Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Homologatie van de 'power folding mirrors'

This site may earn commission on affiliate links.
Sounds good to me:

Dear Ojee99,
Tesla is responding and introducing the power folding mirrors as soon as EU homologation can be confirmed. We have responded to customer requests and have carefully chosen to introduce options such as Parking Sensors and Cold Weather Package earlier in Europe than in the US.

We do our best to introduce the power folding mirrors as soon as possible. Tesla is ensuring to give you the option of potential retro-fittings, if feasible. Mind that this will prompt a repricing of your vehicle configuration.


_______________
S85 | VIN2214x | Black | 19" | Black Nappa | Lacewood | Tech | Pano | Parking Sensors | Winter package | Twin Chargers | Parcel Shelf
 
Sounds good to me:

Dear Ojee99,
Tesla is responding and introducing the power folding mirrors as soon as EU homologation can be confirmed. We have responded to customer requests and have carefully chosen to introduce options such as Parking Sensors and Cold Weather Package earlier in Europe than in the US.

We do our best to introduce the power folding mirrors as soon as possible. Tesla is ensuring to give you the option of potential retro-fittings, if feasible. Mind that this will prompt a repricing of your vehicle configuration.


_______________
S85 | VIN2214x | Black | 19" | Black Nappa | Lacewood | Tech | Pano | Parking Sensors | Winter package | Twin Chargers | Parcel Shelf

Van Tesla telefonisch te horen gekregen dat op mijn auto (levering in december) de power folding mirrors in ieder geval nog niet gemonteerd zitten. Deze komen een keer inderdaad beschikbaar en zijn achteraf (retro-fit) alsnog te bestellen. Wanneer dit mogelijk is....geen uitspraak over gehad.
 
Van Tesla telefonisch te horen gekregen dat op mijn auto (levering in december) de power folding mirrors in ieder geval nog niet gemonteerd zitten. Deze komen een keer inderdaad beschikbaar en zijn achteraf (retro-fit) alsnog te bestellen. Wanneer dit mogelijk is....geen uitspraak over gehad.

Power folding Mirrors schijnen nu in Tech Package te zitten....de vraag is nu, wanneer kunnen we ze achteraf bestellen en tegen welke prijs......
 
Zie ook post 11...

Originally Posted by jpgrolle
Ik hoop eigenlijk dat ze alleen twee motortjes moeten inbouwen en wellicht wat aan de software aanpassen. Ben ik naïef?
Heb zelf maar meteen het antwoord gezocht. Dit vond ik elders op dit forum:
The mirrors had to be redesigned. Specifically, the chromed casting that is the mounting stem/arm had to be redesigned/re-engineered, and is a bit beefier to contain some of the components, specifically the motor. He in fact was a bit disappointed about the need to rework and slightly alter this component. The power and control wiring is however present in all Model S (no new/additional wiring or power needed). Jerome opened up his driver’s side door to show me that the existing ‘standard’ driver’s armrest window control panel (presumably standard Mercedes part) is swapped out for one (likely another Mercedes part from the bin) that has 3 additional mirror control buttons at the top (sorry, no photo—I did not want to impose). He pressed the buttons to show me the mirror folding/unfolding. I asked about the complexity of the retrofit—he said about 1-2 hours of tech time, and no major issues. Just deinstall/reinstall 2 mirrors and the new armrest control panel—no software/firmware issues. I did not specifically ask, but I assume that your existing body color shell/housing for the mirror gets reused/reinstalled.
 
Zeg dan gewoon dat retrofit niet mogelijk is, ipv je belachelijk maken met zo'n prijs

Dat is amerikaans verkoop. Alles is mogelijk, zolang je betaald.
Op zich vind ik wel prettig, je hebt tenminste een keuze.
Al is het geen gemakkelijke keuze.

Zullen mensen doen die gewoon een zeer groot probleem hebben met de uitstekende spiegels (smalle straten, etc).
 
Laat ze t gewoon aanbieden voor de meerprijs die het nu heeft in t techpackage. Als we de keuze hadden gehad ten tijde dat wij bestelden hadden we het voor ca. 100,- gehad... Bekabeling schijnt er al te liggen en meer dan een uur werk is t niet.

Er komen waarschijnlijk twee compleet nieuwe spiegels op de auto, waarbij ze de oude niet kunnen hergebruiken. Plus nieuwe bediening in de deur. Dus de 100 Euro die je noemt schiet dan ruim te kort.

