Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat gaat er in het gat achterin de frunk komen?

This site may earn commission on affiliate links.
De ruimte voor een metal air zou volgens mij toch wel te klein zijn ? Denk niet dat dit een optie is.
AWD zou eerder mogelijk zijn, tis maar afwachten.
Het zou wel passen als ze de techniek helemaal onder controle hebben.


Ik ken ook de details van zo'n metal air batterij niet, maar die zou wel een veel hoger vermogen / kg moeten hebben.
Zie de post van cb3200 in deze thread: http://www.teslamotorsclub.com/show...on-to-a-Metal-Air-Hybrid-Battery-Announcement
Het lijkt mij toch echt zeer onlogisch, want bij Model X is dat gat er niet vanwege de voorste motor. Dat gat lijkt me er gewoon te zijn "omdat het kan".

PS widodh, welke keuze heb jij uiteindelijk gemaakt ? een P of geen P ?
P85 met 21", alles er op en der aan.
 
ik voel me niet echt gelukkig bij het batterij wissel systeem.
ik kan best geloven dat je die binnen de 5 min. kan wisselen, maar hoe gaat het er in de praktijk aan toe?
en wat gaat zo een wisselstation wel kosten?
kan zo een station werken zonder personeel?
hoeveel volle batterijen moeten ze in stock hebben van 60 en 85 kwh?
(het moet allemaal in de prijs van de auto worden verrekend.)

als er 5 ms-sen staan aan te schuiven ben je even goed 25 min kwijt. (en je kan ondertussen niet gaan eten, zoals tijdens het laden)
het zal morgen een sterke demo moeten zijn met straffe argumenten om mij te overtuigen.
 
ik voel me niet echt gelukkig bij het batterij wissel systeem.
ik kan best geloven dat je die binnen de 5 min. kan wisselen, maar hoe gaat het er in de praktijk aan toe?
en wat gaat zo een wisselstation wel kosten?
kan zo een station werken zonder personeel?
hoeveel volle batterijen moeten ze in stock hebben van 60 en 85 kwh?
(het moet allemaal in de prijs van de auto worden verrekend.)

als er 5 ms-sen staan aan te schuiven ben je even goed 25 min kwijt. (en je kan ondertussen niet gaan eten, zoals tijdens het laden)
het zal morgen een sterke demo moeten zijn met straffe argumenten om mij te overtuigen.
Je gaat je 60 of 85 kWh batterijen niet kunnen inruilen. Volgens mij komt er gewoon een extra swappable batterij in de frunk. Maar vrijdag hebben we daar zekerheid over. Ik ben in elk geval positief over het idee.
 
Aan de filmpjes uit het verleden te zien gaat toch het hele battery pack vervangen worden.
In de frunk is ook geen plaats voor een battery met een redelijke range.
Het lijkt me toch heel onwaarschijnlijk dat men het batterypack gaat vervangen en wel om volgende redenen:
- De Lithium Ion batterij leent zich uitstekend tot opladen
- Die vervang je volgens mij niet zomaar in 5 minuten
- Het ging oorspronkelijk over een Right under your nose Announcement

Volgens mij komt er een mogelijkheid om een Metal Air batterij in de frunk te plaatsen. De energiedensiteit van zo'n batterij ligt hoger dan die van Lithium Ion. En aangezien je een volledige persoon kwijt kan in de frunk, moet dat voor een extra batterij ook wel lukken.

Ik vrees wel dat de rijkwaliteiten wat gaan veranderen als je zo'n batterij in je frunk hebt liggen. Zoveel gewicht voor en op de vooras gaat wat onderstuur geven.
 
Je gaat je 60 of 85 kWh batterijen niet kunnen inruilen. Volgens mij komt er gewoon een extra swappable batterij in de frunk. Maar vrijdag hebben we daar zekerheid over. Ik ben in elk geval positief over het idee.
Een batterij in de frunk zou pas een slecht idee zijn. Dat zou de gewichtsverdeling tussen voor en achteras volledig verstoren, het zwaartepunt hoger leggen. Allemaal dingen die het weg gedrag negatief beïnvloeden.
 
Ik moet heel eerlijk zeggen, en dat met mijn beperkte technische kennis, dat ik uitsluitend voordelen zie;
1) het blijkt technisch al voorbereid te zijn in alle geleverde en toekomstige Model S-en, dat beloofd voor de nabije toekomst wellicht nog meer innovatieve verbeteringen;
2) als het in de Frunk komt betekent het een uitbreiding van aantal Kwh (60 of 85) dus een langer range, voor sommige gebruikers en voor 'piekmomenten' een mooi alternatief verder op één lading te rijden;
3) als het eenvoudig swappable is maak ik mij geen zorgen meer - deed ik al niet ernstig - over eventueel capaciteitsverlies van de batterij onder de auto. Je gaat naar een swap station en krijgt er een 'nieuwe' batterij onder, neem daarbij aan in de premium service die Tesla biedt o.a. met loaners dat het geen oude batterij zal zijn maar een nieuwe of nagenoeg nieuwe.
Kortom ik ben ontzettend positief over dit nieuws, dat nog wel officieel bevestigd moet worden, en naar de details.