Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over leverdata (vertraging, voorkruipen, sigs vs. non-sigs, andere landen...)

This site may earn commission on affiliate links.

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,720
6,545
Europe
Vandaag zag ik in My Tesla voor het eerst het VIN; P21331.

Wat je daar al dan niet van kunt afleiden m.b.t. leverdatum weet ik niet precies. Lester van Tesla geeft aan dat
productie 3 tot 6 weken na uitgifte van het VIN start. Dat klopt dan wel weer met de afgegeven productiedatum van
begin oktober, waar een afleverdatum van begin november hoort.

Nu nog even mijn tagline aanpassen.

Voor mij is overigens alleen het afleveren in 2013 van belang, uit economische motieven. Maar ik vind het wel vermakelijk wat er
aan (al dan niet vermeende) complotten voorbij komt, ter verklaring van 'voorkruipen' c.q. 'ingehaald worden'. Kinderzitjes, incourante kleur,
duo-lader of juist niet.

Graag meer daarvan!
 
Vandaag zag ik in My Tesla voor het eerst het VIN; P21331.

Wat je daar al dan niet van kunt afleiden m.b.t. leverdatum weet ik niet precies. Lester van Tesla geeft aan dat
productie 3 tot 6 weken na uitgifte van het VIN start. Dat klopt dan wel weer met de afgegeven productiedatum van
begin oktober, waar een afleverdatum van begin november hoort.

Voor mij is overigens alleen het afleveren in 2013 van belang, uit economische motieven. Maar ik vind het wel vermakelijk wat er
aan (al dan niet vermeende) complotten voorbij komt, ter verklaring van 'voorkruipen' c.q. 'ingehaald worden'. Kinderzitjes, incourante kleur,
duo-lader of juist niet.

Graag meer daarvan!

Ik zou me maar zorgen gaan maken over een leverdatum van begin november. Ik heb VIN nummer 17182 en mijn leverwindow is 31-10 tot 13-11. Met mijn meer dan 4000 nummers eerdere VIN zou ik 8 weken eerder geleverd moeten krijgen. Als mijn window klopt en jij zou 8 weken later geleverd krijgen dan is het .... 2014.
 
Als er op volgorde van VIN geproduceerd en uitgeleverd zou worden, had je gelijk, Wim.

Volgens mij wordt er niet op volgorde van VIN geproduceerd en ook niet op die volgorde uitgeleverd.

Klopt. Kijk maar op USA site. Levertijd Performance = 1 maand, 85kw = 2 maanden en 60kw = 3 maanden. Ik ga er vanuit dat ze voor Europa hier een week of 6 bij op gaan tellen als het eenmaal loopt. Het kan daarom denk ik dat een Performance met VIN van 21.000+ gelijk geleverd wordt met een 60kw met VIN in de 17.000.

Ik heb in de fabriek sterk uiteenlopende VINs op de lijn gezien.

Heeft vast met winstgevendheid te maken.
 
Klopt. Kijk maar op USA site. Levertijd Performance = 1 maand, 85kw = 2 maanden en 60kw = 3 maanden. Ik ga er vanuit dat ze voor Europa hier een week of 6 bij op gaan tellen als het eenmaal loopt. Het kan daarom denk ik dat een Performance met VIN van 21.000+ gelijk geleverd wordt met een 60kw met VIN in de 17.000.

Ik heb in de fabriek sterk uiteenlopende VINs op de lijn gezien.

Heeft vast met winstgevendheid te maken.

ik hoop dat je geen gelijk hebt. 60kw en VIN 19343. ik zou dan moeten waten op de VIN's +23000:crying:
 
Frankie de titel van deze thread is briljant.

Klagen over andere landen dan maar.
Waarom zijn de Fransen toch zo'n onvriendelijk zelfingenomen volkje terwijl een zeer belangrijk deel van hun BNP door toeristen (wij dus) in hun laatje wordt gebracht? Hoe moeilijk is het om aardig en opgewekt te doen? Waarom kunnen Italianen en Spanjaarden dat veel beter? Ziedaar althans mijn subjectieve waarneming van de laatste 25 jaar. Model S.

Ps. Dit is niet off-topic want ik noem de Model S wel degelijk in mijn post.
 
Frankie de titel van deze thread is briljant.

Klagen over andere landen dan maar.
Waarom zijn de Fransen toch zo'n onvriendelijk zelfingenomen volkje terwijl een zeer belangrijk deel van hun BNP door toeristen (wij dus) in hun laatje wordt gebracht? Hoe moeilijk is het om aardig en opgewekt te doen? Waarom kunnen Italianen en Spanjaarden dat veel beter? Ziedaar althans mijn subjectieve waarneming van de laatste 25 jaar. Model S.

Ps. Dit is niet off-topic want ik noem de Model S wel degelijk in mijn post.

:-D
 
Frankie de titel van deze thread is briljant.

Klagen over andere landen dan maar.
Waarom zijn de Fransen toch zo'n onvriendelijk zelfingenomen volkje terwijl een zeer belangrijk deel van hun BNP door toeristen (wij dus) in hun laatje wordt gebracht? Hoe moeilijk is het om aardig en opgewekt te doen? Waarom kunnen Italianen en Spanjaarden dat veel beter? Ziedaar althans mijn subjectieve waarneming van de laatste 25 jaar. Model S.

Ps. Dit is niet off-topic want ik noem de Model S wel degelijk in mijn post.
Hé Peet als ze zo onvriendelijk zijn waarom ga je er dan in Godsnaam al 25 jaar heen:confused::confused::confused:
 
Waarom zijn de Fransen toch zo'n onvriendelijk zelfingenomen volkje terwijl een zeer belangrijk deel van hun BNP door toeristen (wij dus) in hun laatje wordt gebracht?
Ik denk niet dat de Fransen veel over houden van Nederlandse toeristen met hun hele hebben en houden, inclusief de aardappelen, het toiletpapier, de melk en het "bier" (nou ja, Heineken bier noemen is er ver over, ik geef het toe), volgepropt in de caravan of de camping car, die steevast samen troepen in door Nederlanders uitgebate campings in Frankrijk... Hun BNP krijgt er nog geen oprispingetje van enkele microprocenten van, vrees ik...
 
Heineken bier noemen is er ver over, ik geef het toe

oei leysfi, dat is erover, vrees ik.:wink:


bij blindtesten van pilsbieren zal Heineken, tot spijt van wie het benijd, altijd hoog scoren !
Bovendien is een Heineken altijd een Heineken. Waar ter wereld je hem ook drinkt.
Een Stella is niet altijd en overal een Stella. (ik bedoel : de smaak is van land tot land verschillend)

Bovendien wordt Heineken door een Belg geleid. :wink:


........




(allez kom, ik schreef 'hoog scoren', er is goed en er is beter :biggrin:)


....

Is dit nu Off-topic ? Ik start nu toch geen oorlogje tussen de B's en de NL's ?

Zoals Peter schreef : "niet te serieus nemen allemaal.
wink.gif
"
 
Jeetje!!! Jij drinkt dat spul écht??? Vlug, vlug, geef me je adres, dan bel ik de spoed :wink:

beroepsmisvorming. :wink:


maar geloof mij, ik ben al op plaatsen geweest waar je met véééél plezier een Heineken drinkt.
Dat moet je ons noorderburen nageven : commercieel zijn ze top, je vind hun spullen in de kleinste hoeken, overal ter wereld.


En nu ga ik mijn laatste Extra van Westmalle drinken. (doordenkertje !)