Als je denkt dat dit aan de dure kant is, ik zag laatst een prijsopgaaf voor de retrofit van het Plus Package. Zat boven de 20k dollar.
 
Er komen waarschijnlijk twee compleet nieuwe spiegels op de auto, waarbij ze de oude niet kunnen hergebruiken. Plus nieuwe bediening in de deur. Dus de 100 Euro die je noemt schiet dan ruim te kort.

Als je denkt dat dit aan de dure kant is, ik zag laatst een prijsopgaaf voor de retrofit van het Plus Package. Zat boven de 20k dollar.
Als ze er dan meteen een topviewsysteem in doen die de andere topmerken al jaren aanbieden.. En 20k is wat erg overdreven. Was $13.500,= voor het pluspakket Tesla Model S Peformance Plus Option Now Available for $6,500; Retrofits Offered Too. Maar komop zeg, een beetje tuner doet t beter en voor minder dan de helft. Jij vindt die 7k voor een winterbandenset vast ook acceptabel:scared:. Ik wil me best laten naaien, maar niet door Elon:mad:.
 
En 20k is wat erg overdreven. Was $13.500,= voor het pluspakket

Let op: die lagere prijs bevat niet het volledige Plus Package, maar alleen andere achterste draagarmen (voor de stijvere rubberen bushes, die bij de nieuwere auto's standaard al gemonteerd zijn voor de onderste draagarm) en de Plus velgen. Dus zonder dempers, stabilisatoren en andere zaken.

Je hoort mij niet zeggen dat dit acceptabele prijzen zijn hoor, alleen dat het in lijn ligt met wat Tesla rekent. Arbeidsloon hebben ze bijvoorbeeld op $175 per uur. Stevig!

Info over retrofit Plus Package komt trouwens hier vandaan: [lolachampcar] Performance Upgrade Efforts - Page 9

De rest van die thread is ook erg de moeite van het lezen waard, lolachampcar probeert uit te vogelen of het mogelijk is de wegligging van de P85 met luchtvering te verbeteren door er de standaard stalen veren op te monteren.
 
Last edited:
Er komen waarschijnlijk twee compleet nieuwe spiegels op de auto, waarbij ze de oude niet kunnen hergebruiken. Plus nieuwe bediening in de deur. Dus de 100 Euro die je noemt schiet dan ruim te kort.

Als je denkt dat dit aan de dure kant is, ik zag laatst een prijsopgaaf voor de retrofit van het Plus Package. Zat boven de 20k dollar.
Ik veronderstel toch dat ze automatisch in en uitklappen, en dat de handbediening op het scherm komt? Als de bekabeling er dan ligt, moet daar niet veel aan toegevoegd worden lijkt mij.
 
Dat is amerikaans verkoop. Alles is mogelijk, zolang je betaald.
Op zich vind ik wel prettig, je hebt tenminste een keuze.
Al is het geen gemakkelijke keuze.

Zullen mensen doen die gewoon een zeer groot probleem hebben met de uitstekende spiegels (smalle straten, etc).

Eh, het kan toch ook gewoon handmatig? 1700 voor het toch geringe aanvullende gemak van automatisch inklappen lijkt mij geen lastige keuze. Onze ds deed het overigens voorkomen alsof het later toevoegen van de functie niet veel voorstelt. Ik kreeg er in ieder geval geen "€ 1700" gevoel bij!
 
Eh, het kan toch ook gewoon handmatig? 1700 voor het toch geringe aanvullende gemak van automatisch inklappen lijkt mij geen lastige keuze. Onze ds deed het overigens voorkomen alsof het later toevoegen van de functie niet veel voorstelt. Ik kreeg er in ieder geval geen "€ 1700" gevoel bij!


Hmmm, laten het het anders gewoon even afwachten totdat de info bekend wordt in plaats van te gaan gissen en speculeren ;-)

Onno
 
Hmmm, laten het het anders gewoon even afwachten totdat de info bekend wordt in plaats van te gaan gissen en speculeren ;-)

Onno

Er is inderdaad geen officiële info, maar als een DS antwoord tijdens aflevering dat het waarschijnlijk tussen de 16-1700 euro gaat kosten dan denk ik dat we wel ongeveer een idee hebben. Tenzij de DS aan het gissen of speculeren was natuurlijk, lol!