Page 362 of 1678 FirstFirst ... 2623123523583593603613623633643653663724124628621362 ... LastLast
Results 3,611 to 3,620 of 16778

Thread: Belgium and the Netherlands (Dutch)

Model S res# 1524 Ray's Avatar
    Quote Originally Posted by jetje View Post
    heb je nu vanwege het idee een gratis weekje weg gekregen?

wel een nette reactie van ze

ik ga jouw brief even copieren om te sturen naar bookit (hoteletje.nl etc etc )
    Nee dat niet, maar het gaat erom dat we zoveel mogelijk sites bereid krijgen dit te doen. Laten we wel hier of elders melden welke sites er benaderd zijn en welke eraan mee (willen gaan) werken, zodat we niet allemaal dezelfde sites gaan benaderen. Komt onprofessioneel over en kost iedereen tijd.
    Tesla Model S 85 kWh, brown, black lether, piano black, 21" silver, pano, tech, PDC, sound package, air suspension, duocharger, Nov 19 2013 / Renault Twizy ZE 80 june 2012
    2 Trikke EV5.1 (expected mid April 2014) / Follow me on Raymond van der Stelt’s reisblog (Dutch) - Rondreis door UK en Ierland 21 dagen / 2100 km

Petrolhead Electrified PeterSZ's Avatar
    Quote Originally Posted by Wiebe View Post
    Dat met die laadpalen op parkeerplaatsen wordt een probleem, vooral door de stort (zond?) vloed aan hybrids en plugins. Niets meer aan te doen. De enige oplossing is een eigen laadpaal thuis en/of je werk. En onderweg: snelladers. Juist daarom is het zo ontzettend jammer dat de S vooralsnog niet geschikt is voor CHAdeMO. Die zijn er genoeg en vooral strategisch geplaatst. En of Musk et al hier snel Superchargers gaan neerzetten betwijfel ik.
    Dat denk ik toch wel - ze zijn wel als zodanig aangekondigd. Maar zal nog wel even duren denk ik - zeker niet eerder dan 2014 en dan bovendien maar op enkele plekken. Beter dan nix. Groot bijkomend voordeel: verboden voor want onbruikbaar voor plug-in hybrid.

De Plug-In Hybrid.
    Volstrekt zinloos en totaal ambivalent compromis dat alleen verzonnen kon worden door de ultraconservatieve innovatieschuwe grote autofabrikanten nadat ze eerst met een groot mediaoffensief het begrip 'range-anxiety' hadden uitgevonden. Eigenlijk compleet onverkoopbaar maar door slim lobbywerk bij naïeve overheden door onterechte subsidie werkelijk niet aan te slepen. Vrijwel uitsluitend bestuurd door zich helemaal slap lachende ongezond opportunistische bijtellingsfraudeurs, die met lege accu's en 140+ permanent de linkerbaan bewonen en laadplaatsen bezetten zonder op te laden.
    Model S P852/VIN18985 delivered 15 november 12.15uur.
    P85, Grey, Tan, Obeche matte, Pano, 21" silver, Perf.Plus, SpoilerT, Tech, Sound, Park, Winter, Security
    Former daily driver: Fourdoor Fiat with Trident-logo

Member
    Quote Originally Posted by PeterSZ View Post
    Dat denk ik toch wel - ze zijn wel als zodanig aangekondigd. Maar zal nog wel even duren denk ik - zeker niet eerder dan 2014 en dan bovendien maar op enkele plekken. Beter dan nix. Groot bijkomend voordeel: verboden voor want onbruikbaar voor plug-in hybrid.

De Plug-In Hybrid.
    Volstrekt zinloos en totaal ambivalent compromis dat alleen verzonnen kon worden door de ultraconservatieve innovatieschuwe grote autofabrikanten nadat ze eerst met een groot mediaoffensief het begrip 'range-anxiety' hadden uitgevonden. Eigenlijk compleet onverkoopbaar maar door slim lobbywerk bij naïeve overheden door onterechte subsidie werkelijk niet aan te slepen. Vrijwel uitsluitend bestuurd door zich helemaal slap lachende ongezond opportunistische bijtellingsfraudeurs, die met lege accu's en 140+ permanent de linkerbaan bewonen en laadplaatsen bezetten zonder op te laden.
    Wow hier is iemand wat frustratie kwijt

We zullen zien hoe het gaat worden. Gelukkig worden er heel wat palen bijgebouwd en komen er toch een aantal voorzieningen erbij voor het elektrisch rijden.
    Tevens zijn we gezegend met extra grote range met onze wagen, dus zal het niet altijd zo zijn dat je bij MOET laden.

