Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vond het hier al zo rustig.

Wat rijden jullie in de tussentijd, nu we nog op onze "snelle wagen" moeten wachten?

Om af te trappen; hier een Volvo C30 1.6D.

Ik ben benieuwd of de P85 sneller van z'n plek gaat. Ik gok wel dat we het verschil gaan merken.
 
Ik rijd dagelijks in een bmw (e91) 320d touring. Fijne auto, maar lijkt meteen ouderwets na een proefrit in de MS. Daarnaast voor de hobby een TVR Tuscan (3.9 sec 0-100, dus op papier blijft dat de snelste auto hier in huis, maar door schakeltijd haal je die tijd volgens mij niet en zal de Tesla niet veel langzamer zijn). En mijn vrouw rijdt een Saab 9-3 cabrio. Bmw wordt vervangen door de MS. Die deelt de garage dus met twee merken die niet meer bestaan, laten we hopen dat Tesla dit voorbeeld niet gaat volgen (geloof ik niet hoor).

Oh ja: straks zijn ze alledrie donkerblauw :)
 
Ik ben benieuwd of de plugin Prius zijn waarde een beetje vastgehouden heeft. Ik ben bang dat de particulier er nog niet direct om zit te springen en hij zakelijk nu ook niet direct fiscaal voordelig over te nemen is.
Dat is zeker een wel een issue, maar valt uiteindelijk netto wel mee.
Van het plugin-deel van de nieuwprijs blijft niet veel meer over (zeker minder dan de helft).
Wat scheelt is dat over de uiteindelijke afschrijving (aanschaf minus verkoop) gewoon alle fiscale voordeeltjes gaan. Dus het zal me zo'n 3 a 3,5k netto kosten (net zoveel als de jaarlijkse afschrijving om mijn andere privé auto).
Bij zakelijke overname mag alleen de MIA niet, de rest wel.
 
Dat is zeker een wel een issue, maar valt uiteindelijk netto wel mee.
Van het plugin-deel van de nieuwprijs blijft niet veel meer over (zeker minder dan de helft).
Wat scheelt is dat over de uiteindelijke afschrijving (aanschaf minus verkoop) gewoon alle fiscale voordeeltjes gaan. Dus het zal me zo'n 3 a 3,5k netto kosten (net zoveel als de jaarlijkse afschrijving om mijn andere privé auto).
Bij zakelijke overname mag alleen de MIA niet, de rest wel.
Martijn, houden we het wel een beetje off topic hier?
 
Martijn, houden we het wel een beetje off topic hier?
:biggrin::biggrin::biggrin:

Unknown.jpg


Handtekeningen hier dus ook niet toegestaan
 
Dat is zeker een wel een issue, maar valt uiteindelijk netto wel mee.
Van het plugin-deel van de nieuwprijs blijft niet veel meer over (zeker minder dan de helft).
Wat scheelt is dat over de uiteindelijke afschrijving (aanschaf minus verkoop) gewoon alle fiscale voordeeltjes gaan. Dus het zal me zo'n 3 a 3,5k netto kosten (net zoveel als de jaarlijkse afschrijving om mijn andere privé auto).
Bij zakelijke overname mag alleen de MIA niet, de rest wel.
Dat is dan ongeveer hetzelfde als bij mij, alleen die komma staat verkeerd, die moet na 2 jaar toch 1 plaatsje naar rechts....