Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatieprobleem Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vanaf dat ik uit Tilburg wegreed heb ik het probleem dat de auto moeite heeft om zijn locatie te bepalen. Hij heeft het niet altijd maar ongeveer bij de helft van de ritten is hij de weg kwijt. Het gevolg is dat de navigatie mij continue vraagt om om te keren en de route aanpast om weer terug te komen op de juiste weg. Op het het forum van Teslamotors heb ik het volgende gevonden:

http://www.teslamotors.com/forum/forums/gps-location-my-car-not-very-accurate


http://www.teslamotors.com/forum/fo...oblem-50-fixed-next-software-release-13-weeks

http://www.teslamotors.com/forum/forums/tesla-unaware-gps-problems?page=4#comment-264007

Het lijkt vooral een veel voorkomend probleem bij in september geproduceerde auto's te zijn. In mijn geval heeft de laatste software-update in ieder geval niet geholpen. Technical support is er mee bezig maar men vertelde mij dat het probleem hier verder nog niet bekend was.

Zijn er anderen op dit forum die dit probleem hebben of hebben gehad?
 
Vanaf dat ik uit Tilburg wegreed heb ik het probleem dat de auto moeite heeft om zijn locatie te bepalen. Hij heeft het niet altijd maar ongeveer bij de helft van de ritten is hij de weg kwijt. Het gevolg is dat de navigatie mij continue vraagt om om te keren en de route aanpast om weer terug te komen op de juiste weg. Op het het forum van Teslamotors heb ik het volgende gevonden:

http://www.teslamotors.com/forum/forums/gps-location-my-car-not-very-accurate


http://www.teslamotors.com/forum/fo...oblem-50-fixed-next-software-release-13-weeks

http://www.teslamotors.com/forum/forums/tesla-unaware-gps-problems?page=4#comment-264007

Het lijkt vooral een veel voorkomend probleem bij in september geproduceerde auto's te zijn. In mijn geval heeft de laatste software-update in ieder geval niet geholpen. Technical support is er mee bezig maar men vertelde mij dat het probleem hier verder nog niet bekend was.

Zijn er anderen op dit forum die dit probleem hebben of hebben gehad?
Zonder de threads die je hierboven noemde bekeken te hebben, heb ik indertijd veel van dergelijke threads gevolgd op het teslamotors forum (waarschijnlijk ook bovenstaande). Bij de gevallen die opgelost zijn, lijken er grofweg twee problemen te zijn geweest. Er waren inderdaad redelijk wat mensen die met 5.0 last kregen, maar ook een flinke groep waarbij uiteindelijk alleen het vervangen van het hele "entertainment system" (oftewel de computer voor het grote touchscreen) voor een oplossing zorgde.

Verder stomme vraag waarschijnlijk, maar heb je die computer al eens gereset dmv het inhouden van beide scrollwheels op het stuur? Ik had dat gisteren toevallig gedaan, met als resultaat dat mijn GPS totaal niet meer werkte. Tijdens een rit van een half uur bleef het pijltje nonstop op mijn thuisadres staan. Aan de kant gezet en nog een keer gereset, en toen was alles weer okay.
 
Ben benieuwd - ik heb het zelfde probleem. Dus maar even Tesla bellen.
Gisteren naar huis gereden en vanmorgen een afspraak op de gracht in Haarlem en de navigatie werkt weer feilloos. Kan toeval zijn maar voorlopig ziet het er goed uit. Wel mooi dat ze dat op afstand kunnen aanpassen.

- - - Updated - - -

P.S. Hoe doe je dat trouwens? Even Tesla bellen?
 
Hoezo de kortste? Bij mij werkt het prima, maar geeft altijd de snelste aan. Eigenwijs als ik ben kies ik vaak een andere korte(re) route.:wink:
Laatst stond ik 's avonds in potdichte mist met mijn neus voor een pontje dat niet meer vaarde, na kilometers lang over bizar smalle polderweggetjes gereden te hebben. Ik reed naar een mij goed bekende locatie waar ik normaliter de N11 en A4 voor zou hebben genomen, maar Tessie gaf een ander advies en ik was in een avontuurlijke bui..

Gisteren reed ik naar dezelfde locatie maar reed nu wijselijk rechtdoor op de N11. Wel was ik benieuwd hoeveel langer ik er volgens de navigatie over zou doen. Maar daar veranderde niets aan, zelfde eindtijd, wel wat meer kilometers. Kan natuurlijk net op de afronding van de eindtijd afhangen, dat die andere route net een paar seconden sneller zou zijn. Maar ik weet wel dat ik nog nooit een navigatie systeem heb gehad die bij "snelste route" me niet gewoon over de N11 en A4 had gestuurd.
 
