Page 1 of 140 123451151101 ... LastLast
Results 1 to 10 of 1396

Thread: Met de Tesla op vakantie in Europa

  1. #1
    Member
    Join Date
    Sep 2013
    Location
    Breda, The Netherlands
    Posts
    161

    Met de Tesla op vakantie in Europa

    Hi,
    Momenteel zijn we aan het overwegen om met de Tesla op vakantie te gaan naar Italie in de zomer 2014. Ondanks de vele online maps met oplaadpunten ben ik nog nergens een site tegengekomen waar je je route kunt plannen van hotel naar hotel met oplaadpunten. Helaas ligt het supercharger netwerk er nog niet. Ik gebruik nu deze tool om te kijken wat er binnen de radius ligt en dan in combinatie met een oplaadpunten kaart. Onze gedachte is om dan in een paar etappes naar de bestemming te rijden en steeds een hotel te nemen en wat van de omgeving te gaan zien tijdens het laden. Helaas overtuigt me dit toch nog niet helemaal. We hebben 3 jonge kinderen (1,3,5) waardoor je niet heel flexibel bent. Het is niet handig om je Tesla aan de andere kant van de stad achter te laten en dan met reisspullen & de kinderen de halve stad door. Of stel dat een laadpunt bezet is. Etc etc.

    Zijn er al Tesla rijders die met hetzelfde bezig zijn?
    Zo nee, zijn we te ambitieus en is het wellicht verstandiger om nog een jaartje te wachten totdat het supercharger netwerk er ligt?
    Zo ja, hoe pakken jullie dit aan?

    gr. Dennis
    85Kw | Blue Metallic | Black & Obeche Mat | 19" | Tech | Pdc | Pano | Supercharger | Rearseats

  2. #2
    Member
    Join Date
    Sep 2013
    Location
    Kaatsheuvel
    Posts
    232
    Quote Originally Posted by dvotion View Post
    Dennis gaat op vakantie en neemt mee ...
    Ik heb ook al wat zitten kijken in duitsland en zwitserland. In dld zijn er hotels met een laadvoorziening voor de tesla roadster, maar die passen blijkbaar niet op de S. Weet niet of er iets met een verloopstekker mogelijk is. In zwitserland zie ik op kaarten dat er her en der 11kW laadpunten staan, maar dat is te weinig vermogen om overdag bij te laden. Als je alleen s nachts kunt laden, ben je nog even onderweg naar Italie (met 350 km per dag ...)

  3. #3
    Member Jean's Avatar
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    Ulvenhout (NL)
    Posts
    355
    Hoi Dennis,
    Ik ben hetzelfde van plan, dus goed om elkaar op de hoogte te houden. Heb wel wat oudere kids, maar maakt in planning niet zoveel uit. Ik overweeg in elk geval een vouwfiets in de frunk te gooien. Zet ik vrouw en kinderen af bij het hotel en rij zelf met fietsje van en naar laadpunt. Natuurlijk mooier wanneer hotel zelf een laadpunt heeft. Ik heb bij booking.com al eens gevraagd of ze laadpunten willen toevoegen als selectiecriterium, maar (nog) geen antwoord op ontvangen. Ik hou me aanbevolen voor goede tips.

  4. #4
    Member
    Join Date
    Feb 2013
    Location
    The Hague
    Posts
    637
    Wij gaan 2x per jaar naar de Franse alpen, en ben er dus zeker mee bezig hoe daar te komen met de Tesla. Over 1 a 1,5 jaar moet dat makkelijk kunnen over Parijs met de superchargers.
    Tot die tijd is dus mijn uitdaging. Heb nu een route opgezet waarmee het komende februari met 1 overnachting zou kunnen lukken. Dan moeten wel de voor deze winter aangekondigde superchargerroutes in Duitsland en Zwitserland er zijn.
    Halverwege de oversteek tussen die 2 SC-routes overnachten we in een stadje (ZW-Duitsland) waar meerdere bruikbare en laadpunten zijn; met hotels dichtbij. In Zwitserland, mocht de SC op een niet gunstig genoege plek komen, al diverse 22kW-punten (van RWE, dus Essent) langs de snelweg gevonden (nog te verifiëren). Mocht ter hoogte van Geneve toch lijken dat we niet met zekerheid voldoende lading hebben om op bestemming te komen, gaan we even daar bij Tesla langs (moet ik nog even aan ze vragen).
    Op bestemming zou ik met een lang verlengsnoer kunnen laden. Als back-up heb ik in de buurt een “Camper-camping” met 10A stopcontacten gevonden (verzoek aan de beheerder aldaar staat nog uit).

    Die palen in ZW-Duitsland heb ik weten te verifiëren via een local met een Zoe (heeft ze allemaal geprobeerd), alsook via de lokale beheerder van die laadpunten. Van beide ook bevestigd gekregen dat ze vrijwel allemaal s-avonds& s-nachts ongebruikt zijn, en niet ge-iced zijn. Tevens info gekregen hoe het laden te starten bij de diverse palen.
    Een paar weken voor vertrek ga ik dat allemaal nogmaals na. Als alle lichten dan op groen staan gaat het pionierswerk in uitvoering, anders pakken we (helaas) de ice.

    Pas op met al die laadpalen-sites. Blijkt dat diverse palen (in het buitenland) niet bestaan, functioneren niet, of toch niet geschikt voor de Tesla (voorbeeld: op de site staat: soort Type 2…. Maar, uit lokaal contact blijkt dat te zijn met vaste kabel met een male-connector (voor e-smart), en dat past niet op de S. En zorg dat je vooraf ook zeker weet of en wat voor laadpas je nodig hebt.