Member
    De Plug-In Hybrid.
    Uiterst ongenuanceerde stelling. Er zal op een behoorlijke schaal ongepast gebruik gemaakt worden van deze voertuigen.
    Ik ken aan de andere kant een behoorlijk aantal mensen die dit wel netjes doen. Mijn zoon heeft een Ampera. Woont in Leiden en werkt in Amsterdam. Kan thuis in zijn flat laden en vertrekt met een volle accu naar Amsterdam. Daar kan de Ampera weer aan een laadpaal. Hij rijdt elke dag geheel elektrisch 61 km van Leiden naar Amsterdam en weer terug. Kan niet geheel zonder benzine, maar staat nu op 1 liter benzine op 65 km.
    85kWh - 21" Silver - Black - Air suspension - Tech Package - Sound Studio - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Nappa Leather - Piano black - R594 - Vin7182, delivery 25-11-2013

Member
    Quote Originally Posted by Wim S. View Post
    staat nu op 1 liter benzine op 65 km.
    Kijk, das netjes, gebruik zoals bedoeld is.
    Mijn situatie levert dit op: (onmogelijk in de winter trouwens).
    Name:  IMG_3096.JPG
Views: 288
Size:  84.8 KBName:  IMG_3095.JPG
Views: 291
Size:  112.6 KB
    Slechts 1 op 250 km. Kost wel wat elektronen
    #1435 happy MSdriver sinds 13-11-13 na slechts 55 weken wachten

Member
    De Plug-In Hybrid.
    Dag Peter,

Sorry, hier moet ook ik op reageren! Ik rijd sinds maart vorig jaar in een ampera. Inmiddels heb ik daar ruim 37.000 km mee gereden. Gemiddeld totaal benzineverbruik ligt nu op 2,5 liter per 100 km. Daar zitten twee reizen naar Spanje bij inbegrepen, zonder die reizen zou het verbruik op 1,5 liter per 100 km uitkomen. Als ik kijk naar het verbruik vanaf begin dit jaar kom ik uit op 1 liter per 100 km. Daarmee lijkt mij het potentieel van een ampera wel bewezen. Ik ben het overigens met je eens dat veel berijders dit potentieel niet benutten, maar dit ligt m.i. niet aan het autoconcept maar aan de fiscale en arbeidsrechtelijke regelgeving, waardoor de gemiddelde lease rijder ongestraft kan rijden zonder ooit een laadpaal van dichtbij te hebben gezien.

En ook niet onbelangrijk: met een ampera zijn reizen naar het (verre) buitenland al mogelijk. Dat kunnen wij met onze binnenkort te leveren model s'en voorlopig nog lang niet (wat uiteraard heel jammer is: straks moet ik op vakantie met de ampera terwijl de model s thuis blijft).

Kortom: ik zie niet in waarom een ampera zinloos en ambivalent zou zijn!

P.S. Staat de SZ in jouw naam voor de beroemde alfa van dat type?

Met vriendelijke groet,

Daniel
    Tesla Model S 85 kWh Performance - zwart - beige leren interieur - luchtvering - carbon accenten - tech pakket - panorama dak - 21 inch zilveren velgen - derde zitrij - parkeersensoren - hoedenplank - sound studio. Mijn vrouw rijdt in een Opel Ampera (als zij niet 's ochtends eerder de Tesla wegkaapt ).

