Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 15

Thread: Oplossingen voor de lange afstanden

Speedjunkie HWS's Avatar

Oplossingen voor de lange afstanden

Voorlopig is de Model S niet geschikt om in één ruk door te rijden naar een bestemming die wat verder weg ligt. Hier hebben jullie vast ook al over na gedacht. Dit is een probleem waar we bijvoorbeeld met vakanties tegenaan lopen.

Zo zullen wij met het gezin de Kerstvakantie door gaan brengen in Oostenrijk. Nou had ik zelf bedacht onderweg in Duitsland de Tesla om te wisselen voor ICE 4x4. Zondagochtend vroeg vertrekken, na een uur of 2 auto omwisselen ergens tussen de grens en Keulen. Een week later, zondag middag weer omruilen en terug naar Nederland. Wat mij nog niet gelukt is is een verhuurbedrijf vinden waar ik m'n Tesla achter kan laten en opladen voor de terugweg.
    Waarom in Duitsland huren? Meer keuze, er is hier nauwelijks een grote SUV te huren, scheelt 2 dagen huur, goedkoper, standaard winterbanden.
    Iemand van jullie suggesties of goeie contacten?
    EU P1904 P85, red, textile, 19", pano, tech, air, park, light, ETA sept-okt
    EU P2846 P85 performance, blue, tan, 21" grey, pano, tech, sound, park, light, ETA sept-okt

Member gelden's Avatar
    Vliegen? Daarvan vraag ik me ook af: is het mogelijk de auto op een vliegveld op te laden? Anders is ie in 2 weken vanzelf leeggelopen...

Model S P1332 EU Xfrank's Avatar
    Name:  range extender.jpg
Views: 103
Size:  599.3 KB
    60 kwh / red multi-coat / body color roof / 19" wheels / textile interior piano lak /tech pack / parking sensors / stand susp / pacel shelf / supercharging

Member gelden's Avatar
    Quote Originally Posted by Xfrank View Post
    Name:  range extender.jpg
Views: 103
Size:  599.3 KB
    LOL

Speedjunkie HWS's Avatar
    Quote Originally Posted by gelden View Post
    Vliegen? Daarvan vraag ik me ook af: is het mogelijk de auto op een vliegveld op te laden? Anders is ie in 2 weken vanzelf leeggelopen...
    Heb ik ook al bekeken. Vliegen naar Innsbruck en vandaar een taxi naar t Zillertal. Komt op ca. 2.000,- EUR. X5 voor 8 dagen op 700,- + brandstof. Komt ongeveer op de helft + dat ik terplekke over vervoer beschik en daarbij komt dat ik niet gek op vliegen ben omdat ik een hekel heb aan wachten.... Tja zul je denken, moet je een Tesla kopen

- - - Updated - - -

Hé Frank, heb je die ook in t blauw
    EU P2846 P85 performance, blue, tan, 21" grey, pano, tech, sound, park, light, ETA sept-okt

Member
    Huurautobedrijf in Dusseldorf uitzoeken.
    X5 daar ophalen en je Tesla bij (het binnenkort te openen) Tesla service centre in Dusseldorf stallen.
    Ordered: 85 (nonP), pearl, 19", grey, lacewood, full option excl. child-seats (EU-P1435, expected sep-oct)

Speedjunkie HWS's Avatar
    Quote Originally Posted by Martijn S View Post
    Huurautobedrijf in Dusseldorf uitzoeken.
    X5 daar ophalen en je Tesla bij (het binnenkort te openen) Tesla service centre in Dusseldorf stallen.
    Stond ook op m'n ideeën lijstje. Huurbedrijf in Düsseldorf al telefonisch contact mee gehad, maar ze hadden geen stroom.... Vroeg me inderdaad al af of er een Tesla dealer in de buurt zou zitten. Heb je toevallig een adres?
    als ze tegen die tijd een battery swap netwerk hebben opgezet zijn we ook gered maar dat zal nog wel ff duren denk ik.

Member
    Nee, adres is (mij nog) onbekend.
    Zal tzt wel hier Dusseldorf | Tesla Motors verschijnen.
    Ik zou ff Tesla bellen/mailen waar en wanneer die open gaat.
    Ordered: 85 (nonP), pearl, 19", grey, lacewood, full option excl. child-seats (EU-P1435, expected sep-oct)

Junior Member
    Koop een BMW i3, daar krijg je de X5 enkele weken bij om mee naar Beieren te rijden...

Ik zoek intussen wel een laadstationnetje voor m'n S

Speedjunkie HWS's Avatar
    Quote Originally Posted by mik View Post
    Koop een BMW i3, daar krijg je de X5 enkele weken bij om mee naar Beieren te rijden...

Ik zoek intussen wel een laadstationnetje voor m'n S
    Met de i3 haal ik de Duitse grens niet eens...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)