Page 389 of 389 FirstFirst ... 289339379385386387388389
Results 3,881 to 3,887 of 3887

Thread: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure

Member
    Quote Originally Posted by LastNLSig View Post
    Voor die laatste optie gaat zoals nu de planning is een Keba mee in de auto.
    Dit is wat ik meeneem op een rit naar het onbekende:
    Zelfgebouwd draagbaar laadstation op basis van Open EVSE met 3f 32A stekker en alle mogelijke koppelstukken. Laat toe te laden tot 32A.

Name:  DSC_0447_(1024_x_768).jpg
Views: 153
Size:  131.7 KB

Driving Model-S #19910 S-19910's Avatar
    Quote Originally Posted by fivari View Post
    Zelfgebouwd draagbaar laadstation op basis van Open EVSE met 3f 32A stekker en alle mogelijke koppelstukken. Laat toe te laden tot 32A.
    heel mooi.

ik heb toch gekozen voor een vaste kabel (type2)
    Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure - Page 212

(opmerking bij de oude post : het laden op 3*220 lukt enkel monofazig)
    Vintage Model-S : Dophin-Grey, P85, with Parcel-shelf delivered nov 2013 : 90.000km and counting

E-rally 2015 - Een toertocht voor volledig elektrisch aangedreven voertuigen.

Junior Member
    Heb deze configuratie besteld en inmiddels in gebruik. Initieel was dit de oplossing om de Renault Zoe te kunnen laden met de Rode stekker, maar de andere verloopstekkers zijn er ook bij. Dit is dus voor mij ook goed bruikbaar voor mijn Tesla als we in het buitenland zijn.
    Het is dus een mobiel laadstation tot max 32A . Er is ook een oplossing voor wie het neuter probleem heeft. Voor mij is het in ieder geval een goede oplossing voor de meeste situaties.

Member LastNLSig's Avatar
    Quote Originally Posted by Fred85D View Post
    Ik heb er geen ervaringen mee, weet wel dat er 230V haspels zijn die forum leden gebruiken. Ik zag deze eens voorbij komen: Vetec verlengkabel 10 meter
    Ga niet meerdere aan elkaar koppelen om toch net dichterbij te kunnen komen...

Ik maak wel de opmerking dat als je zelf dingen in elkaar schroeft (verloop) je een risico neemt als de boel affikt. Er zal zeker gekeken worden hoe de boel aangesloten was (indien het mis is gegaan) en schat in dat de verzekering niet uitkeert (als ze er onderuit kunnen, en dat willen ze graag).
    Wees dus verstandig en ga aan de zekere kant zitten.
    Dank voor de waarschuwing. Maar met diploma UT Electrotechniek op zak zou een paar verloopstukjes in elkaar zetten toch wel moeten lukken. (hoewel ik meer verstand heb van <1mA geleiders; we maken zelf contactpunten van 3000x240 nm)

2x 10m 3fase 4mm2 of 6mm2 verlengkabels aan elkaar koppelen zou niet zo spannend moeten zijn. Op wellicht een beetje extra verlies in de extra koppeling na is het niet veel anders dan 1x20m kabel.

- - - Updated - - -

Quote Originally Posted by tonvanboven View Post
    De werkwijze van LastNLSig is juist veiliger doordat je een dikkere kabel neemt. Een verloop van 32A naar 16A CEE en daar dan 25m verlengkabel 2,5mm2 naar je UMC is in principe onveilig vanwege de kortsluitstroom. 4mm2 zou kunnen mits de totale lengte niet lang is dan 25m. Waar haal je die 10m verlengkabels vandaan?
    Er zijn natuurlijk de standaard suppliers van electro componenten, maar op internet lijk ik de beste deals tegen te komen bij groothandels voor de bouw en ook in de theater/toneel/stage wereld blijkt veelvuldig van zwaardere verlengkabels gebruikt gemaakt te worden.
    In ieder geval lijkt kopen goedkoper dan zelf in elkaar zetten (het verlengsnoer, de verloopjes zal wel op DIY neerkomen).

- - - Updated - - -

Dirk lijkt een nog betere oplossing te hebben. Dus waarschijnlijk ben ik geholpen.

Denk overigens dat het antwoord op mijn originele vraag is: 4mm2 tot 25m kan, maar pak liever 6mm2.

Member DimiVdb's Avatar
    Bij de koppelstukken van rood (driefasig) naar blauw (enkelfasig), koppel je dan twee van de fasedraden van de rode stekker gewoon niet door?

Name:  DSC_0447_(1024_x_768).jpg
Views: 153
Size:  131.7 KB
    Model S 85KWh | Blue | Black Nappa Leather Seats | Air suspension | Parc Sensors | Tech Package | 21" Silver Turbines | Duo Charger
    Ordered 15th of August 2014 | Building 19th of October 2014 | In transit 29th of October 2014 | T-day 30th of December 2014

Member
    Quote Originally Posted by DimiVdb View Post
    Bij de koppelstukken van rood (driefasig) naar blauw (enkelfasig), koppel je dan twee van de fasedraden van de rode stekker gewoon niet door?
    Inderdaad. Aarde, N en L1 worden doorverbonden, L2 en L3 niet. Ik gebruik trouwens maar een drie aderige kabel.
    Voor de rest is het belangrijk de kabeleinden van een krimphuls te voorzien. De eerlijkheid gebiedt me dat ik die blauwe overgangskabels nog niet heb gebruikt, de schuko die op een gelijkaardige manier wordt doorverbonden, gebruikte ik al regelmatig, de 16A 3f ook.

Member DimiVdb's Avatar
    Ok, ik heb zelf het blauwe koppelstuk voor de UMC maar had afgelopen week op een markt gezien dat er ook nog iets bestaat als een kleinere versie van dat stopcontact die ik nu op jouw foto ook terug zie komen.

Als ik mezelf nog een koppelstuk maak met zo'n kleine blauwe, dan ben ik even goed voorzien als jij.

Inderdaad. Aarde, N en L1 worden doorverbonden, L2 en L3 niet. Ik gebruik trouwens maar een drie aderige kabel.
    Voor de rest is het belangrijk de kabeleinden van een krimphuls te voorzien. De eerlijkheid gebiedt me dat ik die blauwe overgangskabels nog niet heb gebruikt, de schuko die op een gelijkaardige manier wordt doorverbonden, gebruikte ik al regelmatig, de 16A 3f ook.
    Model S 85KWh | Blue | Black Nappa Leather Seats | Air suspension | Parc Sensors | Tech Package | 21" Silver Turbines | Duo Charger
    Ordered 15th of August 2014 | Building 19th of October 2014 | In transit 29th of October 2014 | T-day 30th of December 2014

Page 389 of 389 FirstFirst ... 289339379385386387388389

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)