Hoezo de kortste? Bij mij werkt het prima, maar geeft altijd de snelste aan. Eigenwijs als ik ben kies ik vaak een andere korte(re) route.:wink:
Voorbeeld: ik reed gisteren van Tilburg naar Oosterhout. Snelste route is echt A58-A27 maar de navigatie stuurde me er bij Gilze rijen af om een stuk af te snijden via binnendoor wegen. Natuurlijk genegeerd (en met 9 km range over bij de supercharger aangekomen).
 
Voorbeeld: ik reed gisteren van Tilburg naar Oosterhout. Snelste route is echt A58-A27 maar de navigatie stuurde me er bij Gilze rijen af om een stuk af te snijden via binnendoor wegen. Natuurlijk genegeerd (en met 9 km range over bij de supercharger aangekomen).

Hmm ik ga dat stuk straks rijden (Heerlen - Oosterhout, dus kom ik langs Tilburg). Ik mag er vanuit gaan dat mijn MS mij via de 'verkeerde' route gaat sturen ?

Iemand ervaring met een Galaxy S4 gebruik makend van google maps navigatie ? Of gaat die mij via exact dezelfde route sturen ?
 
Hmm ik ga dat stuk straks rijden (Heerlen - Oosterhout, dus kom ik langs Tilburg). Ik mag er vanuit gaan dat mijn MS mij via de 'verkeerde' route gaat sturen ?

Iemand ervaring met een Galaxy S4 gebruik makend van google maps navigatie ? Of gaat die mij via exact dezelfde route sturen ?
Volgens mij is Garmin verantwoordelijk voor de routebepaling, niet Google Maps. Zoals al door meerdere mensen opgemerkt zijn de kaarten nu al behoorlijk verouderd. Google Maps is daartegen zeer actueel. De nieuwe situatie bij Hoofddorp (sinds een week) is bij Google Maps al bekend, maar de auto navigatie blijft uitgaan van de oude situatie zoals die in Garmin zit. Het zou ook raar zijn als Google Maps een route uitstippelde over wegen die in Garmin niet zitten - zou hele verwarrende situaties opleveren in het schermpje links in het dashboard.
 
Volgens mij is Garmin verantwoordelijk voor de routebepaling, niet Google Maps. Zoals al door meerdere mensen opgemerkt zijn de kaarten nu al behoorlijk verouderd. Google Maps is daartegen zeer actueel. De nieuwe situatie bij Hoofddorp (sinds een week) is bij Google Maps al bekend, maar de auto navigatie blijft uitgaan van de oude situatie zoals die in Garmin zit. Het zou ook raar zijn als Google Maps een route uitstippelde over wegen die in Garmin niet zitten - zou hele verwarrende situaties opleveren in het schermpje links in het dashboard.

Oef vieze tegenvaller voor een 100K auto....
Terug naar de navigatie op de telefoon dus.. Kan ik beter niemand vertellen, schaam me er toch best wel voor.

Hee kijk sjieke nieuwe auto ! Met een kick-ass 17" navigatie scherm !
....
.. Hee deze straat staat er nog niet op ! Je zei toch dat die google maps gebruikt ?!?
.. en dan zwijg ik verder met een rood hoofd...
 
Volgens mij is Garmin verantwoordelijk voor de routebepaling, niet Google Maps. Zoals al door meerdere mensen opgemerkt zijn de kaarten nu al behoorlijk verouderd. Google Maps is daartegen zeer actueel. De nieuwe situatie bij Hoofddorp (sinds een week) is bij Google Maps al bekend, maar de auto navigatie blijft uitgaan van de oude situatie zoals die in Garmin zit. Het zou ook raar zijn als Google Maps een route uitstippelde over wegen die in Garmin niet zitten - zou hele verwarrende situaties opleveren in het schermpje links in het dashboard.
heeft iemand al google maps navigatie in de browser geprobeerd?
 
Oef vieze tegenvaller voor een 100K auto....
Terug naar de navigatie op de telefoon dus.. Kan ik beter niemand vertellen, schaam me er toch best wel voor.

Hee kijk sjieke nieuwe auto ! Met een kick-ass 17" navigatie scherm !
....
.. Hee deze straat staat er nog niet op ! Je zei toch dat die google maps gebruikt ?!?
.. en dan zwijg ik verder met een rood hoofd...
Het leed zou natuurlijk wat verlicht worden als er regelmatig updates voor de Garmin kaarten kwamen. De website beloofde 7 jaar lang updates, toch? Maar ik heb het idee dat Tesla erg makkelijk is geweest met dingen beloven die ze (voorlopig, neem ik aan) nog helemaal niet waar kunnen maken. Zoals kaart updates, en 11/22kW laden, om maar wat te noemen.

Hoe lang kan een bedrijf in Nederland zich eigenlijk niet aan geadverteerde features en specs houden voordat er sprake is van "misleidende reclame"?