Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Help! verkeerde KEBA?

This site may earn commission on affiliate links.

Xfrank

Well-Known Member
Jun 16, 2012
11,310
15,547
Waasmunster, Belgium
omdat de rode stekker er nog niet is had ik besloten om een keba laadstation te bestellen bij Conrad.

een mode 3- type 2 16A 400V met vaste kabel leek me geschikt.
dit toestel was pas leverbaar vanaf 15 november.
tot mijn verbazing werd de KEBA deze morgen geleverd.

Ik was heel blij en wou hem direct plaatsen, tot ik op de label zag dat het een 230 toestel was.
bij nader inzien zaten er ook geen leds op de voorkant.

het typenummer op het toestel komt niet overeen met het bestelde type maar wel met het nummer op de doos.
op de doos is echter een extra sticker gekleeft met de juiste type.

het geleverde toestel kan ik niet op de site van conrad terug vinden (zelfs niet op de site van keba)
er was vandaag niemand te bereiken bij Conrad.

Heeft er iemand van jullie ervaringen met verkeerde leveringen van Conrad en hoe dit wordt afgehandeld?


keba besteld!.jpg
keba ontvangen.jpg


maar binnenin lijkt het op een 3 fase aansluiting??
aansluiting.JPG
 
Last edited:
omdat de rode stekker er nog niet is had ik besloten om een keba laadstation te bestellen bij Conrad.

een mode 3- type 2 16A 400V met vaste kabel leek me geschikt.
dit toestel was pas leverbaar vanaf 15 november.
tot mijn verbazing werd de KEBA deze morgen geleverd.

Ik was heel blij en wou hem direct plaatsen, tot ik op de label zag dat het een 230 toestel was.
bij nader inzien zaten er ook geen leds op de voorkant.

het typenummer op het toestel komt niet overeen met het bestelde type maar wel met het nummer op de doos.
op de doos is echter een extra sticker gekleeft met de juiste type.

het geleverde toestel kan ik niet op de site van conrad terug vinden (zelfs niet op de site van keba)
er was vandaag niemand te bereiken bij Conrad.

Heeft er iemand van jullie ervaringen met verkeerde leveringen van Conrad en hoe dit wordt afgehandeld?

Dat werkt bij Conrad heel soepel. Als het goed is zit er zelfs al een retourformulier aan de factuur gehecht.
Webwinkels zijn wettelijk verplicht om zonder opgaaf van redenen binnen 7 werkdagen producten retour te nemen.
 
ik heb hem net open gemaakt.
zo te zien zit de ledprint er ook in en schijnen die blijkbaar doorheen de kunststof.

voor zover ik er iets van ken lijkt dit toch een 3 fase toestel of niet?

is dit dan toch het juiste toestel? voor 400V 16A en is het label mis?
IMG_3779.JPG
IMG_3780.JPG
 
Vreemd ja. Want bij mij staat er 400v op dat label. Typenr is gelijk op de tweede letter na: es bij mij en ec bij jou.

Jij heb waarschijnlijk de 32A :Keba Thuislaadstation KeContact P20 type 2 32 A

en ik heb de 16A besteld (met vaste kabel) Keba Thuislaadstation KeContact P20 type 2 16 A
maar in de omschrijving staat wel:Voedingsspanning 400 V / 50 Hz

dan snap ik niet dat op het label geen 400V staat

volgens het boekje is de nummer EC240110
E= Europa
C= cable (S= socket)
2= type 2
4=32A
01= 4meter rechte kabel
1 = basic+multirating/energymeter
0=contactor
 
Last edited:
Vreemd ja. Want bij mij staat er 400v op dat label. Typenr is gelijk op de tweede letter na: es bij mij en ec bij jou.

@xfrank : mijn beide Keba P20 die ik heb zijn identiek aan jouw sticker, partno, tekst etc = identiek.
Is een 3-fase 32 A versie, bij mij op 16A afgesteld dmv de dipswitches achter de frontplaat.

- - - Updated - - -

Jij heb waarschijnlijk de 32A :Keba Thuislaadstation KeContact P20 type 2 32 A

en ik heb de 16A besteld (met vaste kabel) Keba Thuislaadstation KeContact P20 type 2 16 A
maar in de omschrijving staat wel:Voedingsspanning 400 V / 50 Hz

dan snap ik niet dat op het label geen 400V staat

volgens het boekje is de nummer EC240110
E= Europa
C= cable (S= socket)
2= type 2
4=32A
01= 4meter rechte kabel
1 = basic+multirating/energymeter
0=contactor

Je hebt dus een 3 fase 32 A gehad, web-site Conrad levert dus 32 A versie terwijl je 16A besteld had. Wellicht hadden ze geen 16A en stuurden ze je 32A ?
 
@xfrank : mijn beide Keba P20 die ik heb zijn identiek aan jouw sticker, partno, tekst etc = identiek.
Is een 3-fase 32 A versie, bij mij op 16A afgesteld dmv de dipswitches achter de frontplaat.

Je hebt dus een 3 fase 32 A gehad, web-site Conrad levert dus 32 A versie terwijl je 16A besteld had. Wellicht hadden ze geen 16A en stuurden ze je 32A ?

bedankt,
het enige wat ik dan nog steeds niet begrijp is het label met 230-240V ipv 400V
 
bedankt,
het enige wat ik dan nog steeds niet begrijp is het label met 230-240V ipv 400V

Een 400V aansluiting bestaat uit 3 x fase op 230V (230V ten opzicht van nul). Als je die drie fasen ten opzichte van elkaar meet, dan kom je op 400V. Maar op een individuele draad staat nooit 400V. Op je label staat iets met "230/240V 3N". Voor mij, als leek, slaat die 3N op het aantal fasen en de 230V op het voltage per fase. Lijkt logisch, maar of Keba het ook zo bedoeld heeft weet ik niet.
 
Ik denk dat het paniek voor niks was.
Hij hangt er ,is aangesloten, leds gaan aan... en uit..
Nu nog een proefkonijn vinden om er eens te komen aanhangen.
aan allen bedankt voor de hulp.
nog één vraagje. met mijn single charger kan ik max 16A laden, de Keba heb ik ingestled op 16A is dit goed of zet ik hem beter op 20A?
IMG_3789.JPG
 
wat zit er bij jou aan de voorkant, waar normaal het type2 stopcontact zit? Is dat een afdekking, of kun je daar de stekker insteken als je hem niet gebruikt?

klopt, daar klik je de stekker in als je hem niet gebruikt. Maar dat neem wel wat plaats in beslag in mijn geval.
normaal is er nog een kabelhouder bij die onder de Keba past, maar ik heb die niet gemonteerd.
ik hang hem wel over de "T" kabelhouder.