Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rijvaardigheidstraining

This site may earn commission on affiliate links.
Wanneer je een Audi wquattro met een flinke pot vermogen koopt, krijg je in veel gevallen een rijtraining aangeboden. Lijkt me voor de s, met ruim vierhonderd PK op de achterwielen voor sommigen leuk, voor anderen (mijn vrouw o.a. Haha) nuttig. Tesla biedt dit niet aan. Iemand geïnteresseerd in een GROUP buy / gezamenlijke dag? Zie hier op het ANWB circuit achter in het ons bos (Nuenen) regelmatig merken samen rijden...
 
voor mijn verjaardag heb ik een VIVABOX car Adventures gekregen.
ik kan kiezen van: halve dag met een 2pk rondrijden.
1/2 uur "meerijden" met Tesla roadster, Lamborghini Aventador, Aston Martin V8 Vantage, Lotus Elise, Mc-Laren MP4-12C, Mercedes-Benz SLS AMG of vele anderen.
meerijden met een tank:confused:
of een slipcurcus volgen van ongeveer 4 uur.

meerijden met zo een car, interesseert me gaan zak. ik zal maar voor de slipcursus gaan denk ik.

of zijn er die de viabox willen over nemen?
info kan je hier vinden: car adventures | vivabox.be
 
Ik vind daar toch geen Tesla Roadster in terug, hoor... Het lijken mij enkel van die voorhistorische, technologisch compleet voorbijgestreefde, zwaar vervuilende, gigantisch verbruikende, klassieke en inspiratieloze ICE's te zijn... Dan nog liever ONDER die tank gaan liggen ;-)

in het boekje staat hij er bij. wel enkel meerijden hé.
ik vraag me ook af of zo'n slipcurcus met een ice wel veel nut heeft, als je daarna in een model S stapt
 
Ik heb laatst bij Traffic control de slipcursus, quadrijden en tankrijden gedaan. De slipcursus is wel leuk, maar compleet nutteloos voor de Tesla. Je leert om meteen de koppeling in te trappen en tegen te sturen. Dat sturen is op zich nog wel zinvol, maar die koppeling, dat komt niet helemaal goed in de Tesla. Ik pieker me suf wat de ideale reactie zou zijn in een Tesla. Straks maar gewoon uitproberen....

het tankrijden is wel gaaf om een keer mee te maken, maar je moet je groene gevoel wel even zorgvuldig opbergen. Iedereen mocht wel even zelf een rondje (achtje) maken met de tank.

het quadrijden is wel leuk, maar het is wel een klein rondje in het bos. Ik denk dat een volledige ronde 150m is.....
 
Ik ben benieuwd... Ik heb er ooit een gedaan in mijn Lexus, het lukte de instructeur niet om hem te laten driften, mij ook niet, tractioncontrol schakelde in en kan je boven de 30kmh niet uitzetten. Verder wel nuttig geweest en inderdaad leuk om je kar eens helemaal to the limits te pushen :)
 
Er zijn vast wel slipcursussen te vinden waarin je met eigen auto deelneemt toch?

Lijkt mij wel interessant iig, begeleid het randje opzoeken :)
Lucky, bij vrijwel alle slipcursussen rijd je met je eigen auto, anders heeft het weinig zin omdat je anders niet weet hoe deze reageert... Hier achter ons huis (Nuenen) ligt zon circuit, za eens vragen wat e met een tesla doen...
 
+1 interesse in. Ik was al aan het kijken naar de EV training van de ANWB maar die is meer algemeen "hoe plug ik de stekker erin" dan echt op hoe ga ik om met een kudde PK's.

Wxll

Wanneer je een Audi wquattro met een flinke pot vermogen koopt, krijg je in veel gevallen een rijtraining aangeboden. Lijkt me voor de s, met ruim vierhonderd PK op de achterwielen voor sommigen leuk, voor anderen (mijn vrouw o.a. Haha) nuttig. Tesla biedt dit niet aan. Iemand geïnteresseerd in een GROUP buy / gezamenlijke dag? Zie hier op het ANWB circuit achter in het ons bos (Nuenen) regelmatig merken samen rijden...
 
Wanneer je een Audi wquattro met een flinke pot vermogen koopt, krijg je in veel gevallen een rijtraining aangeboden. Lijkt me voor de s, met ruim vierhonderd PK op de achterwielen voor sommigen leuk, voor anderen (mijn vrouw o.a. Haha) nuttig. Tesla biedt dit niet aan. Iemand geïnteresseerd in een GROUP buy / gezamenlijke dag? Zie hier op het ANWB circuit achter in het ons bos (Nuenen) regelmatig merken samen rijden...

Ik heb een EU-racelicentie. Ik denk niet dat ik er iets ga leren :wink:
 
Geen probleem.

Les 1.
Anyone can drive a fast car, only some can drive a car fast.
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers.

Les 2.
Understeer: the front of the car hits the wall
Oversteer: the rear of the car hits the wall
Horsepower: how fast you hit the wall
Torque: how far the wall moves

Les 3.
When you see the tree you're about to hit, it's called understeer.
When you can only hear and feel it, it's called oversteer.

Les 4 (voor gevorderden).
If everything seems under control, you're just not going fast enough.

:biggrin:
 
Geen probleem.

Les 1.
Anyone can drive a fast car, only some can drive a car fast.
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers.

Les 2.
Understeer: the front of the car hits the wall
Oversteer: the rear of the car hits the wall
Horsepower: how fast you hit the wall
Torque: how far the wall moves

Les 3.
When you see the tree you're about to hit, it's called understeer.
When you can only hear and feel it, it's called oversteer.

Les 4 (voor gevorderden).
If everything seems under control, you're just not going fast enough.

:biggrin:
Afb022.jpg

Dit was dan overstuur denk ik:biggrin::biggrin::biggrin:
 
View attachment 30734
Dit was dan overstuur denk ik:biggrin::biggrin::biggrin:
Jij hebt niet goed opgelet:
Understeer: the front of the car hits the wall

- - - Updated - - -

Ik heb een mail gestuurd naar Prodrive (Maaskant) om te informeren naar de mogelijkheden. De training op zandvoort is meer gericht op racen, terwijl de prodrive trainingen op circuit Lelystad meer op rijvaardigheid zijn gericht. Ik laat het weten als ik meer hoor.
 
Jij hebt niet goed opgelet:
Understeer: the front of the car hits the wall

- - - Updated - - -

Ik heb een mail gestuurd naar Prodrive (Maaskant) om te informeren naar de mogelijkheden. De training op zandvoort is meer gericht op racen, terwijl de prodrive trainingen op circuit Lelystad meer op rijvaardigheid zijn gericht. Ik laat het weten als ik meer hoor.

Niks mis met Prodrive. Daar heb ik m'n licentie gehaald.
Misschien best leuk een keer alles af te zetten en een beetje te klooien met de maximale sliphoek
Kan alles wel af, eigenlijk, in de S?
 
Les 5
Power sells cars, torque wins races

Haha - doet me denken aan deze quote:
"If you can make black marks on a straight from the time you turn out of a corner until the braking point of the next turn, then you have enough horsepower."

- - - Updated - - -

Ik dacht dat je daarvoor een zekering eruit moet halen.

Welke?:smile: