Page 2474 of 2474 FirstFirst ... 1474197423742424246424702471247224732474
Results 24,731 to 24,737 of 24737

Thread: Belgium and the Netherlands (Dutch)

  1. #24731
    Senior Member Hans Noordsij's Avatar
    Join Date
    Apr 2014
    Location
    Tilburg, Netherlands
    Posts
    2,967
    Neen, is zo wel duidelijk, anders houdt het mooie hoofdje van het meisje je wel bij de les.
    Tesla Model S70D sinds 3 december 2015 - Parelwit - zwart leder NextGen - luchtvering - autopilot - paonoramadak - premium interieur - 19 inch velgen - en... hoedenplank.
    Daarvoor Tesla Model S 85 kWh sinds 29 maart 2014 Mijn vrouw heeft nog steeds een Nissan Leaf.

  2. #24732
    high voltage Xfrank's Avatar
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    Waasmunster, Belgium
    Posts
    3,994
    ik zag net in de design studio dat de 85 batterij ook hier is verdwenen

    Name:  85 verdwenen.jpg
Views: 7
Size:  434.1 KB
    American Beauty:60 kwh / multi-coat red/EU reservatie #1332 date 20/09/2012 - VIN 19343 -happy owner from 23-11-2013 until 23-11-2015
    Red Sonja: S85kwh /multi-coat red / 19" velgen/ black Next Gen. / Pianolak /black headliner/ autopilot/ Premium interieur happy owner from 16-12-2015

  3. #24733
    Senior Member Hans Noordsij's Avatar
    Join Date
    Apr 2014
    Location
    Tilburg, Netherlands
    Posts
    2,967
    Quote Originally Posted by Xfrank View Post
    ik zag net in de design studio dat de 85 batterij ook hier is verdwenen
    En RWD alleen nog maar kan bij de 70. Ik heb nog niet kunnen nagaan of de 90 in prijs veel verschilt van de 85.

    Verder denk ik persoonlijk, maar dat zegt natuurlijk niets, dat er rechts een uitbreiding komt met 110 kWh en dat dat het dan wel zal zijn voor een poosje.
    Tesla Model S70D sinds 3 december 2015 - Parelwit - zwart leder NextGen - luchtvering - autopilot - paonoramadak - premium interieur - 19 inch velgen - en... hoedenplank.
    Daarvoor Tesla Model S 85 kWh sinds 29 maart 2014 Mijn vrouw heeft nog steeds een Nissan Leaf.

  4. #24734
    Jan P. jpet's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    Herne & Leuven, BE
    Posts
    2,975
    Quote Originally Posted by Xfrank View Post
    ik zag net in de design studio dat de 85 batterij ook hier is verdwenen
    Logisch, het heeft geen zin cellen met 2 chemische samenstellingen in deze hoeveelheden te blijven produceren en uitleveren. De marginale kost zal nauwelijks verschillen tussen de 2 formuleringen. Het zal louter een kwestie geweest zijn de bestelde productie volledig uit te leveren om vervolgens helemaal over te stappen naar de nieuwe cellen. In onze batterij is plaats voor 7104 cellen en naarmate de capaciteit stijgt, zal dat ook bij Tesla doorstromen. Weliswaar na de nodige testen gezien batterijen voor gebruik in een EV specifieke karakteristieken moeten hebben.

    De voorbije jaren hebben we gezien dat de capaciteit met ongeveer 5% per jaar stijgt. Dat is wat ik ook voor Tesla voor ogen hou.
    85 kWh x 1.05 is ongeveer 90 kWh.
    90 kWh x 1.05 is ongeveer 95 kWh etc...

    Het zal met kleine stapjes gaan of er zou een echte doorbraak moeten komen.
    Model S P85D | MC Red | 21" Turbine Grey | Black Next Gen Seats | Black Alcantara | Carbon | Pano | Tech | Air | Duo Chargers | VIN P67652 | Received: April 3, 2015

  5. #24735
    Jan P. jpet's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    Herne & Leuven, BE
    Posts
    2,975
    Quote Originally Posted by Hans Noordsij View Post
    Verder denk ik persoonlijk, maar dat zegt natuurlijk niets, dat er rechts een uitbreiding komt met 110 kWh en dat dat het dan wel zal zijn voor een poosje.
    Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Als we naar de capaciteit kijken van de beschikbare Li-Ion 18650 cellen, zitten we nu op 3.4 Ah met 3.6 Ah in de pipeline.
    In de Model S 85 kWh batterijen zitten in principe 3.2 Ah cellen.

    7104 stuks x 3.2 Ah x 3.6V = 81.838 kWh. Daar komt het gedoe vandaan met de beschikbare capaciteit van ongeveer 77 kWh + 4 kWh brick protection voor de 85 serie van de Model S.

    Ik vermoed dat in het 90 kWh battery pack, cellen van 3.4 Ah zitten.
    7104 stuks x 3.4 Ah x 3.6V = 86.953 kWh.

    De volgende stap zou dan 3.6 Ah moeten zijn:
    7104 stuks x 3.6 Ah x 3.6V = 92.068 kWh.

    Het zou natuurlijk kunnen dat de 90 serie van de Model S toch al cellen met een capaciteit van 3.6 Ah bevat. Ik hoop het voor de mensen maar voorlopig is er nog geen geweest waar we de CAN bus van hebben kunnen uitlezen. Dan weten we het eigenlijk meteen gezien de capaciteit wordt doorgegeven in een van de CAN messages.
    Model S P85D | MC Red | 21" Turbine Grey | Black Next Gen Seats | Black Alcantara | Carbon | Pano | Tech | Air | Duo Chargers | VIN P67652 | Received: April 3, 2015

  6. #24736
    Jan P. jpet's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    Herne & Leuven, BE
    Posts
    2,975
    Er is al een paar jaar speculatie over een nieuwe generatie Panasonic cellen met een capaciteit van 4 Ah (en zelfs nog ietsje meer). Probleem is dat de nominale spanning lager is (3.4V ipv 3.6V) en dat ze bijna 20% zwaarder wegen. Deze hebben een silicon based negative electrode zoals Tesla gebruikt in de 90 kWh packs.

    Stel dat je die cellen in onze Model S zou steken, dan kom je aan een capaciteit van 7104 x 4 x 3.4 = 96.614 kWh.

    Dit zijn dus mijns inziens de capaciteiten die je voor ogen moet houden voor de komende tijd. Je kan heel veel vinden op het Internet over 18650 cellen wat het vrij eenvoudig maakt om de evolutie in de gaten te houden.
    Model S P85D | MC Red | 21" Turbine Grey | Black Next Gen Seats | Black Alcantara | Carbon | Pano | Tech | Air | Duo Chargers | VIN P67652 | Received: April 3, 2015

  7. #24737
    Senior Member AnalysiZ's Avatar
    Join Date
    Apr 2013
    Location
    de Kempen
    Posts
    1,733
    Als ze 81 met 85 aanduiden, en 86 met 90 dan zal de 96 toch wel 100 genoemd gaan worden.
    Wellicht dat ze die alleen voor de X en de PD modellen gaan aanbieden, dus bijv. 70 ; 70D ; 90D ; P100D(L).... die laatste zou toch zeker weer een 40pk dichter bij de magische 700 gaan komen
    Wie weet?
    Ik zie jullie graag bij een Supercharger, op 1 van de Road-Trips en natuurlijk op de E-Rally 2016! www.e-rally.eu t.b.v. www.justdiggit.org

Page 2474 of 2474 FirstFirst ... 1474197423742424246424702471247224732474

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Quickcharging in Belgium (DC and AC)
    By widodh in forum Europe
    Replies: 35
    Last Post: 2015-09-11, 06:35 AM
  2. Belgium
    By Zorba in forum Belgium and the Netherlands
    Replies: 70
    Last Post: 2014-06-26, 05:15 AM
  3. Netherlands: Dutch government gives out permits to charging point operators
    By LuckyLuke in forum Belgium and the Netherlands
    Replies: 2
    Last Post: 2013-09-25, 08:56 AM
  4. Replies: 1
    Last Post: 2012-06-28, 11:23 PM
  5. EV Charging at gas station in Belgium
    By Adm in forum Technical
    Replies: 12
    Last Post: 2010-11-10, 09:53 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •