Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke organisaties hebben we gevraagd of we kunnen laden?

This site may earn commission on affiliate links.
Welke organisaties hebben we gevraagd of we er kunnen laden?

Hier ook maar een apart draadje van gemaakt.
Schrijf hier wie je hebt gemailed/faxen/wapped/whatzed en welke reactie je kreeg.
Ik heb Movieworld Germany gemailed, antwoord: nee, hier kun je niet laden.
 
Last edited:
En whoppa: Welcome to Google Docs
EU Charging at public venues

Ik hou het in het engels, zodat onze EU vrienden er allemaal mee weg kunnen.
Het is een eerste aanzet, elke feedback is welkom

- - - Updated - - -

Ok :biggrin:

- - - Updated - - -

En whoppa: Welcome to Google Docs
EU Charging at public venues

Ik hou het in het engels, zodat onze EU vrienden er allemaal mee weg kunnen.
Het is een eerste aanzet, elke feedback is welkom

- - - Updated - - -


Ok :biggrin:

Oh, fijn: als je de google url shortner gebruikt krijg je er direct mooie analytics bij: http://goo.gl/#analytics/goo.gl/zRglf/all_time
 
En whoppa: Welcome to Google Docs
EU Charging at public venues

Ik hou het in het engels, zodat onze EU vrienden er allemaal mee weg kunnen.
Het is een eerste aanzet, elke feedback is welkom

Oh, fijn: als je de google url shortner gebruikt krijg je er direct mooie analytics bij: http://goo.gl/#analytics/goo.gl/zRglf/all_time

Heb mijn sheet weggehaald, in de van jou stond al meer data.
Maar dan moet je wel de analytics publiceren he :wink:
 
Denk dat we allemaal ff booking.com moeten vragen want zonder aantallen zullen ze niks doen...

Antwoord van Booking:
Beste Jeroen ______,

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met Booking.com.

Helaas hebben wij de door u genoemde optie niet in ons system.

Wij danken u voor uw feedack en zullen dit doorsturen naar de betreffende afdeling die hierover gaat.

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Nogmaals bedankt dat u contact heeft opgenomen met Booking.com. Wij hopen dat wij uw keuze blijven voor uw toekomstige online reserveringen.

Met vriendelijke groet,



--
Jeroen Muus
Booking.com Customer Service Team

Booking.comhttp://www.booking.com

Url van klantenservice formulier: Booking.com: Klantenservice. Reserveer nu uw hotel!
 
Denk dat we allemaal ff booking.com moeten vragen want zonder aantallen zullen ze niks doen.../QUOTE]

Heb ze zojuist onderstaand mailtje gestuurd.

Over enkele maanden ontvang ik mijn Tesla Model S volledig elektrische auto.
Voor het plannen van reizen en overnachtingen zoek ik hotels met de mogelijkheid om mijn elektrische auto op te laden.
Op Booking.com mis ik de faciliteit 'Laden elektrische auto'.
Is het mogelijk dat u dit t.z.t. toevoegt aan de site?
Het zal u duidelijk zijn dat hotels die elektrisch laden als mogelijkheid aanbieden kunnen rekenen op meer boekingen.
Hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Wim S.


 
Heb mijn sheet weggehaald, in de van jou stond al meer data.
Maar dan moet je wel de analytics publiceren he :wink:
Ah, ok de analytics zitten blijkbaar gelinked aan mijn account, en geen share optie dat ik kan vinden.
Dus toch al 23 clicks, 1 uit France.
Capture.PNG
 
Zojuist nog een mail naar Eindhoven Airport gestuurd:

Geachte Heer/Mevrouw,

Voor mijn werk, maar ook prive vlieg ik steeds vaker vanaf Eindhoven Airport omdat ik dit eigenlijk een fijner vliegveld vind dan Schiphol, de tijd tussen aankomen en in het vliegtuig zitten is een stuk korter!

Later dit jaar ga ik mijn elektrische auto, de Tesla Model S geleverd krijgen en ga dan vanaf dat moment graag maximaal gebruik maken van mijn elektrische auto.

Voor mij is de rit naar Eindhoven en terug (Middelburg) een rit van 300km. Hoewel dit niet zo'n probleem moet zijn voor de Tesla Model S is het altijd wel zo fijn om de auto aan een stopcontact te kunnen zetten wanneer deze voor meedere dagen niet wordt gebruikt, zoals op een vliegveld.

Nu heeft de Tesla Model S een grotere accu, maar er zijn ook elektrische auto's zoals de Nissan Leaf en de Renault ZOE die tot 150 kilometer kunnen rijden op een enkele lading. Voor eigenaren van deze auto's is het ook erg fijn als zij zouden kunnen laden op lang parkeren.

Graag zou ik van u vernemen of er plannen zijn om meerdere laadpalen op P3 danwel P4 te installeren op Eindhoven Airport. Snelle laders hoeven dit zeker niet te zijn, 10 of 13 Amperé is al meer dan voldoende voor een auto die er meerdere dagen staat.

Ik ben eigen ondernemer en heb bij onze locaties in Amsterdam en Middelburg inmiddels ook al laadpalen laten plaatsen, mocht u dus meer informatie willen, schroom niet om contact op te nemen! Ik verkoop geen laadpalen, maar weet er inmiddels wel veel vanaf.

Een leuk detail is trouwens dat de showroom van Tesla Motors zich in Eindhoven bevindt, u kunt daar altijd eens langs gaan voor een proefrit, laat u verbazen! Eindhoven | Tesla Store Locations | Tesla Motors

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Wido den Hollander

Tel.: 0118-700212

Ik ben benieuwd!

Een 10A enkel-fase laadpaal zou al meer dan voldoende zijn. Zelfs een 85kWh Model S zit dan nog in 48 uur vol.

Zet 15 van die palen neer, dan heb je voldoende aan 3x50A, wat natuurlijk een grapje is voor een vliegveld.

Op Schiphol kan je trouwens wel laden: Schiphol - Elektrisch laden

Alleen is die Valet Parking véél te duur, ook Schiphol zou laadpalen op P3 moeten installeren, maar ik kan geen contact adres vinden.
 
Last edited:
Schiphol zou laadpalen op P3 moeten installeren, maar ik kan geen contact adres vinden.
Ik denk dat je hier moet zijn:
-mail: [email protected]
Telefoon: 0900 041 9000

3x50A, wat natuurlijk een grapje is voor een vliegveld.
Sterker nog. Op schiphol zijn al vele superchargers. Het viel mij van de week op dat er vliegtuigen staan te laden aan een station waarop 90 kVA vermeld staat (bedacht mij te laat om een foto te maken).
OK, beetje ouderwets vermogen, wij krijgen natuurlijk 120 kVA (=kW, wat ik Wido natuurlijk niet hoef te vertellen :wink:)
 
Ik denk dat je hier moet zijn:
-mail: [email protected]
Telefoon: 0900 041 9000[/QUPTE]Ah, bedankt! Zojuist deze mail aan ze gestuurd:

Geachte Heer/Mevrouw,

Met enige regelmaat vlieg ik vanaf Schiphol naar diverse internationale bestemmingen.

Vaak ga ik met de auto en parkeer ik op P3 lang parkeren.

Binnen 3 maanden zal ik een volledig elektrische auto gaan rijden, een Tesla Model S om precies te zijn. Vanuit mijn huis (Zeeland) is het 200km naar Schiphol, helaas te veel om heen en weer mee te rijden, zeker als de auto voor een langere periode op Schiphol staat.

Dit geld niet alleen voor de Tesla Model S, maar ook voor andere elektrische auto's zoals de Nissan Leaf en de Renault ZOE.

Het zou daarom voor mij, maar ook andere eigenaren van elektrische auto's fijn zijn om de auto te kunnen opladen terwijl deze op P3 geparkeerd staat.

Snelle laders zijn helemaal niet nodig, de auto staat toch vaker voor enkele dagen danwel weken op het parkeerterrein waardoor er voldoende tijd is om deze op te laden.

Mijn vraag aan u: Zijn er plannen om het opladen van elektrische auto's op Schiphol P3 mogelijk te maken?

Ik ben op de hoogte van de laadmogelijkheden bij de Valet parking, maar dat is echter een nogal dure aangelegenheid wanneer de auto voor bijvoorbeeld twee weken daar staat.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Wido den Hollander

Tel.: 0118-700212


Sterker nog. Op schiphol zijn al vele superchargers. Het viel mij van de week op dat er vliegtuigen staan te laden aan een station waarop 90 kVA vermeld staat (bedacht mij te laat om een foto te maken).
OK, beetje ouderwets vermogen, wij krijgen natuurlijk 120 kVA (=kW, wat ik Wido natuurlijk niet hoef te vertellen :wink:)
kVA staat niet gelijk aan kW om even lekker in de mieren-n**k-modus te gaan. Ligt aan je powerfactor die eigenlijk nooit exact 1 is ;)

Maar op P3 moet Schiphol zonder problemen een paaltje of 30 neer kunnen zetten. Trek er 3x128A naar toe en ze hebben voor 50.000 euro 30 laadpalen staan. Desnoods allemaal Lolo's op 10A, dat is meer dan prima.

Vraag aan elke berijder een fee van 10 euro bovenop de kWh's om het zo nog wat rendabeler te maken.
 
Ik heb antwoord van Comfort Parking (wat ik aan zag voor P3):

Geachte Wido den Hollander,

Uit uw email begrijp ik dat u er vanuit gaat dat wij van Schiphol lang parkeren zijn dit is niet helemaal juist.
Comfort Parking is ook een parkeer aanbieder op Schiphol die de mogelijkheid biedt om kort en lang te pareren voor een scherp tarief.
Bij ons kunt u ervoor kiezen om gebruik te maken van 3 verschillende services deze kunt u vinden op Comfortparking | Schiphol Parkeren.
Comfort Parking staat volledig achter het elektrisch rijden en heeft ervoor gekozen om voor deze groep reizigers het opladen van de auto geheel kosteloos aan te bieden. Onze overdekte parkeer garage bevind zich op slecht 4min van de vertrekhal.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Indien u nog vragen heeft dan verneem ik dat uiteraard graag van u.

Met vriendelijke groet,

K. Boukhidous

Comfort Parking

Beech Avenue 54-80
1119 PW Schiphol-Rijk
E [email protected]
T 0900 041 9000
Comfortparking | Schiphol Parkeren

Even een belletje van te voren en je kan je S daar dus veilig aan de stekker laten staan. Super!
 
Ik heb antwoord van Comfort Parking (wat ik aan zag voor P3):
Even een belletje van te voren en je kan je S daar dus veilig aan de stekker laten staan. Super!
Ik googlede maar wat. Maar inderdaad mooi dit resultaat.
€ 20,- + € 5,- per dag en je S staat er lekker warmpjes bij
(shuttle parking dus. No way dat ik valet parking zou kiezen met een S, zouden die gasten wel willen)