    Ik gebruik o.a. http://evtripplanner.com/planner/carview_beta/?id=h9y om te kijken of geplande routes haalbaar zijn / hoeveel kWh het ± zou kosten.
    Qua laadpalen-sites o.a.
    http://chargemap.com/
    http://lemnet.org/
    http://www.plugfinder.de/
    Die laatste op aanraden van de lokale Duitser.
    Hotels met laadpunten vinden…..pfff, heb dat even opgegeven.
    #1435 happy MSdriver sinds 13-11-13 na slechts 55 weken wachten

  5. #5
    Junior Member MichelVO's Avatar
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    Schilde (Belgium)
    Posts
    55
    Ik ben plannens om deze winter via de IKEA vestigingen naar Zuid Frankrijk te rijden. Deze zouden allen voorzien zijn van 32 laadpalen. Dien nog wel juist te plannen, maar ik zou zeker tot Reims (329km) moeten geraken, daar bijtanken, en wat shoppen. Daarna doorrijden naar een hotelletje in de buurt van Beaune (+/- 340km ) met een laadvoorziening. Overnachten en doorrijden naar Avignon (379 km - ook Ikea), opnieuw bijladen en dan door naar Ste-Maxime (nog eens 206km). Dat is de theorie, we zullen zien wat de praktijk gaat brengen....
    VIN: 16748 | Reserved: 10 dec 2011 | Finalized: 1 May, 2013 | Delivery date : 30 sept 2013
    Model S Signature P85, Signature Red, All Glas Roof, 21" Silver, Black Seats, Carbon Fiber Accents, Spoiler, Tech, Parking Sensors, Sound Studio, Air Susp, Light, Security, Parcel Shelf, Duo Charger

  6. #6
    Member
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    The Netherlands
    Posts
    107
    Het gaat vrij hard hoor met het supercharger netwerk, zie:
    http://www.teslamotors.com/nl_NL/supercharger

    Daar zie je de eeste verschijnen in nederland / duitsland / zwitserland rond winter 2013.
    En eind 2014 is heel europa gecovered

    Dus in jouw geval, zomer 2014, moet je volgens mij al een heel eind kunnen komen.

  7. #7
    Junior Member
    Join Date
    Sep 2013
    Location
    Kaatsheuvel
    Posts
    6
    Het lijkt er op dat er in Geneve ook een SC komt. Heb het Tesla kaartje met de passer nagelopen. Nu is de vraag tot hoe lang de winterperiode van Tesla loopt ... (winter 2013)

  8. #8
    Member
    Join Date
    Sep 2013
    Location
    Breda, The Netherlands
    Posts
    161
    Goed idee zo'n fietsje voorin, dan kun je idd echt makkelijk alle kanten op qua laadpunt / hotel. Alleen in de bergen lijkt het me wat minder
    Van Ikea naar ikea is ook een idee ja.
    Duidelijk dat er veel improvisatie talent op dit forum zit

    Overweeg om zelf een kaart obv Google Maps in elkaar te zetten waarop we met die circles je radius kunt bekijken en dan door TMC user gevalideerde/gereviewde hotels erop. Denk alleen dat dit binnen een jaar niet meer nodig is met groeiende SC netwerk (en natuurlijk de alternatieve Ikea route )

    Ben trouwens wel benieuwd wat er gebeurt op een zwarte zaterdag, hoe effectief is zon supercharger netwerk dan nog? Helemaal als de Model E er is en andere ev's in grote aantallen rondrijden. Vermoed dat er toch iets van soort reserveringssysteem nodig is, of nog veel sneller laden en meer laadpunten.
    85Kw | Blue Metallic | Black & Obeche Mat | 19" | Tech | Pdc | Pano | Supercharger | Rearseats

  9. #9
    Member kwenix's Avatar
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    Belgium
    Posts
    129
    Quote Originally Posted by dvotion View Post
    Hi,

    Dennis gaat op vakantie...
    Dnnnis,

    waarom spreek je de forumleden (van andere landen) niet aan ?
    De meeste onder ons hebben een laadinfrastructuur (of zoiets) thuis..

    Altijd welkom (binnenkort 32A, 22 kW lader) in Grimbergen, weliswaar 'maar' 92km van Breda...

  10. #10
    Driving Model-S #19910 S-19910's Avatar
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    Grobbendonk, België
    Posts
    1,355
    Quote Originally Posted by kwenix View Post
    Dnnnis,

    waarom spreek je de forumleden (van andere landen) niet aan ?
    De meeste onder ons hebben een laadinfrastructuur (of zoiets) thuis..

    Altijd welkom (binnenkort 32A, 22 kW lader) in Grimbergen, weliswaar 'maar' 92km van Breda...

    kwenix, ik weet het wel : ik blijf maar pushen...

    heb je dit lijstje al gezien ?

    ZeeMaps Private Map 672926


    zie ook http://www.teslamotorsclub.com/showt...vante-lijstjes voor meer info.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Similar Threads

  1. Ervaringen met carwrap
    By dvotion in forum Belgium and the Netherlands
    Replies: 33
    Last Post: 2014-06-25, 08:09 AM
  2. Have you met the 'i hate all things ev' guy yet?
    By jimbakker666 in forum Model S
    Replies: 86
    Last Post: 2013-02-05, 11:52 PM
  3. Driften op Zandvoort met een Tesla
    By TEG in forum Video
    Replies: 0
    Last Post: 2011-04-10, 10:55 AM
  4. Dodge Circuit EV (Lotus Europa conversion)
    By doug in forum Electric Conversions
    Replies: 191
    Last Post: 2010-02-17, 01:00 AM
  5. Replies: 8
    Last Post: 2007-04-20, 03:10 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •