Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium & Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Where would you like them, or where you think are good places
My options in belgium

AC Restaurants Arlon (E411 - E25 Luxemburg - Brussel ) - Vyaggio
E411 - E25 Luxemburg-Brussel
6780 Messancy

Wijnegem shopping center
Turnhoutsebaan 5 2110 Wijnegem

Op een locatie zoals het " Wijnegem shopping center" vindt ikzelf geen goed idee. op zulke locaties mag je er zeker van zijn dat de chargers voor uren aan een stuk bezet staan door mensen die rustig gaan winkelen. Met alle frustraties tot gevolg...
Op een locatie langs de snelwegen, waar je enkel een hapje kan eten of drinken, en dan weer weg, lijkt me een veel beter idee.
 
wat heb je hier nu nog aan?? Iedereen wil zijn eigen supercharger voor zijn deur blijkbaar:confused:
Ja, voor mijn deur zou fantastisch zijn :) maar zonder gekheid: in Nederland zouden denk ik plaatsen op doorgaande routes handig zijn: ergens tussen Breda/Rotterdam/Den Haag/Amsterdam, ergens tussen Maastricht/Eindhoven/Utrecht/Amsterdam en ook de route Maastricht/Venlo/Nijmegen/Arnhem/Apeldoorn/Zwolle/Groningen en als laatste Breda/Utrecht/Almere/Emmeloord/Heerenveen/Leeuwarden.

indien goed geplaatst kun je dan ook de oost/west routes op de A15 en A12 meepakken.

In totaal kun je dan met 4 a 5 superchargers al heel effectief zijn.
 
misschien gewoon waar get amped doorging!

opde parking van Crowne Plaza Antwerpen


- - - Updated - - -

Ja, voor mijn deur zou fantastisch zijn :) maar zonder gekheid: in Nederland zouden denk ik plaatsen op doorgaande routes handig zijn: ergens tussen Breda/Rotterdam/Den Haag/Amsterdam, ergens tussen Maastricht/Eindhoven/Utrecht/Amsterdam en ook de route Maastricht/Venlo/Nijmegen/Arnhem/Apeldoorn/Zwolle/Groningen en als laatste Breda/Utrecht/Almere/Emmeloord/Heerenveen/Leeuwarden.

indien goed geplaatst kun je dan ook de oost/west routes op de A15 en A12 meepakken.

In totaal kun je dan met 4 a 5 superchargers al heel effectief zijn.

misschien bij deze plekken AC Restaurants - Vyaggio
 
wat heb je hier nu nog aan?? Iedereen wil zijn eigen supercharger voor zijn deur blijkbaar:confused:

Google Translate

Actually, if everyone wanted a SuperCharger at your door then that would be an ideal location. The idea of putting desired locations on the map is to get a group consensus on where would the "best" locations would be. There are lots of good comments why people think the marker they placed is a good location. If the marker is next to a different persons' marker then the location increases in value. Consensus voting of where locations should be. There are 2 markers between Maastricht and Liege close together. This area is better then other areas with 1 marker. Ideally Tesla would ask for something like five places you would like to see a SuperCharger when you make your deposit. And with enough customers they could come up with fantastic locations based on the a location next to the most frequently customer selected locations. Original thread for Suggested Supercharger Locations
 
Frank, ik denk dat je vrees onterecht is. Zo graag ga ik nu ook weer niet shoppen :biggrin: Nee, alle gekheid op een stokje, de mensen die een supercharger gebruiken zijn meestal op doorreis en zoeken enkel iets om de tijd te doden tijdens het laden. En enkel superchargers bij fast-foodrestaurants zie ik niet zitten.
Mensen die specifiek naar Wijnegem komen om een hele dag te shoppen wonen toch geen 200km ver opdat ze moeten laden om terug thuis te geraken? En mocht dit toch zo zijn (de stroom is nu eenmaal gratis) dan mag je inderdaad de beleefdheid verwachten dat ze na het laden de plaats vrijmaken voor een andere.

Hieronder de post die ik eergisteren zette bij de andere charging-thread.
Wat betreft de snelladers stelde ik vast dat in België verschillende goed gelegen shoppingcentra langs snelwegen door één firma worden beheerd. (Wijnegem Shopping, Basilix Brussel, K in Kortrijk, Eupen Trade Center, Jumet Retail Park tegen Charleroi)
Het zou mooi zijn als Tesla met Shopping Center Management Services een overeenkomst zou kunnen sluiten. Dan is ineens 70% van België bedekt.

PS: enkel op de E411 richting Luxemburg (en door velen genomen op weg naar Zuid-Frankrijk) hebben ze geen locatie
 
SuperCharger op de E40, aan de kruising van de E314 & E40 in Leuven richting Luik (Texaco, Ibis Hotel & Restaurant).
mensen die in de andere richting rijden kunnen daar ook over de snelweg naar de andere kant via een binnenweg.
+1
Hoewel ik het gevoel heb dat het voor ons beiden dichtbij is.
Maar het is wel een knooppunt waar heel wat lange-afstandsrijders langskomen
 
Zoals ik het begrijp zou je in België op de hoofd-assen en tussen de steden een paar Superchargers kunnen hebben.
E17 Antwerpen-Gent aan de tankstations van Total
E17 Gent-Kortrijk aan de tankstations van Total
E19 Antwerpen-Brussel aan de tankstations van Total
E313 Antwerpen-Hasselt aan de tankstations van Total
Ik denk dan ook aan onze noorderburen die deze routes zullen gebruiken op weg naar de route-du-soleil.

Total is hier zowiezo ook al mee bezig: http://www.total.be/nl/stations/brandstoffen/plug-to-drive.html
Tenzij het voor hen dan echt een belangenconflict wordt.
De vraag is natuurlijk ook als ze die om de 200km willen spreiden, dan komt er in België misschien maar 1 of 2, maar hoe ze dan de locatie zullen kiezen...?
Of ze doen het alzo:
1 op de grens van NL A16 (Breda)-BE E19 (A'pen)
1 op de grens FR A22 (Lille) - BE E17 (Kortrijk)
1 op de grens NL A2 (Maastricht) - BE E42(Liège)
1 op de grens LUX A3 - FR A31 (Thionville)
Eens in FR leggen ze dan om de ~200km een SC.
 
Zoals ik het begrijp zou je in België op de hoofd-assen en tussen de steden een paar Superchargers kunnen hebben.
E17 Antwerpen-Gent aan de tankstations van Total
E17 Gent-Kortrijk aan de tankstations van Total
E19 Antwerpen-Brussel aan de tankstations van Total
E313 Antwerpen-Hasselt aan de tankstations van Total
Ik denk dan ook aan onze noorderburen die deze routes zullen gebruiken op weg naar de route-du-soleil.

Total is hier zowiezo ook al mee bezig: http://www.total.be/nl/stations/brandstoffen/plug-to-drive.html
Tenzij het voor hen dan echt een belangenconflict wordt.
De vraag is natuurlijk ook als ze die om de 200km willen spreiden, dan komt er in België misschien maar 1 of 2, maar hoe ze dan de locatie zullen kiezen...?
Of ze doen het alzo:
1 op de grens van NL A16 (Breda)-BE E19 (A'pen)
1 op de grens FR A22 (Lille) - BE E17 (Kortrijk)
1 op de grens NL A2 (Maastricht) - BE E42(Liège)
1 op de grens LUX A3 - FR A31 (Thionville)
Eens in FR leggen ze dan om de ~200km een SC.
Zeker! Als Nederlander kan ik dat alleen maar toejuichen. Moet ik over een paar jaar wel een vignet kopen, maar dan kan ik wél Superchargen!
 
Tesla zou kunnen volstaan met slechts een in de buurt van Arnhem want dan valt heel nederland in een straal van 200 km
kaartje 1.JPG


Mijn voorkeur is toch echt in buurt van Utrecht bijvoorbeeld bij de starbucks bij de Meern
Kaartje 2.JPG
 
Als ik het goed begreep komt het servicecenter in Antwerpen op het Eilandje aan de Londenbrug
Dat zou ook een mooie locatie zijn voor een Supercharger!
Midden tussen musea, restaurants, cafes en mooi om wandelen!
Daar het heel dicht bij oud industriegebied is, denk ik wel dat er stroom genoeg is!