Page 94 of 115 FirstFirst ... 4484909192939495969798104 ... LastLast
Results 931 to 940 of 1145

Thread: Velgen en banden

Model S driver thimo's Avatar
    Quote Originally Posted by PaulusdB View Post
    Wordt wel behoorlijk bling bling, waarschuw ik nu alvast.
    Ik zet vast mijn zonnebril op, laat de bling maar komen!
    Tesla Model S 85, dolphin grey, 19", pano, Tech Package

Speedjunkie HWS's Avatar
    Quote Originally Posted by pebell View Post
    Ik heb nog nooit iets wat maar in de buurt van een performance car komt gehad, dus dit hele "banden slijten" gebeuren is nieuw voor me. Toen ik de winterbanden erop liet zetten had ik al 2,5 maand rondgereden, veel proefritjes natuurlijk, en ik was best benauwd dat ik van de leasemij op mijn flikker zou krijgen mbt de slijtage. Maar de bandenboer vond het héél netjes. Toen ik daar wat verbaasd over was vroeg hij of ik hard bochten nam. Ik gaf aan dat ik doorgaans rustig de bocht neem en pas vol op het gas ga als ik de bocht door ben, en daarop vertelde hij dat dit waarschijnlijk de reden van de beperkte slijtage was. Volgens hem kan een band "in de looprichting" veel hebben zolang je geen zware wielspin laat optreden, maar de dwarskrachten in bochten zijn killing, zeker met zo'n zware wagen.

Voor de doorgewinterde performance car rijders hier: klopt dit verhaal wat jullie betreft?
    Aha
    EU P1904 S85, red, textile, 19", pano, tech, air, park, light, Geleverd 14 nov
    EU P2846 P85 performance, blue, tan, 21", pano, tech, sound, park, light, sub-zero, rear seats, Geleverd: 29 nov

Member ebullio's Avatar
    Quote Originally Posted by PaulusdB View Post
    En...

Gelukt. In combinatie met 10Jx20" ET 35 velgen. Nu nog de rest van de banden bestellen (Pirelli PZero e-label C), centreerringen maken, lange moeren erbij en hopla. Klaar voor de zomer setup. Zal nog wel een piccie plaatsen, zodra de wielen gemonteerd zijn. Wordt wel behoorlijk bling bling, waarschuw ik nu alvast.
    Ik krijg visioenen van verchroomde spinners.
    Model S 85 - Black - 19" - Black leather - Tech pkg - PDC - Air suspension - Security pkg - Light pkg - Twin Chargers - Panoramic roof - delivered 14-11-2013

Member PaulusdB's Avatar
    Close.

But no cigar.
    Performance Plus VIN P21xxx, black, tan, 20" aftermarket summer wheels, 19" aftermarket winter wheels, panoramic roof, carbon spoiler, twin charger, trunk shelf + extra packages: tech, winter, parking, studio sound, light, security

Member ebullio's Avatar
    Ok, spinners dus, was al bang voor chroom
    Model S 85 - Black - 19" - Black leather - Tech pkg - PDC - Air suspension - Security pkg - Light pkg - Twin Chargers - Panoramic roof - delivered 14-11-2013

Member PaulusdB's Avatar
    Too close for comfort.
    Performance Plus VIN P21xxx, black, tan, 20" aftermarket summer wheels, 19" aftermarket winter wheels, panoramic roof, carbon spoiler, twin charger, trunk shelf + extra packages: tech, winter, parking, studio sound, light, security

Member PaulusdB's Avatar

Velgen en banden

Als ze d'r op zitten, ongeduld.

Petrolhead Electrified PeterSZ's Avatar
    Quote Originally Posted by pebell View Post
    Ik heb nog nooit iets wat maar in de buurt van een performance car komt gehad, dus dit hele "banden slijten" gebeuren is nieuw voor me. Toen ik de winterbanden erop liet zetten had ik al 2,5 maand rondgereden, veel proefritjes natuurlijk, en ik was best benauwd dat ik van de leasemij op mijn flikker zou krijgen mbt de slijtage. Maar de bandenboer vond het héél netjes. Toen ik daar wat verbaasd over was vroeg hij of ik hard bochten nam. Ik gaf aan dat ik doorgaans rustig de bocht neem en pas vol op het gas ga als ik de bocht door ben, en daarop vertelde hij dat dit waarschijnlijk de reden van de beperkte slijtage was. Volgens hem kan een band "in de looprichting" veel hebben zolang je geen zware wielspin laat optreden, maar de dwarskrachten in bochten zijn killing, zeker met zo'n zware wagen.

Voor de doorgewinterde performance car rijders hier: klopt dit verhaal wat jullie betreft?
    Ja.
    Model S P852/VIN18985 delivered 15 november 12.15uur.
    P85, Grey, Tan, Obeche matte, Pano, 21" silver, Perf.Plus, SpoilerT, Tech, Sound, Park, Winter, Security
    Former daily driver: Fourdoor Fiat with Trident-logo

Member PaulusdB's Avatar
    Inderdaad komt het vooral door de dwarskrachten. Ooit in een halve dag drifttraining een paar oude banden van 6 mm naar 0 gereden. Op een vierwielaangedreven Porsche.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)