Member
    De overheid moet de regeltjes wat aanscherpen (en dat uit mijn mond ).
    Per kalenderjaar is 0% slechts van toepassing als je onder de 50mg/km bent gebleven (max. 2,1 lt/km), anders 14%.
    De meeste plug-in's gaan via lease maatschappijen, die kennen per gebruiker het verbruik, en kunnen dus na afloop van elk jaar een verklaring afgeven over het verbruik.
    Het hele "plug-in misbruik" gedoe zou voor een groot deel opgelost zijn.
    Alsook wordt de niet geschikte doelgroep zo uitgesloten (bijv. 300 km/dag waarvan 20 tot 50 elektrisch).
    Zo wordt de keuze voor zowel bezit/aanschaf als de wijze van gebruik ineens om de juiste redenen gemaakt, alsook om de juiste redenen fiscaal gestimuleerd.
    #1435 happy MSdriver sinds 13-11-13 na slechts 55 weken wachten

Model S res# 1524 Ray's Avatar
    Quote Originally Posted by Martijn S View Post
    Per kalenderjaar is 0% slechts van toepassing als je onder de 50mg/km bent gebleven (max. 2,1 lt/km), anders 14%.
    De meeste plug-in's gaan via lease maatschappijen, die kennen per gebruiker het verbruik, en kunnen dus na afloop van elk jaar een verklaring afgeven over het verbruik.
    Alsook wordt de niet geschikte doelgroep zo uitgesloten (bijv. 300 km/dag waarvan 20 tot 50 elektrisch).
    Zo wordt de keuze voor zowel bezit/aanschaf als de wijze van gebruik ineens om de juiste redenen gemaakt, alsook om de juiste redenen fiscaal gestimuleerd.
    Martijn, ik leaste ook lang auto's, maar had zelf een tankpas. Dus dan kan de leasemaatschappij dit niet controleren. Daarnaast zijn er ook mensen die bv. Trilplaten in de bouw afdanken met hun Tankpas, gelijktijdig met de auto. Enzovoorts, dus een goed systeem is dat niet. Ik zeg plug-ins 7%, echt EV 0%, en verder de normale regeling. En werkgevers kunnen goede invloed uitoefenen op hun personeel door te belonen bij goed gedrag of boetes bij te veel brandstof op basis van de kilometerslang. Maar het blijft een discussie, want wat als je baas je naar klussen ver weg stuurt, waardoor je niet meer op acculading heen en weer kan, maar dat je altijd een stuk op benzine moet rijden.
    Tesla Model S 85 kWh, brown, black lether, piano black, 21" silver, pano, tech, PDC, sound package, air suspension, duocharger, Nov 19 2013 / Renault Twizy ZE 80 june 2012
    2 Trikke EV5.1 (expected mid April 2014) / Follow me on Raymond van der Stelt’s reisblog (Dutch) - Rondreis door UK en Ierland 21 dagen / 2100 km

Model S - Sig. 283 EU Right_Said_Fred's Avatar
    Ik rijd een Chevrolet Volt en mijn broer een Opel Ampera. Hij haalt gemiddeld 1 op 100, ik 1 op 40 (maar ik rijd dan ook 140 km per dag). We laden zelf zoveel mogelijk bij, thuis en op het werk. Ik denk dat wel van belang is dat we zelfstandig ondernemer zijn en dus zelf voor de kosten opdraaien. Een werknemer die een onbeperkte tankpas van de baas krijgt zal minder gestimuleerd worden zoveel mogelijk bij te laden, zeker wanneer het laden thuis niet vergoed wordt. Hier ligt een taak voor de werkgever; een laadpunt thuis op kosten van de zaak, een maximum hoeveelheid brandstof per jaar, dat soort dingen. Wanneer dit niet goed wordt geregeld en er zonder verdere vragen een Ampera, Outlander of plug-in Prius geleast kan worden is het een waardeloze baas.

Speedjunkie HWS's Avatar
    Quote Originally Posted by Martijn S View Post
    Ik stel voor dat alle plug-in hybrides lekker op benzine blijven rijden. Dan blijft die paal tenminste ook vrij.
    EU P1904 S85, red, textile, 19", pano, tech, air, park, light, Geleverd 14 nov
    EU P2846 P85 performance, blue, tan, 21", pano, tech, sound, park, light, sub-zero, rear seats, Geleverd: 29 nov

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 9 users browsing this thread. (1 members and 8 guests)

1. jetje