Page 174 of 174 FirstFirst ... 74124164170171172173174
Results 1,731 to 1,739 of 1739

Thread: Velgen en banden

Member
    Quote Originally Posted by bill1971 View Post
    Attachment 64165
    Tijd voor winterbanden. De zomerbanden zijn achter finaal versleten; ik had eigenlijk veel eerder moeten vervangen! Totaal heb ik 40.000 km gereden, maar vijf van de 12 maanden heb ik zeker op winterbanden gereden. De vele springertjes om mezelf en de kinderen een plezier te doen eisen dus duidelijk een ton. Goede nieuws is wel dat ik zat te twijfelen of ik 21 inch velgen zou kopen voor de zomer, maar dat waarschijnlijk niet had gedaan als mijn 20 inch niet versleten waren. De brocks 20 inch worden mijn wintervelgen, en in april bestel ik 21 inch, zwarte Tesla velgen.
    Mooaaa kan nog net voor de APK

Member
    Quote Originally Posted by basvk View Post
    alle vier op 3,1 bar.
    Dat hebben ze er inderdaad ingehaald. Heb 19 inch voor de winterbanden, 21 inch voor de zomer. Ik vind de 19 inch erg onprettig rijden, hij is een beetje zoekerig ofzo... Is het alweer tijd voor de zomer wissel?

Jan P. jpet's Avatar
    Quote Originally Posted by ripburger View Post
    Dat hebben ze er inderdaad ingehaald. Heb 19 inch voor de winterbanden, 21 inch voor de zomer. Ik vind de 19 inch erg onprettig rijden, hij is een beetje zoekerig ofzo... Is het alweer tijd voor de zomer wissel?
    Je hebt dan in het voorjaar in elk geval iets om naar uit te kijken.
    Alleen al het zachtere rubber van winterbanden zorgt voor een minder stabiel gevoel.
    Om die reden wacht ik elk jaar zo lang mogelijk om mijn winterbanden te monteren.
    Mijn referentiepunt is permanent <=8 graden.
    Model S P85D | MC Red | 21" Turbine Grey | Black New Gen Seats | Black Alcantara | Carbon | Pano | Tech | Air | Duo Chargers | RN610935 | Expected: March 2015

Member e-Rik's Avatar
    Alleen als je jakkert denk ik. 19" (winterbanden) geven mij het gevoel van een vliegend tapijt, lekker cruisen. 21" is te hard.
    P664 - Spoiler - 21" Zilver - Grijs - Tech - Pano - Grijs leer - Obeche Mat - Parkeersensoren - Sound - Luchtvering - Verlichtingspakket - Beveiligingspakket - Hoedenplank

Member
    Quote Originally Posted by e-Rik View Post
    Alleen als je jakkert denk ik. 19" (winterbanden) geven mij het gevoel van een vliegend tapijt, lekker cruisen. 21" is te hard.
    Heb nu 53.556 kilometer gereden met een gemiddeld Wh/km van 259. Doorrijden is dus wel mijn ding, op naar de lente!

Speedjunkie HWS's Avatar
    Quote Originally Posted by e-Rik View Post
    Waarom rij je met 21" dan
    EU P2846 P85 performance, blue, tan, 21", pano, tech, air, sound, park, light, sub-zero, 3rd row, delivered: 29 nov
    EU P1904 S85, MC red, textile, 19", pano, tech, air, park, light, delivered 14 nov

René de Vries redevries's Avatar
    Ik kwam dit elders op het forum tegen, echte bandenspanningsmonitoren...

Quote Originally Posted by artsci View Post
    I installed FoboTire today on all four wheels.

Attachment 64134

This is an amazingly cool device and it make possible on-the fly readings of the pressures in each tire. In fact, I'm sitting in my house at the very moment taking readings of my Model S tire pressures, even thought the car is parked 100 feet away outside. FoboTire is a bluetooth device and comes with a smart phone app for IOS and Android. It took me about 10 minutes to install and set up. At $179.00 the peace of mind it provides is worth every penny and when I get low pressure tire warnings they'll be based on my own settings, not Tesla's. Best of all I'll know which tire is low without having to do the tire to tire shuffle required by Tesla's inadequate system.
    S85 | silver | black leather | 19" | pano | tech | sound | air | parking | alarm | shelf | Modesta BC-05 coated
    Reserved: 25 apr 2011 | Delivered: 15 nov 2013 (935 days!) | VIN: 22791 | RN048895 | *-SNN-**

Speedjunkie HWS's Avatar
    Quote Originally Posted by PaulusdB View Post
    255 Is inderdaad wel een idee, maar Michelin levert die niet in 21 inch, ook niet in de Pilot Super Sport.
    Ik neem m ff naar het juiste draadje Paulus. Zou dit niks zijn? Zijn nog stil ook.
    Name:  image.jpg
Views: 31
Size:  215.0 KB
    EU P2846 P85 performance, blue, tan, 21", pano, tech, air, sound, park, light, sub-zero, 3rd row, delivered: 29 nov
    EU P1904 S85, MC red, textile, 19", pano, tech, air, park, light, delivered 14 nov

Mayor Gnomus PaulusdB's Avatar
    255 heeft als voordeel dat je meer rubber tussen stoep- en velgrand hebt.

Mijn bandenexpert is nogal voorstander van precies die Dunlops.
    Ik heb nu die Pirelli's in 20 inch. Daar zijn ze C - C - 73. Maar bevallen, op het geluid na, goed.
    Je moet wel de 35-serie hebben (255/35-21), anders is de afrolomtrek te afwijkend. En een load-index van 93 is wellicht te weinig. Vanaf 96 ben je OK.
    Performance Plus VIN P21xxx, black, tan, 20" aftermarket summer wheels, 19" aftermarket winter wheels, panoramic roof, carbon spoiler, twin charger, trunk shelf + extra packages: tech, winter, parking, studio sound, light, security

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)