Page 346 of 346 FirstFirst ... 246296336342343344345346
Results 3,451 to 3,458 of 3458

Thread: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure

Junior Member Mark Munne's Avatar
    Sint-Job-In-'T-Goor, Antwerpen, Belgium, Belgium
    Beste slimme heren van het forum, ik heb sinds gisteren een probleem met mijn EV-Box. Bij het aansluiten loopt de amperage op naar 10/11 amps, dan hoor ik een klik in de box en valt de amperage terug naar 0. Dat herhaalt zich een paar keer om er vervolgens helemaal mee te stoppen. De auto laadt dan niet op.

Wat heb ik al geprobeerd:
    Andere kabel
    Ontkoppelen, auto even aan/uit, opnieuw aansluiten
    Zachte en harde reset van de EV-Box back office
    Zekering van de EV-Box in de meterkast even aan/uit

Niets heeft tot nu toe geholpen. Auto hangt nu aan de mobile charger van Tesla, maar dat gaat wat langzaam... Heeft iemand hier een suggestie?

Alvast bedankt!
    P85+ Black, Grey Leather, Piano Black, 21" silver (with alligators and summer tires), Tech Package, Sound Studio, Twin Chargers. Other cars: BMW 325D Convertible (Wife's car), Peugeot 205 Rallye (rally car)

René de Vries redevries's Avatar
    Quote Originally Posted by Mark Munne View Post
    Beste slimme heren van het forum, ik heb sinds gisteren een probleem met mijn EV-Box. Bij het aansluiten loopt de amperage op naar 10/11 amps, dan hoor ik een klik in de box en valt de amperage terug naar 0. Dat herhaalt zich een paar keer om er vervolgens helemaal mee te stoppen. De auto laadt dan niet op.

Wat heb ik al geprobeerd:
    Andere kabel
    Ontkoppelen, auto even aan/uit, opnieuw aansluiten
    Zachte en harde reset van de EV-Box back office
    Zekering van de EV-Box in de meterkast even aan/uit

Niets heeft tot nu toe geholpen. Auto hangt nu aan de mobile charger van Tesla, maar dat gaat wat langzaam... Heeft iemand hier een suggestie?

Alvast bedankt!
    Ik zou daar de helpdesk van ev box voor bellen, die kunnen op afstand zien wat er mis gaat.
    S85 | silver | black leather | 19" | pano | tech | sound | air | parking | alarm | shelf | Modesta BC-05 coated
    Reserved: 25 apr 2011 | Delivered: 15 nov 2013 (935 days!) | VIN: 22791 | RN048895 | *-SNN-**

Junior Member
    Zou eens de auto op max 9 ampère kunnen zetten. Kijken of ie t dan wel blijft doen.

Junior Member Mark Munne's Avatar
    Sint-Job-In-'T-Goor, Antwerpen, Belgium, Belgium
    Quote Originally Posted by ERvee View Post
    Zou eens de auto op max 9 ampère kunnen zetten. Kijken of ie t dan wel blijft doen.
    Geprobeerd, zelfde effect. Morgen inderdaad maar even met de ev box helpdesk bellen...
    P85+ Black, Grey Leather, Piano Black, 21" silver (with alligators and summer tires), Tech Package, Sound Studio, Twin Chargers. Other cars: BMW 325D Convertible (Wife's car), Peugeot 205 Rallye (rally car)

Junior Member
    Damm. Balen. Succes.

Member
    Vraag speciaal gericht aan lotgenoten die ook met een verouderd 3x230V net zitten, en die een transfo naar 3x400V hebben geïnstalleerd: wat is de karakteristiek van de automaat van jullie installatie, en bij welke netbeheerder zitten jullie?

Ik heb moeilijkheden om dat te achterhalen (Teco automaat van Eandis, maar zonder type aanduiding of wat dan ook), en bij Eandis weten ze het ook niet zo goed. De mensen van The Plugin Company zijn langs gekomen en hebben zich er niet te veel vragen bijgesteld, maar mijn "reguliere" electrieker zegt dat ik in staat ben om de hele straat plat te trekken met de piekstromen bij opstart van de transfo. quid? Mijn installatie is reeds verzwaard naar 80A, maar dat geeft denk ik geen garantie op een betere automaat (C/D type).

Is er iemand die de weg van de Transfo setup niet genomen heeft, maar daarentegen er wel is in geslaagd om een 3x400V te krijgen, of te betalen, naar de verdeelcabine in de straat?

Driving Model-S #19910 S-19910's Avatar
    Quote Originally Posted by billytcherno View Post
    mijn "reguliere" electrieker zegt dat ik in staat ben om de hele straat plat te trekken met de piekstromen bij opstart van de transfo. automaat (C/D type).

Is er iemand die de weg van de Transfo setup niet genomen heeft, maar daarentegen er wel is in geslaagd om een 3x400V te krijgen, of te betalen, naar de verdeelcabine in de straat?

uw reguliere electrieker moet geen paniek zaaien.
    je zal zeker een hoge rush-in stroom hebben, dus absoluut een D-curve kiezen.
    Maar als het licht in de straat uitgaat; dan zal dat een andere oorzaak hebben. (stroom == op, bvb)

Uiteraard is de betere oplossing 3*400V (de transfo kost veel geld, zowel in aankoop als in gebruik), maar dat moet je met Eandis/Infrax nakijken.

Member
    Quote Originally Posted by S-19910 View Post
    uw reguliere electrieker moet geen paniek zaaien.
    je zal zeker een hoge rush-in stroom hebben, dus absoluut een D-curve kiezen.
    Maar als het licht in de straat uitgaat; dan zal dat een andere oorzaak hebben. (stroom == op, bvb)

Uiteraard is de betere oplossing 3*400V (de transfo kost veel geld, zowel in aankoop als in gebruik), maar dat moet je met Eandis/Infrax nakijken.
    Ik meen begrepen te hebben dat het Eandis is die kiest welke karakteristiek de automaat heeft, en dat ze dan doen in functie van de toestand van het lokale net. En daar vrees ik er een beetje voor, e.g. net sowieso al overbelast/verouderd/niet gemaakt voor laadstations.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)