Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik neem aan dat je bedoelt buiten de Tesla velgen...

Ik zie als alternatief voor de winterbanden/velgen van Tesla oa van Rial 19" velgen maar er zijn er natuurlijk veel meer - hangt van je smaak af.

Voorzover mij bekend moeten het in ieder geval een naaf van 5x120ET32 zijn - dat beschrijft de 5 bouten met hun straal en de 'offset' - de mate waarin het wiel naar buiten steekt. Daarnaast moeten wiel en band natuurlijk binnen de wielkasten passen dus als je uitgaat van de P+ achterbanden - 265/35-21 heb je in principe alles wat je (bandenman) weten moet.

Verder wil je waarschijnlijk je bandenspanningssensoren overzetten of extra's op je nieuwe wielen/banden - ik denk dat je ze alleen bij Tesla kan halen, maar dat weet ik ook (nog) niet.

En eigenlijk mag je alleen goedgekeurde wielen en banden - in ieder geval qua belading - monteren...
 
Ik neem aan dat je bedoelt buiten de Tesla velgen...

Ik zie als alternatief voor de winterbanden/velgen van Tesla oa van Rial 19" velgen maar er zijn er natuurlijk veel meer - hangt van je smaak af.

Voorzover mij bekend moeten het in ieder geval een naaf van 5x120ET32 zijn - dat beschrijft de 5 bouten met hun straal en de 'offset' - de mate waarin het wiel naar buiten steekt. Daarnaast moeten wiel en band natuurlijk binnen de wielkasten passen dus als je uitgaat van de P+ achterbanden - 265/35-21 heb je in principe alles wat je (bandenman) weten moet.

Verder wil je waarschijnlijk je bandenspanningssensoren overzetten of extra's op je nieuwe wielen/banden - ik denk dat je ze alleen bij Tesla kan halen, maar dat weet ik ook (nog) niet.

En eigenlijk mag je alleen goedgekeurde wielen en banden - in ieder geval qua belading - monteren...

Nog een aanvulling: de naafdiameter (de diameter van het centrale gat), dat is voor de Tesla 64mm.
In de praktijk passen heel veel velgen die bedoeld zijn voor BMW, alleen is dan een adapter nodig voor het centrale gat (want die is bij BWM een stuk groter, ik meen 72mm).
 
deze offerte heb ik eens gekregen:
Naafgat 67.1mm
Boutcirkel 5 x 120
offset ET40

Voor de tesla model S in 19”

velgenMak munchen.jpg


Mak munchen 8.5x19 = 295€ -10% + BTW

winterbanden
235/45R 19 Dunlop 3D 99V 332.50€ - 40% +13.36 + BTW
235/45R19 Conti TS830 99V 346.00€ - 40% +13.36 + BTW
Prijzen per stuk, incl. montage, balanceren, ventiel, milieubijdrage en stikstofvulling.

(*) nog geen wielen gepast op deze wagen.
 
Met de nieuwe prijs bij Tesla ben ik ook in de markt voor andere velgen en winterbanden. Moeten we alleen nog even een oplossing vinden voor de druksensoren. Ze hoeven er voor mij niet in te zitten, maar ik wil niet de hele winter meldingen krijgen....

We hebben ondertussen al een topic met aanbieders van coatings. Tijd voor een uitnodiging naar de betere velgen en bandenleveranciers...
 
Heel goed dat hier een aparte thread voor is, waar we makkelijk de belangrijke kenmerken kunnen vinden. Mijn auto wordt begin november geleverd en ik zal dan ook gelijk aan winterbanden toe zijn, en ik prakkiseer er niet over om 4000 euro neer te tellen voor de 19" Tesla velgen die ik toch al niet echt mooi vond, maar voor 2600 nog wel wilde overwegen. Tesla prijst zichzelf hiermee echt uit de markt, erg dom.
Er is ook wel eens geroepen dat er winterbanden zijn/komen voor de 21" Tesla velgen, maar ik heb liever een aparte set velgen/banden, en dan voor de winter ook maar minder dan 21".
Ik zelf ben benieuwd naar de Vossen velgen, maar hoop vooral binnen deze thread mooie suggesties tegen te komen.
 
