan worden?

Wellicht dat er meer personen al info hebben gevraagd bij FastNed??
    Stond op het punt navraag te gaan doen en zag toen dit op hun website staan:

Name:  image.jpg
Views: 2294
Size:  155.1 KB
    S85 - blue - body color roof - 19'' - tan - obeche matte - tech - air - pdc - rear facing seats - twin chargers
    P2202 - VIN 21266 - expected delivery Nov 2013

Senior Member gelden's Avatar
    Ik heb het nog niet gelezen, maar lijkt me wel interessant: Boek over oprichting van Fastned:
    ISSUU - The Fastned Story by Fastned
    S85 - Nov13 - Deep Blue/Tan/Obeche matt, Pano, Dual charger, Tech, Parking, Air suspension, parcel shelf, 20" Borbet BLX rims, www.e-rally.eu

*****Driver PaulW5's Avatar
    Quote Originally Posted by Merijn View Post
    Stond op het punt navraag te gaan doen en zag toen dit op hun website staan:

Name:  image.jpg
Views: 2294
Size:  155.1 KB
    Dank!!! Had zelf niet meer gekeken, is dan geplaatst na mijn email.....
    85kW - 21" (S) and Pirelli 21" (W) - Black - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - TAN Leather - Sound Package - Mat Obeche - Subzero weather - Air Suspension - Premium Interior Lighting - Security - Shelf - Tinted Windows - Tinted Rear Windows - Green Brake Calipers. www.kryoictdetachering.nl

Member Rutger's Avatar
    Nou, een fotootje dan maar. Ik kwam er gisteren langs, ze haalden net de hekken weg. Lijkt af. Dit is dus bij bezinestation hoek A1/A30.

Name:  pol.JPG
Views: 2330
Size:  149.8 KB
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Model S85 - black/black/piano - tech & park & panoramic roof & een 'hoedenplank'.

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by Rutger View Post
    Nou, een fotootje dan maar. Ik kwam er gisteren langs, ze haalden net de hekken weg. Lijkt af. Dit is dus bij bezinestation hoek A1/A30.
    Is dat richting Apeldoorn of juist richting Amersfoort? Of is dit bij de McDonald's daar beneden?

Bedoel je deze? 52.16264,5.534105 - Google Maps
    Last edited by widodh; 2013-11-13 at 08:19 AM.
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (1 members and 3 guests)

1. Casar4now