Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ideeën ter verbetering van Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Steeds meer Tesla Model S worden afgeleverd, de ervaringen groeien en steeds meer mensen raken intensief betrokken bij de auto of TeslaMotors.

Dit alles levert veel gebruikersinformatie op die nuttig kan zijn voor verbeteringen aan de Model S. Het verzamelen van behoeftes en wensen wordt vaak vraagbundeling of demandmanagement genoemd, maar ik zie dat nog niet professioneel terugkomen in de TeslaMotors bedrijfsprocessen. Vandaar deze poging om hier al jullie ideeën te bundelen i.p.v. dat iedereen een mail schrijft naar [email protected].

Mijn voorstel is om dit draadje te gebruiken voor al jullie wensen, hardware of software, waar vervolgens Tesla mee aan de slag kan. Wie weet organiseren we gebruikersbijeenkomsten samen met Tesla om zo de communicatiekanalen tussen leverancier en klant te verbeteren.

Ronald
 
Steeds meer Tesla Model S worden afgeleverd, de ervaringen groeien en steeds meer mensen raken intensief betrokken bij de auto of TeslaMotors.

Dit alles levert veel gebruikersinformatie op die nuttig kan zijn voor verbeteringen aan de Model S. Het verzamelen van behoeftes en wensen wordt vaak vraagbundeling of demandmanagement genoemd, maar ik zie dat nog niet professioneel terugkomen in de TeslaMotors bedrijfsprocessen. Vandaar deze poging om hier al jullie ideeën te bundelen i.p.v. dat iedereen een mail schrijft naar [email protected].

Mijn voorstel is om dit draadje te gebruiken voor al jullie wensen, hardware of software, waar vervolgens Tesla mee aan de slag kan. Wie weet organiseren we gebruikersbijeenkomsten samen met Tesla om zo de communicatiekanalen tussen leverancier en klant te verbeteren.

Ronald

Ik heb er onder ander eentje voor de software: de plaats waar het kinderslot zit (zodat ze niet zomaar hun deur open kunnen doen) zou beter op een ander plaats zitten. Het zit nu minstens 2 menu's ver.
Bij voorkeur rechtstreeks onder bij de ander locks (onder control), of onder de safety settings (als je het airbag icoon aantoest bovenaan).
 
Dan heb ik er nog een paar na 3000km:

naast spiegels, betere navigatie en een werkende browser... want dat zijn inkoppers.

Het geluid van de iphone applicaties (flitsmeister vooral) gaat niet over de boxen als je naar andere muziek dan die van je iphone luistert. Dit moet aan te passen zijn in de software.

Usb aansluiting achterin!!

verstelbare, of hogere hoofdsteunen voor én achter zodat ook de passagiers van niet-amerikaanse komaf beschermd zijn.

De klepjes van de dakdragers zijn een geknutselde oplossing. Gaan te makkelijk open, en blijven openstaan als je staks een drager installeert. Hoog plastic gehalte... Daar gaan ze er een hoop van moeten vervangen.

Locaties van publieke laadpalen in de navigatie zetten AUB!

Snelheidsbegrenzerfunctie en natuurlijk adaptieve Cruis control.

Ik kom er vast nog wel op een paar.

Het blijft desondanks natuurlijk een juweeltje om te rijden. Ik verzin steeds smoezen om maar kilometers te kunnen maken.
 
Ik heb hem nog niet dus kan nog niet goed oordelen, maar een keuze voor de kleur van de hemelbekleding lijkt me wel aardig. Ik heb straks de tan bekleding, met een nog lichter beige plafond. Weliswaar onderbroken door een zwart dashboard, maar mooi is anders.
 
Heb niet de indruk dat webcare prominent op de agenda staat bij de heren van Tesla, gezien de klachten die hier geventileerd worden... heb dit overigens ook bij tesla aangegeven, zeker belangrijk voor een bedrijf wat zich profileert en promoot zoals zij doen...
 
Last edited:
I've been driving my Tesla S85+ for over a week now and really enjoying it. When looking on the website, I do not see a 'portal' for suggestions on software modifications or improvements. Surely you are flooded with requests for modifications...however I still like to add to them...
Ik hen onderstaande twee suggesties bij Tesla aangedragen:


- when opening the rooftop, the airco stays on: that's bad for energy performance.... It would be great if you can choose to switch it of automatically when opening and back on again when closing the rooftop


- in NAVigation the blue line is covering the road so you can not see the yellow-orange-red traffic jams any more; maybe make it dotted? Also, the navigation does not suggest alternative directions if traffic is jammed, is that correct?

is er wellicht al een oplossing voor de 2e die ik heb gemist?
 
I've been driving my Tesla S85+ for over a week now and really enjoying it. When looking on the website, I do not see a 'portal' for suggestions on software modifications or improvements. Surely you are flooded with requests for modifications...however I still like to add to them...
Ik hen onderstaande twee suggesties bij Tesla aangedragen:


- when opening the rooftop, the airco stays on: that's bad for energy performance.... It would be great if you can choose to switch it of automatically when opening and back on again when closing the rooftop


- in NAVigation the blue line is covering the road so you can not see the yellow-orange-red traffic jams any more; maybe make it dotted? Also, the navigation does not suggest alternative directions if traffic is jammed, is that correct?

is er wellicht al een oplossing voor de 2e die ik heb gemist?

Welkom hier!
Aan het tweede punt wordt gewerkt. Als het goed is, komt binnenkort software versie 6.0 met geheel vernieuwde navigatie (incl traffic).

Overigens is er op het internationale deel van dit forum of in ieder geval op het officiële Tesla forum wel een draadje dat alle software (en hardware) verzoeken verzamelt, rangschikt en prioriteert (middels stemmen). Een behoorlijke waslijst. ;-)
 
Last edited:
Niet direct alleen voor de Model S maar eventueel alle 100% EV's. In plaats van de klassieke wijzerplaten en dashboard waarom niet alleen het grote scherm in het midden gecombineerd met een volledig HUD display. Alles dus op de voorruit geprojecteerd voor de chauffeur.
Alleen de dingen zichtbaar maken die op dat moment belangrijk zijn, bvb bij overschrijding snelheid de snelheidsmeter. Bij lage batterij een laadsymbooltje. Enz. ... (beetje zoals vroeger "nightvision" in Saab's waar wijzerplaten die niet nodig waren uitgeschakeld werden 's nachts)
 
Kleinigheidje, maar toch ... ik heb de sunroof aan het rechter stuurwieltje gekoppeld, veel fijner dan te moeten schakelen tussen de schermen. Maar ... als ik het dak, zeg maar, naar achteren wil schuiven (open), moet ik het wieltje naar voren draaien - en andersom natuurlijk. Begin eraan te wennen, maar het voelt onlogisch, en moet omgekeerd kunnen, toch?
 
Kleinigheidje, maar toch ... ik heb de sunroof aan het rechter stuurwieltje gekoppeld, veel fijner dan te moeten schakelen tussen de schermen. Maar ... als ik het dak, zeg maar, naar achteren wil schuiven (open), moet ik het wieltje naar voren draaien - en andersom natuurlijk. Begin eraan te wennen, maar het voelt onlogisch, en moet omgekeerd kunnen, toch?

Ha, maar het slechts op een kier zetten (achterzijde omhoog) is nu dan wel logisch..... :wink: