Page 251 of 268 FirstFirst ... 151201241247248249250251252253254255261 ... LastLast
Results 2,501 to 2,510 of 2675

Thread: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure

Speedjunkie HWS's Avatar
    Op kantoor heb ik 32A laadstations hangen. Ik heb m meestal in de Tesla ergens tussen de 12A-16A staan. Soms duurt het erg lang voordat auto en laadstation gereed zijn om het amperage op te schroeven naar 26A. Het is me al een paar keer opgevallen dat als ik het laden met de App stop en enige tijd later weer start hij automatisch naar 26A springt. Dit is niet altijd het geval, ik heb er nog geen patroon in kunnen vinden maar het is wel makkelijk om niet te hoeven wachten.
    EU P1904 S85, red, textile, 19", pano, tech, air, park, light, Geleverd 14 nov
    EU P2846 P85 performance, blue, tan, 21", pano, tech, sound, park, light, sub-zero, rear seats, Geleverd: 29 nov

Junior Member
    Quote Originally Posted by fouktsang View Post
    Ik heb thuis een ev-box met een maximale capaciteit van 32 ampère. Door herkenningsproblemen met tesla staat deze op minimaal 16 ampère en maximaal 25 ampère (huis is 3x 35 ampère). Er vallen mij twee zaken op, de tesla gaat nog steeds niet automatisch door naar 25 ampère dat moet ik handmatig doen. Daarnaast als hij op 25 ampère staat laad hij maar met 54 km per uur terwijl die bij 16 ampère met 50 km per uur laad. Ik had (met twin charchers) toch minimaal 75 km per uur verwacht. De techneuten een idee?
    Dat de Tesla niet automatisch naar 25A gaat komt door een software bug in de Tesla. De EV-Box start namelijk op zijn minimaal ingestelde amperage (16A voor jou) en geeft daarna door aan de Tesla dat hij sneller kan gaan laden. Door de bug kan de Tesla wel naar beneden worden bijgesteld, maar niet omhoog. Dit is een probleem waar wij met onze smart charger ook tegen aan lopen. Van Tesla horen we dat de update over 1-2 maanden komt. Maar in december zeiden ze dat hij in januari zou komen. Eerst zien dan geloven met Tesla

Vwb de lage laadsnelheid met 25A kan ik weinig zeggen. Wellicht was je batterij al bijna vol? In de laatste 20% van de laadcyclus gaat een OBC (On Board Charger) steeds langzamer laden.

Member fouktsang's Avatar
    Ik ben er inmiddels achter. Komt omdat de laadsnelheid in km/H een gemiddelde is van de laadcyclus. Vandaag in de auto blijven zitten en toen ik door kon naar 25 ampère deze gelijk omgezet dan zie het gemiddelde dus gelijk oplopen. Zou wel handig zijn als die update voor evbox eens zou komen.
    S85kwh Grijs Metallic Glazen panorama dak 19" Velgen Zwart Nappa Lederen Interieur Piano zwart interieuraccenten Tech Package Parkeersensoren Subzero Winterpakket Sound Studio Package Actieve Luchtvering Verlichtingspakket Beveiligingspakket Hoedenplank

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by fouktsang View Post
    Ik ben er inmiddels achter. Komt omdat de laadsnelheid in km/H een gemiddelde is van de laadcyclus. Vandaag in de auto blijven zitten en toen ik door kon naar 25 ampère deze gelijk omgezet dan zie het gemiddelde dus gelijk oplopen. Zou wel handig zijn als die update voor evbox eens zou komen.
    Firmware 6.0 moet dat oplossen. Dit probleem zit hem in de S, niet in de EV-Box.
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

Member
    Ik kom even terug op mijn Ardennen Probleem. ik heb via het forum vernomen dat een neuter probleem daar echt wel aanwezig kan zijn. Dus de oplossing is enkel een CEE32AMP naar Shuko verloopstuk maken. Als ik mijn Wallb-e to Go beperk tot vb 10 AMP of zelfs 6AMP en een rode 32Amp connector met een meter draad verbind met een gewone Shuko stekker. Kan dit dan werken? Is dit makkelijk te maken (iemand een plannetje, waar welke kabels moeten komen?) of best een electricien opzoeken?

Het gaat er gewoon om dat ik hem over de loop van een weekend kan voldruppelen.

EU P 1662 JoeNe's Avatar
    Quote Originally Posted by ferrosilvio View Post
    Ik kom even terug op mijn Ardennen Probleem. ik heb via het forum vernomen dat een neuter probleem daar echt wel aanwezig kan zijn. Dus de oplossing is enkel een CEE32AMP naar Shuko verloopstuk maken. Als ik mijn Wallb-e to Go beperk tot vb 10 AMP of zelfs 6AMP en een rode 32Amp connector met een meter draad verbind met een gewone Shuko stekker. Kan dit dan werken? Is dit makkelijk te maken (iemand een plannetje, waar welke kabels moeten komen?) of best een electricien opzoeken?

Het gaat er gewoon om dat ik hem over de loop van een weekend kan voldruppelen.
    Dit is te maken. Je hebt nodig

1 Shuko male stekker
    1 CEE 32A female stekker
    50 cm 3G2.5 neopreen kabel

Je sluit de Shuko zo aan:

uncletony's Introduction to Mains Plug and Wiring

En de CEE sluit je zo aan (alleen L1, N en PE ). Let op hier staat de mannelijke kant getekend, jij hebt de vrouwelijke kant nodig!!! Staat normaal in de stekker als je gaat aansluiten:

EU Reservation #1662 - VIN 23175 Reservation Made : November 16th 2012- Order confimed : May 28th 2013 - In Production : October 2nd 2013 - Production Complete : October 12th 2013 - Delivered : November 26th 2013

Member
    Quote Originally Posted by Dylan View Post
    Ik ben er vandaag na weken laadproblemen eindelijk achter wat de oorzaak is. Het ligt aan de liftinstallatie in het gebouw. Iedere keer als iemand de lift pakt reset de UMC en stopt het laadproces. Ik zit in een bedrijfsverzamelgebouw en de lift zit op een aparte aansluiting/meter, maar blijkbaar veroorzaakt die toch een storing of spanningsdip op mijn net. Andere apparatuur die ik op kantoor gebruik heeft nergens last van…
    Nou Enexis is net geweest en heeft een logger aangesloten onder de meter. We hebben de eerste meetdata even bekeken maar daar zag je helemaal geen spanningsdip op verschijnen als de lift werd gebruikt. Ze laten hem een week hangen maar ik vraag me af of het wat op gaat leveren.

Heb de fases ook omgedraaid maar dat baat ook niet (volgens mij op de manier waarop de Tesla laad maakt het niets uit?). Wil eigenlijk nog even met een multimeter meten aan de WCD waar de UMC op zit, maar volgens mij collega gaat dat zo snel dat je het niet kan zien.

Iemand nog heldere ideeën?

Member
    Nou Enexis is net geweest en heeft een logger aangesloten onder de meter. We hebben de eerste meetdata even bekeken maar daar zag je helemaal geen spanningsdip op verschijnen als de lift werd gebruikt. Ze laten hem een week hangen maar ik vraag me af of het wat op gaat leveren.

Heb de fases ook omgedraaid maar dat baat ook niet (volgens mij op de manier waarop de Tesla laad maakt het niets uit?). Wil eigenlijk nog even met een multimeter meten aan de WCD waar de UMC op zit, maar volgens mij collega gaat dat zo snel dat je het niet kan zien.

Lastig...... Heb alleen een HELE wilde gok..

Je zou denken dat het een meer dynamisch effect moet zijn..

Kan het zijn dat er storingspieken of pulsjes van de aansturing van je lift (in de vorm van netvervuiling) je UMC bereiken (en wellicht de CP pulsjes verstoren ?)
    Ik weet niet hoe de liftaansturing er uit ziet en ook niet of er in de UMC een ferrietring zit om zulke stoorpulsen af te schermen.

Als de man van Enexis even met een oscilloscoop op de WCD kan kijken wat er te zien is als je de lift laat lopen kan dat duidelijkheid geven of de lift ernstige netvervuiling geeft.

Wellicht kun je dan een ferrietkern om de kabel aan 230V kant van je UMC doen (en mocht dat helpen aan de liftvoedingskabel !!)
    Iets als bijvoorbeeld : Gedeelde ringkern RKCF-13-A5 in de Conrad online shop (Let op, ik heb nog niet naar de afmetingen / doorsnede gekeken !!)

Misschien heb je er nog een aan de kabel van een oude CRT monitor liggen of zo..
    Die past dan wel om een verlengkabel die je dan er tussen zet..
    Last edited by Gerardf; 03-06-2014 at 09:53 AM.
    85kWh | Blue Metallic | Tan Leather | Lacewood | 21" Wheels | Pano Roof | Tech Pkg | Sound Studio | Air Suspension | Parking sensors | Parcel Shelf | Twin Chargers. Delivery was 13 December 16.00 (Tilburg).

Junior Member

Voltage dip was ook mijn eerste idee maar krijg je misschien een foutmelding of iets dergelijks op de Tesla scherm op moment dat de UMC stopt?

Senior Member gelden's Avatar
    S85 EU3514 VIN22791 End Nov13 - Deep Blue/Tan/Obeche matt, Pano, 19", Dual charger, Tech, Parking, Air suspension, parcel shelf, 20" CQ5 rims, www.e-rally.eu

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)