Ik zat te denken aan 19" velgen voor de zomerbanden. Dan kun je voor de 245 brede banden monteren en achter 265. De achterbanden moeten wel erg veel koppel verwerken en zouden dus voordeel hebben van iets meer rubber op de weg.

Daarvoor heb je echter ook bredere velgen achter nodig en ik heb geen idee of dat gaat passen. Het gevaar is groot dat de velg dan aan de binnenkant een deel van de ophanging raakt. Heeft iemand hier al mee getest? Tot nu toe nam iedereen natuurlijk gewoon de Tesla velgen met winterbanden. Nu het echter zo veel duurder wordt, kun je voor dat geld ook echt iets moois zoeken!
 
Here are some specs for the OEM Tesla wheels:

Lug pattern 5x120
40mm offset
65mm center bore
21" Wheels (21x8.5")
19" Wheels (19x8.0")

Bron

Ik heb zelf een set Vossen CV4 besteld met voorkant 20x9.0 ET35 met 245/40/20 en achter 20x10.5 ET42 met 285/35/20
Heb tevens de vraag voor een extra set tpms reeds uitstaan bij Tesla, schijnt dat er 2 sets ingeleerd kunnen worden. Bron

Achter schijnt ruimte zat te zijn om bredere banden te monteren, Tesla doet dat zelf ook al bij de P85+
 
Last edited:
Bron

Ik heb zelf een set Vossen CV4 besteld met voorkant 20x9.0 ET35 met 245/40/20 en achter 20x10.5 ET42 met 285/35/20
Heb tevens de vraag voor een extra set tpms reeds uitstaan bij Tesla, schijnt dat er 2 sets ingeleerd kunnen worden. Bron

Achter schijnt ruimte zat te zijn om bredere banden te monteren, Tesla doet dat zelf ook al bij de P85+

LuckyLuke,

Hoeveel kosten de Vossen CV4 die je besteld hebt?
Ben nu naar andere merken aan het zoeken... Hier is wat ik tot nu toe gevonden heb :

http://www.vossenwheels.com/wheels/VVSCV1.aspx
http://www.vossenwheels.com/wheels/VVSCV4.aspx

en nog

http://www.vellanowheels.com/configurator/index.php

Xav4
 
ik ga voor de Rial Lugano Turbine; 19" (met winterbanden). Zie oa http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/11271-19-quot-Turbine-Wheel-Solution

Heb ook net de afgelopen dagen zitten kijken naar mijn opties.
Ga voor de winter naar 19''. En ik gok dat ik na de winter op 19'' blijf (maar niet perse dezelfde velgen).

Ook even gekeken of Tesla origineel een optie is.
Bij Tesla service centers in de VS kun je de volledige set krijgen (velgen+TPMS+caps+banden+montage). Maar de spullen zijn ook los verkrijgbaar.
De standaard 19'' kost $500 de 19'' cyclone kost $800. Bizar verschil natuurlijk weer. Voor TPMS sensor werd $125 geroepen. Zou dus 500 voor een set zijn.
De caps kun je natuurlijk makkelijk overzetten van de huidige set. Zal waarschijnlijk ook wel los te koop zijn maar heb ik niet gevraagd.

Op ebay zijn er ook volledige sets originele Tesla 19'' wielen te koop. Dat zijn goede deals. Maar dan moet de boel natuurlijk nog naar NL. Velgen kan ik mee in het vliegtuig. Hele wielen zit aan het randje van wat een 'koffer' aan afmetingen zou mogen hebben.

Heb ook naar verschepen gekeken maar dat wordt pas echt interessant als de volumes groter zijn. (gezamenlijk een container vol zetten)

TPMS sensoren zijn van Bao Long. Heb in de VS een online shop gevonden die ze voor $102 aanbiedt.
Kan Loek ze niet direct bij Bao Long in bulk inkopen?

Overigens zijn er wisselende geluiden over de cyclones. Eerste blik vond ik ze mooi. Maar het is een beetje een raar ding waarbij de ene spaak anders in het wiel zit dan de andere. Niet te lang naar kijken dus...

Nadeel van de Rial's vind ik dat de spaken echt krom zijn en de ene kant dus echt heel erg de verkeerde kant op draaien.